דו"ח: אפליקציות מהוות סיבה עיקרית לרכישת סמארטפונים

ממחקר שנערך על ידי אריקסון עולה, כי למרות שדפוסי השימוש ביישומי המכשיר הנייד שונים בשווקים שונים, הרי שהצורך העיקרי המאחד את הצרכנים הוא להיות מחוברים, וחשובה להם הגישה לכלים ולשירותים, עד כדי טשטוש בין הסמארטפון עצמו לאפליקציות שבו הם משתמשים ● "אנחנו מאמינים שסמארטפונים ואפליקציות יחוללו שינוי בחיי היומיום של אנשים בשווקים עתירי הצמיחה המצטרפים לחברת הרשת", אמרו מחברי המחקר

אפליקציות הן מילת הקסם, המהווה סיבה עיקרית לרכישת סמארטפונים היום – כך לפי מחקר חדש של מעבדות המחקר של אריקסון (Ericsson). סיבה נוספת לרכישת טלפונים חכמים, על פי המחקר, היא גישה משופרת או מהירה יותר לאינטרנט.

המחקר אף מגלה, כי משתמשים חדשים בסמארטפון בשווקים צומחים, כמו רוסיה, הודו וברזיל, מאמצים את השימוש באפליקציות בקצב זהה למשתמשים ותיקים. כך, 69% מבעלי הסמארטפונים שהשתתפו במחקר השתמשו באפליקציות מדי יום לצורך גישה לאינטרנט, ו-20% מהם השתמשו בהן מדי יום לשירותים עתירי מידע, כמו יישומי וידיאו, טלוויזיה, מפות או ניווט.

למרות שדפוסי השימוש ביישומי המכשיר הנייד שונים בשווקים שונים, הרי שהצורך העיקרי המאחד את הצרכנים הוא להיות מחוברים, וחשובה להם הגישה לכלים ולשירותים, עד כדי טשטוש בין הסמארטפון עצמו לאפליקציות שבו הם משתמשים.

לפי המחקר, 10 הפעילויות המובילות של לקוחות שרכשו סמארטפון לא מכבר, הן: כניסה למיקומים שונים, שימוש במפות לניווט או למידע על מצב התנועה, צפייה בטלוויזית אינטרנט, צפייה בסרטים, השתתפות במשחקים מקוונים, צפייה ישירה בסרטי וידיאו, השתתפות במשחקים באתרי רשתות חברתיות, צפייה ישירה בחדשות, שימוש בטוויטר (Twitter) וקריאת/כתיבת בלוגים.

"תרבות האפליקציות המתפתחת בשווקים מהירי צמיחה משקפת מגמה דומה בארצות הברית ובחלקים אחרים של העולם המפותח", מסכם המחקר. "כיום, האפליקציות אינן משרתות רק את המשתמשים הותיקים. משתמשים ותיקים אמנם משתמשים באפליקציות לעתים קרובות יותר יחסית למשתמשים חדשים בסמארטפונים, אך אנו עדים למגמת התבגרות, כאשר כבר עם רכישת המכשיר רוכשים המשתמשים החדשים יותר ויותר אפליקציות מתמחות, כגון שירותי היכרויות ותוכנות להשוואת מחירים. תכיפות השימוש באפליקציות מתמחות גבוהה אצל משתמשים חדשים כמעט כמו במשתמשים ותיקים.

מבחינת השימוש היומיומי של המשיבים לסקר, 49% דיווחו על שימוש באפליקציות לגלישה ברשתות חברתיות, 39% לצ'טים, 31% לתחזית מזג האוויר, 26% לחדשות, 20% למפות, GPS וניווט ו-12% למעקב אחר לוחות זמנים ומצב התנועה.

הנתונים האלה, אומרים מחברי המחקר, חושפים עניין רב של הצרכנים באפליקציות שמקלות על חיי היומיום ולתקשר עם אנשים, מקומות ונקודות עניין בסביבה העירונית. "אנחנו מאמינים שסמארטפונים ואפליקציות יחוללו שינוי בחיי היומיום של אנשים בשווקים עתירי הצמיחה המצטרפים לחברת הרשת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיל

    נכון מאוד, בגלל זה פיתוח אפליקציות זה הדבר הבא, למי שמחפש עבודת תכנות בהייטק, זה התחום שאני ממליץ לו להכנס אליו...

אירועים קרובים