מיקרוסופט ו-Barnes & Noble יפיצו ספרים אלקטרוניים

על פי ההסכם בין החברות, תשקיע מיקרוסופט סכום של 300 מיליון דולרים, ותקבל נתח של 17.6% בחברה החדשה שתפיץ את הספרים האלקטרוניים, ששווייה מוערך ב-1.7 מיליארד דולרים ● Barnes & Noble תרכוש ממיקרוסופט רישיון לשימוש בטכנולוגיות, ובתמורה תבטל זו את התביעה על הפרת זכויות בפטנטים במכשירי Nook ● נשיא מיקרוסופט, אנדי ליס: "אנו נמצאים בעיצומה של מהפכה בתחום הקריאה"

מיקרוסופט (Microsoft) ו-Barnes & Noble יפיצו ספרים אלקטרוניים. החברות חתמו על הסכם לשיתוף פעולה, במסגרתו יופקו ויופצו ספרים אלקטרוניים באמצעות חברה בת חדשה של Barnes & Noble, שעדיין לא ניתן לה שם. החברה החדשה תכלול גם את פעילות הספרים האלקטרוניים הקיימת בחטיבת Nook של חברת האם, וכן פעילות של ספרי לימוד אלקטרוניים עבור מכללות. בענף מעריכים, כי שיתוף הפעולה עשוי להגביר את התחרות בשוק הספרים האלקטרוניים, שנשלט כיום במידה רבה על ידי גוף אחד, אמזון (Amazon).

בעקבות הידיעה זינק שערן של מניות Barnes & Noble ביותר מ-70%. על פי ההסכם, תשקיע מיקרוסופט סכום של 300 מיליון דולרים, ותקבל נתח של 17.6% בחברה החדשה, ששווייה מוערך ב-1.7 מיליארד דולרים. כמו כן, נקבע כי Barnes & Noble תרכוש ממיקרוסופט רישיון לשימוש בטכנולוגיות, ובתמורה תבטל זו את התביעה על הפרת זכויות בפטנטים במכשירי Nook.

בנוסף, במסגרת שיתוף הפעולה, יתפרסם יישום Nook עבור מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט, חלונות 8 (Windows 8). מחשבי לוח עם חלונות 8 צפויים להופיע בהמשך השנה. "הקמתה של Newco (הכינוי של החברה החדשה עד שייבחר לה שם רשמי) ושיתוף הפעולה עם מיקרוסופט, ממלאים תפקיד חשוב באסטרטגיה שלנו לקידום הצמיחה המהירה בפעילות Nook, וביסוס מעמדנו כגוף מוביל בשוק הגואה של התכנים הדיגיטליים, לצרכנים פרטיים ומוסדות חינוך", אמר ויליאם לינץ', מנכ"ל Barnes & Noble.

"מיקרוסופט משקיעה ב-Newco. שיתוף הפעולה החדש יוליד טכנולוגיות מתקדמות לקריאה של ספרים אלקטרוניים, ותכנים עבור מערכות חלונות, כאשר מאות מיליוני המשתמשים במערכות אלו מבטיחים הרחבה משמעותית של פעילותנו בתחום", הוסיף לינץ'.

במיקרוסופט ציינו, כי העסקה תעניק לחברה נוכחות משמעותית בשוק הצומח של הספרים האלקטרוניים ושאר התכנים הדיגיטליים. "הנכסים המשלימים שלנו יאיצו את החדשנות בתחום הספרים האלקטרוניים, ובמגוון רחב של מכשירי חלונות. אנשים יוכלו לא רק לקרוא סיפורים, אלא גם לקחת בהם חלק. אנו נמצאים בעיצומה של מהפכה בתחום הקריאה", אמר נשיא מיקרוסופט, אנדי ליס.

כזכור, משרד המשפטים האמריקני הגיש באחרונה תביעה של הגבלים עסקיים כנגד אפל (Apple) ושורה של מו"לים, שאילצו לכאורה את אמזון להעלות את המחירים של הספרים האלקטרוניים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיל

    אכן מהלך מבורך ששימח אותי מאוד כששמעתי עליו. אני מעריך שהטכנולוגיה עומדת לעבור שדרוג מהותי בזמן הקרוב, כמו גם עניין התוכן שיהפוך אולי סוף סוף לבינלאומי (מה שהיווה את נקודת התורפה של הנוק שהוא היחיד מבין 4 הגדולות שמשווק אך ורק בארה"ב). מיקרוסופט לא הייתה משקיעה סתם כך.

אירועים קרובים