סמסונג הדיחה את נוקיה מכתר יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם

ברבעון הראשון של שנת 2012 מכרה סמסונג 92 מיליון מכשירי טלפון סלולריים, בהשוואה ל-83 מיליון מכשירים שמכרה נוקיה – כך על פי נתונים של IHS iSuppli ● "העובדה שסמסונג עקפה את נוקיה והפכה ליצרנית הגדולה בעולם של טלפונים סלולריים מייצגת מפנה משמעותי בשוק", אמר איאן פוג, אנליסט מ-IHS

חוזרת לעניינים. נוקיה

לאחר שאפל (Apple) הדיחה את נוקיה (Nokia) מכתר יצרנית הטלפונים החכמים הגדולה בעולם, הגיעה סמסונג (Samsung) והדיחה את נוקיה מכתר יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם – תואר בו החזיקה האחרונה במשך 14 שנים רצופות.

ברבעון הראשון של שנת 2012 מכרה סמסונג 92 מיליון מכשירי טלפון סלולריים, בהשוואה ל-83 מיליון מכשירים שמכרה נוקיה – על פי נתונים של IHS iSuppli. אפל, לעומת זאת, מכרה 35 מיליון מכשירי iPhone, בהשוואה ל-32 מיליון מכשירי Galaxy של סמסונג ו-12 מיליון טלפונים חכמים מתוצרת נוקיה. במקום הרביעי בשוק של הטלפונים החכמים נמצאת חברת Research In Motion, יצרנית מכשירי ה-BlackBerry, שמכרה 11 מיליון טלפונים חכמים. במקום החמישי נמצאת LG, שמכרה 4 מיליון טלפונים חכמים.

"העובדה שסמסונג עקפה את נוקיה והפכה ליצרנית הגדולה בעולם של טלפונים סלולריים מייצגת מפנה משמעותי בשוק", אמר איאן פוג, אנליסט מ-IHS. "הצמיחה בשוק הסלולר נובעת כיום אך ורק מהפלח של הטלפונים החכמים, ולא מהטלפונים הרגילים, הפשוטים והזולים, שהזינו את צמיחת השוק בעבר. סמסונג השכילה לרכב על הגל ולרתום את האימוץ של הטלפונים החכמים כדי לשמור על מעמדה המוביל בשוק. נוקיה נמצאת כיום בעיצומו של המעבר לטלפונים חכמים, ומאמצת את האסטרטגיה הזו בלית ברירה, נוכח ירידת המכירות של מוצרי החברה".

לעומת הרבעון הרביעי של שנת 2011, במהלכו חלה תמיד עלייה במכירות לקראת חגי סוף השנה, רשמו כל החברות ירידה במכירות ברבעון הראשון של שנת 2012. אפל רשמה את הירידה הקטנה ביותר – 5%, בעוד שהמכירות של סמסונג ירדו בשיעור של 11%, והמכירות של נוקיה ירדו ב-39%.

עם זאת, העלייה הכוללת במכירות של סמסונג סייעה לחברה לרשום נתוני שיא ברבעון הראשון, עם עלייה של 22% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד – כך על פי הדוחות שפרסמה החברה. זאת, במידה רבה הודות לעלייה של 86% בהיקף המכירות של הטלפונים החכמים מתוצרת החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים