ספורטאים תובעים את סמסונג בשל שימוש בפרטיהם ביישום שלה

18 ספורטאי עבר הגישו תביעה כנגד סמסונג על שימוש בשמותיהם ובתמונותיהם ללא אישור, ביישום פייסבוק שפרסמה החברה לקראת אולימפיאדת לונדון ● בין הספורטאים: השחיין מרק ספיץ, הקופץ למים גרג לוגניס והאתלטית ג'קי ג'וניור קרסי

יישום פייסבוק (Facebook) שפרסמה ענקית המיחשוב סמסונג (Samsung) לקראת אולימפיאדת לונדון שתיערך בקיץ, עלול לסבך אותה בתביעה משפטית. היישום, שנקרא Samsung Olympics Genone, מאפשר למשתמשים לסקור את הקשרים שלהם ושל חבריהם כדי לראות אלו ספורטאים אולימפיים מחוברים אליהם, בשיטת "שישה צעדים מקווין בייקון" (Six Degrees of Kevin Bacon). אלא שעתה מתברר, כי הוא עורר את חמתם של כ-18 ספורטאים אולימפיים לשעבר, שטוענים שסמסונג, שמספקת תמיכה ישירה למשלחת האמריקאית למשחקים – משתמשת בשמותיהם ובתמונותיהם ללא אישור כדי לקדם את המכירות שלה.

בין 18 הספורטאים ניתן למצוא את השחיין מרק ספיץ, הקופץ למים גרג לוגניס והאתלטית ג'קי ג'וניור קרסי. בסמסונג סיפרו, כי בבסיס הנתונים של היישום ניתן למצוא כ-10,000 ספורטאי עבר והווה שהתחרו באולימפיאדה, שחלקם התפרסמו בצורה כזו או אחרת. יצוין, כי חלק גדול מאותם ספורטאים קשורים בחוזי פרסום עם חברות אחרות, שחלקן מתחרות עם סמסונג.

"הם משתמשים בשמות ובתמונות כדי למכור מוצרים, והם הודו בראיונות שהם מנסים כך ליצור תדמית חיובית יותר לסמסונג", אמר ר'יצרד פורסטר, עורך הדין שהגיש את כתב התביעה לבית המשפט בלוס אנג'לס בשם הספורטאים שהביעו התנגדות לשימוש בשמות ובתמונות שלהם. "חוקי קליפורניה אומרים שאינך יכול להשתמש בשם או בתמונה של מישהו כדי לשווק מוצר, אלא אם אתה מקבל אישור מפורש לעשות זאת. הם לא קיבלו את האישור הזה מהתובעים", הוסיף פורסטר.

סמסונג הגיבה בטענה שהיא מאוכזבת מהתביעה, מכיוון שהיא פעלה כשנה מול הועד האולימפי באמריקאי בנושא לפני שהעלתה את היישום. "לספורטאים הייתה הזדמנות להשמיע את דעתם לגבי התוכנית ולשלוט בהשתתפות שלהם. סמסונג תמשיך לתמוך במשלחת האמריקאית וברוח האולימפית במלוא המאמצים", מסרה החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים