תוכן שיווקי

זה הקטן גדול יהיה

29/04/2012 15:00

מאת יהודה שוויצר

העסקים הקטנים והבינוניים של ישראל הם אחד הענפים החשובים של המשק של ישראל. זה נכון שלא ניתן להשוות סטארט אפ קטן עם צ'ק-פוינט, או עם חברת אסם, אך כקולקטיב העסקים הללו הם משמעותיים מאוד לכלכלת המדינה. על פי נתונים של מנהל הכנסות המדינה, העסקים הקטנים והבינוניים מפיקים כמחצית מהתל"ג ומעסיקים כ-60% אחוזים מכוח העבודה במשק – כ-1.6 מיליון איש.

כאשר מדובר על עולם המחשוב, לא ניתן להתעלם מכך שעסק קטן או בינוני זקוק למערך מחשוב מודרני,  שכן היום חברה גדולה כקטנה לא מסוגלת לעבוד ללא מערך מחשוב עדכני אך חברה קטנה תתקשה לעמוד בעלויות הכרוכות בהעסקת מנהל IT. אחת החברות הבודדות בישראל שכן מספקת שירותי מחשוב לפלח שוק זה של עסקים קטנים ובינוניים היא חברת Genie שירותי מחשוב עסקי, שהוקמה בשנת 1999 על ידי גיא הוכמן, העוסקת בתחום שירותי ניהול רשתות ואבטחת מידע לעסקים בפריסה ארצית.

"אין זה סוד שהכלכלה הישראלית נשענת בעיקר על עסקים קטנים ובינוניים, בעוד שברבדים רבים התנהלות של גופים אלה אינה שונה בעיקרה מגופים גדולים, בעולם המחשוב המציאות שונה בהרבה", אומר הוכמן. בעוד שעסקים גדולים מחזיקים בבית מערך מחשוב מתקדם, עם מנהל IT, מנמ"ר ואנשי סיסטם ותמיכה, כל אותם עסקים בגודל בינוני נותרים חשופים בצריח. מחד, הם אינם גדולים מספיק להחזיק מערך שלם IN HOUSE, אולי לכל היותר אדם אחד, וכשזה יוצא למילואים, חופשה או סתם חולה, החברה כולה בבעיה, ומנגד, אין הרבה גופים בארץ שערוכים לספק שירות איכותי לגופים בגודל שכזה. "עסקים קטנים ובינוניים נתקלים בבעיה לא פשוטה בעולם ה-IT", אומר הוכמן. "אין היום הרי עסק אחד שאינו עובד על מערך מחשוב, ובכל זאת יש קושי רב בלתחזק מערכת כזו ברמה גבוהה ולאורך זמן".

מה הערך המוסף שאתה מציע?
הוכמן: "אנו למעשה לוקחים אחריות מלאה על כל מערך ה-IT של החברות, מא' ועד ת'. אנו נתחיל באפיון הצרכים שלו, לאחר מכן נבחן איזה ציוד יש לרכוש ונטפל בהכנסת הציוד לעסק. לאחר מכן נטמיע את כל המערכות שהוא צריך ונשמור על תקינות המערכת 24/7".

למה בעצם שלא יחזיק איש מחשוב אצלו? האם זה לא משתלם יותר?
(צוחק) "בעולם המחשוב של היום לא מספיק לדעת את המקצוע עכשיו. ארגון בגודל כזה אינו יכול לדאוג לכך שאדם יהיהזמין במשרד 24 שעות, אין להם את היכולת לשלוח אותו להשתלמויות, לדאוג לו לגיבוי בעת מילואים או מחלה חלילה. מעבר לכך, אין ארגון שלא נתקל בבעיה מורכבת, כזו שהטכנאי אצלו אינו יכול להתמודד איתה. מה אז? משביתים את העסק? זה לא פשוט כל הנושא הזה ויש להתייחס אליו ברצינות רבה. ברוב המקרים הרבה יותר זול לקבל שירות מלא כאאוטסורסינג, מאשר להחזיק בבית. חשוב להדגיש שעלות כל פתרון היא ביחס לגודל העסק, כך שהעלות בד"כ אינה כבדה כל כך".

הוכמן מדגיש כי בעת בעיה יתייצב אצל הלקוח צוות שלם, לעתים 4-5 אנשים, ויפתרו את הבעיה עד תומה. "הלקוח לא יופקר בעת תקלה, אלא להיפך, הוא יקבל שירות מהיר וזמין מאוד".

האם הפתרון הוא לגייס לכל חברה איש IT במשרה מלאה? לעתים כן, במקרים רבים לא. כל מקרה וחברה צריך להישקל לגופו. הנחת היסוד שלנו היא שבכל מקרה, יש לדאוג שהארגון יהיה מכוסה ולתפור לכל חברה את הפתרון שיתאים לה.

אירועים קרובים