תוכן שיווקי

רד האט מובילה במספרים בלינוקס ארגוני

29/04/2012 14:09
רד-האט

מאת יניב ליבוביץ, מנהל אזורי ומנהל פעילות רד האט בישראל, תורכיה, יוון וקפריסין

כאשר Red Hat Enterprise Linux חוגגת עשור של הובלה בשוק תוכנות לינוקס ארגוניות, זה הזמן לבחון את המספרים שמאחורי סיפור הצלחה זה, שנאספו ע"י חברות מחקר מובילות בשוק. תחילה, כמובן, הגידול של קוד פתוח ולינוקס במהלך עשרים השנים האחרונות, ששיאו בכך שבחודש מרץ 2012 הודתה רד האט לקהילת לינוקס המורחבת עם הגיעה לנקודת הציון המרשימה של יותר ממיליארד דולר הכנסות – שיא לחברה העוסקת בלעדית בתוכנות קוד פתוח.

במהלך שנות ה-90 גדלה לינוקס במהירות כמערכת הפעלה חופשית וחדשנית ששימשה בסביבה אקדמיה,HPC (מחשוב עתיר ביצועים), מחקר, תשתיות רשת, וחובבי תכנות. לא הייתה מערכת רשמית של מוצרים ותמיכה, אך למרות זאת לינוקס פרחה והביאה את העוצמה והגמישות של יוניקס לשוק חומרת הקומודיטי של X86. הפצת Red Hat Linux הייתה אחת מתוך הפצות לינוקס רבות, ובדרך כלל התייחסו אליה כמצליחה ביותר.

בתחילת 2002 השיקה רד האט את גרסת לינוקס הראשונה הממוקדת בארגונים, מתוך מטרה לספק פלטפורמה יציבה ונתמכת עבור מפתחי יישומים, ספקי חומרה, ולקוחות. התוצאות היו מרשימות. ע"י התייחסות לסיכון הכרוך בשימוש בקוד פתוח המשתנה בקביעות, ואספקת תמיכה לתוכנה, אפשרה רד האט ללקוחות לפרוס לינוקס בסביבות עסקיות קריטיות. ההשפעה על יוניקס ומערכות הפעלה אחרות הייתה דרמטית.

עשר שנים מאוחר יותר פרסמה חברת המחקר IDC תוצאות מחקר המוכיחות כיצד תעשיית מערכות ההפעלה התפתחה, וקבעה כי לינוקס וחלונות של מיקרוסופט הן שתי הפלטפורמות המבוססות העיקריות, גם כיום וגם בעתיד.

התמונה של צמיחת קוד פתוח מקיפה את תעשיית התוכנה, כולל תחומים כמו דפדפנים ושרתים (לדוגמא Firefox ו- Apache) ושרתי יישומים (לדוגמא Tomcat ו- JBoss). בצלילה עמוקה יותר לתוך המספרים, אנו יכולים לראות את התפקיד אותו מילאה רד האט בפיתוח של תעשיית לינוקס הארגונית. ע"י הצעת יציבות, ביצועים ואבטחה, סיפקה רד האט בקביעות את סביבת לינוקס ארגונית הפופולארית והמצליחה ביותר לאורך העשור האחרון.

IDC צופה CAGR (שיעור גידול שנתי מצטבר) של 18.6% לתוכנות שרת לינוקס (הכנסות מרישיונות חדשים, מנויים ושדרוגים, ותחזוקה) בשנים 2006-2014. טוב לזכור כי לקוחות Red Hat Enterprise Linux מריצים מערכות קריטיות באמת – בהתייחס ל- 28 הבורסות בעולם העושות זאת. לקוחות אלה דורשים את המיטב שבמיטב, ללא חשיבות לזהות הספק או למודל הפיתוח.

אנו ברד האט מאמינים כי להובלתנו בשוק היום יש קשר מועט ליתרון שהיה לנו כראשונים – שלעתים נדירות מחזיק יותר מעשור; והכל קשור לתפקידנו הבולטים בקהילת הפיתוח. כמובן שבמוצר לינוקס ארגוני יש יותר מאשר ה-kernel, אך זהו רכיב חיוני. להשלמת הובלתנו בפיתוח ה-Kernel, אנו ממלאים תפקיד מרכזי בתחומי טכנולוגיה רבים אחרים. מחויבותנו להיות מפתחים מובילים של סביבת לינוקס הארגונית, מוכחת בגידול של מרכזי ההנדסה שלנו ברחבי העולם בעשור האחרון, כולל, כמובן, מרכז הפיתוח של רד האט בישראל, הממוקם ברעננה וגדל בהתמדה. איננו מופתעים מכך שהלקוחות הארגונים מעריכים קשר זה, ומבינים כי סביב מפתח התוכנה יהיה הספק והתומך המוכשר ביותר.

בעשור הבא אנו מצפים לקדם את Red Hat Enterprise Linux עמוק יותר לתחומים מרגשים חדשים, כמו עננים פרטיים, ציבוריים והיברידיים, נתונים לא-מובנים (unstructured) מרשתות חברתיות,  BIG data וניתוח אנליטי, בלי לשכוח את העמקת שורשינו במערכות הפעלה והתווכה (Middleware).

אירועים קרובים