בכירים לשעבר בסאן התייצבו משני צידי המתרס בתביעה של אורקל כנגד גוגל

מנכ"ל סאן לשעבר, ג'ונתן שוורץ, צידד בעמדתה של גוגל, בעוד שסקוט מק'נילי - ממייסדי סאן, וג'יימס גוסלינג - שנחשב לאבי שפת הג'אווה, טענו, כי גוגל הפרה את זכויותיה של סאן בקניין רוחני ● סימון פיפס, לשעבר מנהל לקוד פתוח בסאן: "אם אורקל תנצח, יעניק התקדים המשפטי לגיטימציה לשליטה של ספקיות הפלטפורמות - וייפתח פתח ללגליזציה בלתי רצויה של פיתוח התוכנה"

בתום השבועיים הראשונים למשפט בין אורקל (Oracle) לגוגל (Google), הולכים ומתבררים חילוקי הדעות בצמרת סאן (Sun) לשעבר בסוגיית השימוש של גוגל בקוד ג'אווה (Java). כך, מנכ"ל סאן לשעבר, ג'ונתן שוורץ, צידד בעמדתה של גוגל, בעוד שסקוט מק'נילי – ממייסדי סאן, וג'יימס גוסלינג – שנחשב לאבי שפת הג'אווה, טענו, כי גוגל הפרה את זכויותיה של סאן בקניין רוחני.

מנכ"ל סאן לשעבר, ג'ונתן שוורץ, העיד ביום ה' מטעם ההגנה, וטען כי ממשקי API של שפת  ג'אווה אינם נחשבים לרכוש קנייני של סאן ואינם מוגנים, כל עוד גוגל אינה עושה שימוש במונח ג'אווה לגבי פלטפורמת אנדרואיד (Android). עם זאת, שוורץ הוסיף כי רבים מהמנהלים הבכירים בסאן חשו שלא בנוח לגבי השימוש שעשתה גוגל בשפת ג'אווה, ובהם סקוט מק'נילי, ממייסדי החברה.

תמיכה נוספת בעמדתה של גוגל הביע גם סימון פיפס, לשעבר מנהל ראשי לקוד פתוח בסאן, בהודעה שפרסם בבלוג. פיפס כתב, בין היתר, כי "אם אורקל תנצח, יעניק התקדים המשפטי לגיטימציה לשליטה של ספקיות הפלטפורמות – וייפתח פתח ללגליזציה בלתי רצויה של פיתוח התוכנה. בכל קובץ ופונקציה יהיה צורך להוסיף הצהרה משפטית ולהזכיר את בעלי הזכויות. מפתחים של קוד פתוח יצטרכו לבדוק שההצהרות בקבצים שבהם הם משתמשים תואמות לתנאי הרישיון של התוכנות בעלות הקוד הפתוח. מפתחים בארגונים גדולים יצטרכו לקבל הנחיות מהמחלקות המשפטיות מחשש להפרות של תנאי הרישיון. המורכבות והבלבול יובילו לעולם של קוד פתוח שבו שולטים הפחד, חוסר הוודאות והספקות".

לעומתו, כתב ג'יימס גוסלינג בהודעה שפרסם שפרסם בבלוג, כי "אורקל הגישה לבסוף תביעה על הפרת זכויות בפטנטים כנגד גוגל. זה לא מפתיע. במהלך פגישות ההטמעה שנערכו בין סאן לאורקל תקפו אותנו בשל סוגיות הפטנטים בין סאן לגוגל, ולא קשה היה להבחין בעיניים הנוצצות של פרקליטי אורקל. הגשת תביעות על הפרת זכויות בפטנטים לא הייתה מעולם חלק מהקוד הגנטי של סאן".

אולם, בהמשך הבהיר גוסלינג, כי "אין להסיק מכך שציינתי שהגשת תביעות על הפרת זכויות בפטנטים לא הייתה מעולם חלק מהקוד הגנטי של סאן, שלא חשנו שנעשה כאן עוול. למרות חילוקי הדעות עם אורקל, במקרה זה הצדק הוא עם אורקל. גוגל ירקה על סאן. זה הטריד את כולנו, אפילו את ג'ונתן – למרות שהוא החליט להעמיד פנים שהוא מאושר ולנסות להפוך לימונים ללימונדה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים