תוכן שיווקי

לקראת אירוע | שיווק בעידן החדש של המדיה החברתית – צפירת הרגעה!

29/04/2012 16:10

מאת אורי בן ארי *

אני קורא לאחרונה מחקרים החוזים שינוי לרעה במעמדם של מנהל/ת השיווק והמנמ"ר/ית בארגונים בגלל מהפכת המדיה החברתית. אני מבקש להרגיע את כל החוששים שהשינוי עדיין רחוק, וגם אם יהיה שינוי הוא יהיה להערכתי דווקא בכיוון הפוך, כיוון של חיזוק מעמד השניים (מנהל/ת השיווק ומנהל/ת מערכות המידע), בכל ארגון רציני ומקצועי, שמבין את חשיבותו של השיווק ושל הכלים החדשים של המדיה החברתית, להצלחת הארגון.

מהפכת המידע והמדיה החברתית, לוקחת אותנו רחוק. עם שינויים רבים במערכות מחשוב ארגוניות, עם מדיה חברתית צומחת ועולה, עם 88 מיליארד! חיפושים בגוגל בכל חודש (34 מיליון בכל שניה), עם מעל 900 מיליון חברים בפייסבוק, עם כמות סרטי וידיאו שעולה ביו-טיוב במשך כל שבועיים, שהיא יותר גדולה מכמות הסרטים שעלתה בכל רשתות הטלוויזיה הגדולות  בארה"ב מ-1948. יחד עם זאת יש להבין שאמצעי המדיה החברתית החדשים הינם רק אמצעי מדיה נוספים שעומדים לרשות מנהל/ת השיווק בכל ארגון.

להערכתי, תוספת אמצעי המדיה החברתית רק מחזקת את מעמדו/ה של המנמ"ר/ית בארגון, שכן עליו/ה לשמור על חיבור בין כל המערכות, לתחזק את אבטחת המידע של הארגון ולדאוג שכל ה"תזמורת" של כלל האמצעים הדיגיטאליים בארגון תנגן בהרמוניה, ללא רעשים וללא חדירות לפרטיות המשתמשים. נכון הוא שעל המנמ"ר/ית להיות מעודכן/ת בכלי המדיה החדשים, להבין את השימוש בהם ואת התועלות שלהם עבור הארגון, כדי שיוכל/תוכל לשפוט ולאשרר שימוש מושכל בהם לתועלת הארגון. מנכ"ל חכם ישלח את המנמ"ר/ית להשתלמות בתחום כדי שיוכל/תוכל לסייע לארגון גם ברמה אסטרטגית ויוכל/תוכל לתמוך במערכות השיווק של הארגון שעולות מדרגה.

כנ"ל לגבי מנהל/ת השיווק, גם כאן תופעת המדיה החברתית רק מחזקת את מעמדו/ה בארגון ומחברת אותו יותר למנמ"ר/ית בארגון, מכיוון שנוצרים היום כלים דיגיטאליים חדשים מחוץ לארגון, כלי המדיה החברתית, שעל המנמ"ר/ית לאשרר את חיבורם למערכות הקיימות של הארגון, אם זה  לדוא"ל של הארגון, לאתר האינטרנט או למערכות ה-CRM של הארגון.

מאחר ומטרת הארגון הינו לייצר עוד לקוחות ולשמר לקוחות קיימים, תפקיד מנהל/ת השיווק, היה והווה מאז ומתמיד, לגרום לקהל הלקוחות הקיים והפוטנציאלי של החברה, באשר הם, לקוחות עסקיים או לקוחות פרטיים, לרכוש ולצרוך את מוצרי או שירותי החברה אותה הוא/היא משרת/ת ולהגדיל את רמת הנאמנות של לקוחות קיימים.

אני מבקש להרגיע את כל החוששים למעמדם של המנמ"ר/ית ו/או של מנהל/ת השיווק בארגונים, להערכתי מעמדם לא רק שלא ייחלש כתוצאה מהגידול באמצעי המדיה החברתית, אלא להיפך, מעמדם עשוי אף להתחזק בארגון שמיישם את אמצעי המדיה החברתית החדשים. בהצלחה!

מאמר זה הינו מבוא להרצאה שאני אמור לשאת ביום עיון שיתקיים במסגרת פורום שיווטק, בתחילת חודש מאי

* אורי בן-ארי הינו מנהל עסקים גלובלי מנוסה, בעל ניסיון של כ-25 שנה ביזמות, ניהול עסקים ותאגידים, העוסק בפיתוח תכניות אסטרטגיות ותוכניות שיווקיות חובקות עולם. במהלך שנות עבודתו, פעל בפיתוח שווקים ועסקים בארה"ב, במרכז ומזרח אירופה, בהודו, בישראל ובמזרח הרחוק. במסגרת תפקידיו, היה סגן נשיא בכיר לשיווק גלובאלי בנס טכנולוגיות ושותף לצוות הבכיר בשתי הנפקות של חברות ישראליות מובילות בתחומן ב-NASDAQ (ב-1999 עם אינטרנט זהב, וב-2004  עם נס טכנולוגיות).

כיום מלווה בן ארי, כיו"ר או כחבר דירקטוריון וכיועץ אסטרטגי לפיתוח עסקים גלובאליים, מספר חברות טכנולוגיה עם פתרונות בתחומי טכנולוגיות מידע לארגונים, אינטרנט ותקשורת סלולארית, בחלקן הוא גם משקיע ובעל מניות.

כתרומה לקהילה, ייסד בן ארי ב-2006 את קרן אתנה, ארגון ללא כוונת רווח אותו הוא מוביל, ששם לעצמו למטרה להעניק מחשב נייד לכל מורה בישראל ביחד עם קורסי הדרכה מקצועיים.

אירועים קרובים