כנס IMPACT 2012 של יבמ יפתח הלילה בלאס ואגס

האירוע צפוי למשוך למעלה מ-9,000 מומחי טכנולוגיה מרחבי העולם, כולל בכירים רבים ביבמ ● עניין מיוחד צפוי לעורר "מרכז הפתרונות" שיוקם בכנס, בו תזמין יבמ את המבקרים להתרשם מהדגמות של טכנולוגיות ויישומים מתוצרתה שלה, כמו גם כאלה של שותפים עסקיים המתבססים על סביבת התשתיות של יבמ

29/04/2012 14:35

כחודש לאחר שהכריזה יבמ (IBM) על מסלול הפתרונות החדשני שלה, העונה לשם "מערכות מומחה משולבות", תערוך החברה את כנס התוכנה השנתי שלה בלאס ואגס, שם תציג את המערכות המדוברות. האירוע, IMPACT 2012, יפתח הלילה, וימשוך יותר מ-9,000 מומחי טכנולוגיה ומנהלים בתחומי תעשייה שונים, כולל כמובן משתתפים מישראל – הן נציגי החברה והן לקוחות.

במהלך הכנס יערכו מספר רב של מושבים מקצועיים, אשר יספקו תשובות ועניין למשתתפי הכנס בטכנולוגיות העדכניות של יבמ ובמפת הדרכים אותה מציגה החברה ה-BPM, ה-SOA, מיחשוב הענן, תשתיות WebSphere ושילוב ושימוש בטלפונים חכמים כדי לגשת למערכות הארגוניות. גולת הכותרת של הכנסים תהיה מערכות מומחה משולבות.

עניין מיוחד צפוי לעורר "מרכז הפתרונות" שיוקם בכנס, בו תזמין יבמ את המבקרים להתרשם מהדגמות של טכנולוגיות ויישומים מתוצרתה שלה, כמו גם כאלה של שותפים עסקיים המתבססים על סביבת התשתיות של יבמ. כמדי שנה, יוצגו בכנס חלק מהחידושים האחרונים של יבמ. יש לציין, כי חלק מאותם חידושים פותחו במעבדת המחקר של יבמ בחיפה, ובמעבדות התוכנה של יבמ בישראל.

רשימת נציגי החברה שייקחו חלק בכנס IMPACT 2012 משקפת את מידת החשיבות של יבמ לכנס, והיא כוללת, בין היתר, את סטיב מילס – סגן הנשיא הבכיר של יבמ וראש קבוצת התוכנה והמערכות, מארי וייק – סגנית נשיא קבוצת התוכנה ומנהלת תחום תוכנות התשתית, קריסטן לוריא – סגן נשיא קבוצת התוכנה האחראית על תחום היישומים הניידים וכלי התשתית לשילוב יישומים, דייב פארל – סגן נשיא למכירות WebSphere, ברידג'יט ואן קראלינגן – סגנית נשיא בכירה ומנהלת תחום השירותים העסקיים ופיל גילברט – סגן נשיא לתחום הכלים לניהול תהליכים וקבלת החלטות. רוד סמית', סגן נשיא לטכנולוגיות חדשות בקבוצת התוכנה, יחשוף באירוע את הכיוונים העתידיים אליהם פונה החברה.

בכל הנוגע לכלים ולפתרונות, צפויה בכנס תשומת לב מיוחדת לכלי WebSphere, משפחת תשתיות היישומים של יבמ ההולכת ומתרחבת בזכות שורת רכישות אותן מבצעת החברה, כמו גם על בסיס מאמצי הפיתוח הפנימיים שלה.

חשיפה ראשונה ל-"מערכות משולבות במומחיות"
במקביל לכלי WebSphere, יהווה הכנס גם הזדמנות ראשונה לחשיפת מערכות המומחה המשולבות של יבמ, שהוכרזו לפני פחות מחודש: מכונות משולבות האורזות שרתים, מערכי אחסון, סביבת תוכנת ניהול כוללת וידע וניסיון נקודתי בתחומי יישומים מוגדרים.

מערכות ה-PureSystem החדשות של יבמ מאפשרות לקצר את זמני ההקמה וההגדרה של מערכי מיחשוב משבועות אחדים הנדרשים כיום לצורך זה – לשעות בודדות. המדובר בהתפתחות משמעותית בגישה לפתרונות ארגוניים. נראה שיבמ הבינה היטב מה קורה בשוק, והשקיעה סכום אסטרונומי של כשני מיליארד דולרים במאמצי משא ומתן ורכישות של מוצרים ושירותים, על מנת לספק מענה אחד ומקיף. מדובר בסופו של תהליך שארך כארבע שנים, במהלכם החברה בחנה ובדקה היטב את צרכי השוק ודרישות הלקוחות, וכעת היא מציגה את המענה שלה לנושא.

מגוון האופציות של מערכות PureSystems כולל ארבע סביבות הפעלה: לינוקס (Linux) על גבי מעבדי אינטל (Intel) או מעבדי Power של יבמ, יוניקס (Unix) או חלונות (Windows) של מיקרוסופט (Microsoft). בנוסף, מאפשרת יבמ ללקוחותיה לבחור גם בין ארבע סביבות לניהול עומסים ו-וירטואליזציה: VMware, סביבת KVM של יצרנית הלינוקס רד-האט (Red Hat), מערכת Hyper-V של מיקרוסופט או PowerV של יבמ עצמה.

החבילה המשולבת החדשה של יבמ אורזת חומרת עיבוד, אחסון ותקשורת מתוצרת החברה, יחד עם תוכנת ניהול מערכות אותה פיתחה יבמ לאורך שנים. התוכנה הזאת מאפשרת אוטומטיזציה של תהליכי ההתקנה והעדכון של יישומי תוכנה, וניטור הביצועים של כל רכיבי החומרה, מערכות ההפעלה, תוכנות הווירטואליזציה, בסיס נתונים, תוכנות תשתית ותוכנות יישומיות.

יכולת חדשה בתחום התוכנה: "דפוסי מומחיות"
במוקד מערכות PureSystems, עומדת יכולת חדשה בתחום התוכנה, שזכתה לשם "דפוסי מומחיות" ("Patterns of Expertise"). חבילות דפוסי המומחיות זמינות בשלוש קטגוריות. הקטגוריה הראשונה היא דפוסי מומחיות של יבמ, המשולבים במכונות החדשות כבר בשלבי הייצור, לאחר שהוגדרו ונוצרו על בסיס הידע אותו ריכזה יבמ ממנהלי טכנולוגיות מידע, מהנדסים ומומחים. אוסף דפוסי המומחיות האלה מתוכנן באופן המאפשר אוטומטיזציה של משימות שדרשו עד עתה זמן ארוך ויקר, דוגמת הגדרות תצורה, פריסה ושידרוג של יישומים. יבמ מעריכה, כי הקמת יישומים שארכה בעבר ימים ארוכים, ניתנת עתה להשלמה בתוך שעות בלבד.

קטגוריה נוספת היא דפוסי מומחיות של יצרני תוכנה. יבמ משתפת פעולה עם יותר מ-125 יצרני תוכנה, על מנת להציע יישומים המאושרים ומוכנים לעבודה בסביבת PureSystems.

קטגוריה אחרונה היא מומחיות של לקוחות. מחלקות טכנולוגיות מידע בארגונים יכולות לארוז את הידע והניסיון המצטברים בתפעול יישומים שהוקמו במסגרת הפנימית, אל תוך דפוס מומחיות ייעודי, הפועל על גבי המערכת.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

אירועים קרובים