תוכן שיווקי

לקראת אירוע | לנהל הון אנושי כמו נמר!

ראיון שערך האתר HRus עם פלי הנמר, נשיא ויזם אנשים ומחשבים, לקראת הכנס חדשנות בטכנולוגיית HR

29/04/2012 15:16

פלי הנמר, נשיא ויזם קבוצת אנשים ומחשבים, נמנה עם פאנל המרצים בכנס חדשנות בטכנולוגיית HR שיתקיים ב-2 במאי, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בת"א, בחסות HRus ואנשים ומחשבים. מי שייסד ופיתח את תורת הנמר – תורה מעשית המקנה כלים להצלחה אישית ומקצועית על פי כללי הג'ונגל, מבטיח ללמד את מנהלי משאבי אנוש להפוך לנמרים.

עם איזו אג'נדה אתה מגיע לכנס חדשנות בטכנולוגיית HR?
אני עומד לנפץ לכולם את הסטיגמה, לפיה מחלקת משאבי אנוש זו מחלקה נשית ושנשים לא כל כך מסתדרות עם טכנולוגיה ולא צריכות שהמחלקה שלהן תוביל מבחינה טכנולוגית. לא מדובר רק ב-IT ובשאר המנהלים בארגון – גם מנהלות משאבי אנוש עצמן האמינו, עד לאחרונה, בסטיגמה הזו במידה זו או אחרת. הגיע הזמן לנפץ אותה אחת ולתמיד.

מחלקת משאבי אנוש לא יכולה להמשיך להיות מחלקה תפעולית שמטפלת באדמיניסטרציה. יש לה את האחריות הגדולה ביותר בארגון. זו המחלקה שאמונה על ההון האנושי והיא צריכה להרים את הראש ולהביט בכולם בגובה העניים לכל הפחות! זו מחלקה שמעצם תפקידה צריכה להיות הנמרה בארגון, היא צריכה להיות יוזמת ופורצת!

כיצד אתה מצפה שהיזמות הזו תבוא לידי ביטוי במחלקת משאבי אנוש הלכה למעשה?
אני מצפה שמנהלי משאבי אנוש לא ישבו ויחכו עד שהטכנולוגיה תגיע גם אליהם. הם צריכים לדרוש פתרונות טכנולוגיים. אם מחלקת ה-IT ומחלקות אחרות בארגון לא סבורות שמשאבי אנוש היא מחלקה חשובה מספיק בשביל להגיע לראש סדר העדיפות הארגוני – זה הזמן לעשות מהפך! לצאת למלחמה כמו בג'ונגל. אני לא מתכוון שאנשי משאבי אנוש צריכים להילחם עם גורמים בארגון, אלא שהם צריכים להילחם על הרעיונות שלהם ובכלל להילחם על מקומם בארגון. המעבר מהבק-אופיס לג'ונגל – לחזית של הארגון – הוא מעבר מתבקש היום, כשההון האנושי הופך למשאב החשוב ביותר לארגון.

כיצד צריכה להתנהל מערכת היחסים בין ה-IT ל-HR?
למחלקות ה-IT יש פתרונות מצוינים לניהול משאבי אנוש. משאבי אנוש היא אפילו אחת המחלקות שיותר קל ונכון להתחיל לעבוד איתן ביישום מערכות אינטגרטיביות חדשות. אבל מחלקת משאבי אנוש צריכה להיות מעורבת בתהליך אפילו יותר ממעורבת – היא צריכה ליזום מהלכים, היא צריכה להגדיר את הצרכים שלה ולדאוג שהפתרונות הטכנולוגיים שמוצעים לה יעמדו בציפיות שלה וישרתו אותה. מחלקת משאבי אנוש צריכה להיות הגורם הדינאמי ביותר בתהליך – שכן היא לקוחת הקצה. אנשי משאבי האנוש צריכים להיות מעורבים בהחלטה להטמיע מערכות, בבחירת ה-vendors, באפיון הצרכים שלהם מהמערכת, בבדיקת התוכנות והאפליקציות הקיימות, בתהליך ההדרכה וההטמעה.

מנהלי משאבי אנוש רבים נמצאים בשלב ראשון או לקראת השלב השני של הטמעת מערכות – והם נתקלים בשפע. איך בוחרים מתוך מבחר כזה עצום?
אם יש משהו שמנהלי משאבי אנוש יודעים לעשות, זה לקבל החלטות ולבחור את הטוב ביותר. בדיוק כמו שהם בוחרים את המועמד הטוב ביותר מתוך עשרות, מאות ואפילו אלפי מועמדים – כך הם מסוגלים (ואולי היחידים שמסוגלים) לבחור את המערכת הנכונה ביותר לניהול ההון האנושי בארגון.

ההיצע הוא אכן מבלבל אבל זה רק לחיוב. זה חיכוך יוצר. השפע הזה מספק הזדמנות לבחון מודלים חדשים, להיחשף לרעיונות חדשים… זה נותן השראה. עצם העובדה שיש כיום כל כך הרבה שחקנים, אומר שיש תחרות בין הספקים וכל אחד יודע שהוא צריך לספק את הטוב ביותר. מנהלי משאבי אנוש צריכים לבצע תהליך מושכל לבדיקת הפתרונות הקיימים, להבין את המגמות בגדול, להתרשם מהיכולות והחוזקות של כל ספק ביחס ישיר לצרכים שלהם, שהוגדרו מראש. זהו תהליך של סינון ומיפוי בדיוק כמו סינון ומיפוי מועמדים עד לבחירת הטאלנט המבטיח ביותר.

בכנס חדשנות בטכנולוגיית HR אנחנו אמנם נותנים להם את הכלים להבין לבחון מערכות ואפליקציות לניהול הון אנושי, אבל נקודת המוצא היא שאין חברה הכי טובה או טונה הכי טובה. כל מה שיש זה הבחירה הטובה ביותר ובשביל שזה יתקיים, צריך להתקיים החיבור בין היכולות של המערכת לתת את הפתרונות האידיאליים ביחס לצרכים המשתנים והייחודיים של כל ארגון. מה שטוב לארגון אחד לאו דווקא יתאים לארגון אחר אפילו אם הוא פועל באותו ענף והוא מעסיק מספר עובדים זהה. ההתאמה הזו, בין המערכת לארגון, מבוססת על כל כך הרבה מרכיבים שרק מי שמנהל את ההון האנושי ומכיר את התרבות הארגונית, את תהליך הגיוס, מערך השכר ועוד, רק הוא יכול לקבל את ההחלטה הנכונה ובהמשך, רק הוא יוכל לנהל תהליך נכון של הטמעת מערכת חדשה בארגון. לדעתי, זה אתגר עצום!

מידע נוסף על פאנל המרצים, תכני הכנס והרשמה לכנס חדשנות בטכנולוגיית HR

אירועים קרובים