הערכות: המניות של אפל וגוגל יצורפו למדד דאו ג'ונס

מדד המניות דאו ג'ונס, שעתיד לעבור עדכון, צפוי לכלול את מניות החברות ברשימת 30 המניות המרכיבות את המדד ● טרם נקבע לוח זמנים מדויק לעדכון המדד, אך בשנה הקרובה יצורפו אליו חברה אחת חדשה או שתיים, כאשר שלוש המועמדות הוודאיות ביותר להחלפה הן המניות של Alcoa, בנק אוף אמריקה ו-HP

מדד המניות דאו ג'ונס עתיד לעבור עדכון, ועל פי ידיעה שהופיעה אתמול (א') בשבועון הכלכלי Barron's, לא מן הנמנע שמניותיהן של החברות אפל (Apple) וגוגל (Google) יצורפו ל-30 המניות שמרכיבות את המדד. ההערכות הן, כי מניות החברות הללו יבואו על חשבון מניות של חברות ותיקות, דוגמת Alcoa, שיוצאו ממנו.

על פי הידיעה לא נקבע עדיין לוח זמנים מדויק לעדכון המדד, אך בשנה הקרובה יצורפו אליו חברה אחת חדשה או שתיים. שלוש המועמדות הוודאיות ביותר להחלפה הן, המניות של Alcoa, בנק אוף אמריקה (Bank of America) ו-HP. "המופקדים על המדד הידוע, שמתפרסם מאז המאה ה-19, חייבים להבטיח שהוא יישאר רלוונטי גם במאה ה-21", נכתב בידיעה שפורסמה ב-Barron's.

עם זאת, העדכון של המדד הוותיק אינו משימה פשוטה. זאת, משום שבניגוד למדדים ידועים אחרים, דוגמת Standard & Poor's 500 – לכל אחת מהמניות המרכיבות את המדד ניתן משקל בהתאם לשערה המוחלט. היות ושער המניות של אפל וגוגל גבוה מאוד, הרי שהמניה של אפל, למשל – החברה בעלת שווי השוק הגבוה בעולם, ששערה עולה כיום על 600 דולרים – תזכה לשיעור של 26% במדד, לפי שיטת החישוב הזו. שיעור זה גבוה ביותר מפי שניים מהשיעור לו זוכה מניית יבמ (IBM), למשל, שעומדת כיום על 12%.

זאת ועוד, ייתכן כי על מנת להיכלל במדד דאו ג'ונס, תידרש אפל לפצל את מניותיה, מהלך שלא נעשה מאז שנת 2005. חברות שלא מפצלות את מניותיהן מציבות קשיים גוברים והולכים בפני המופקדים על מדד דאו ג'ונס, וכבר היום, משקלה הגבוה של מניית יבמ במדד גורם לייצוג יתר של הענק הכחול, בעוד שההשפעה של חברות כמו Alcoa על המדד הופכת שולית, עד שהן נדחקות החוצה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים