ז'אן פייר ברולנד, VMware: "האתגר החשוב ביותר בעולם הווירטואליזציה כיום הוא הניהול"

"התשתיות הווירטואליות הן דינמיות, לכן כלי ניהול ה-IT המסורתיים אינם מתאימים לסביבה זו", אמר ברולנד - סגן נשיא אירופה בענקית הווירטואליזציה, בכנס הלקוחות השנתי של החברה ● לדבריו, "האתגר שבפניו ניצבים המנמ"רים הוא הצורך לנהל תשתית וירטואלית בצורה פרו-אקטיבית" ● פול סטרונג, CTO ללקוחות גלובליים ב-VMware, סיפר על כלי הניהול מבוססי האינטגרציה של החברה

"מערכי ה-IT הארגוניים מלאים מכונות וירטואליות. בנוסף, מערכות המיחשוב השונות הן הטרוגניות. מצב זה יוצר צורך חריף ביותר בניהול הסביבות – גם הווירטואלית וגם הפיסית", כך אמר ז'אן פייר ברולנד, סגן נשיא אירופה ב-VMware. ברולנד היה אחד הדוברים בכנס הלקוחות השנתי שערך היום (ג') הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה במרכז הכנסים אווניו שבקריית שדה התעופה.

לדברי ברולנד, "התשתיות הווירטואליות הן דינמיות, דבר שמתבטא בהוספה ובהורדה של שרתים אשר רצים על גבי תשתית משותפת. לכן, כלי ניהול ה-IT המסורתיים אינם מתאימים לסביבה זו. האתגר שבפניו ניצבים המנמ"רים הוא הצורך לנהל תשתית וירטואלית בצורה פרו-אקטיבית".

ברולנד הציג את תפיסת הניהול החדשה של החברה, אשר לדבריו, "מותאמת לתשתית הווירטואלית של ענן בן-כלאיים". הוא ציין, כי הצורך בגישה הפרו-אקטיבית בניהול התשתיות הווירטואליות מונע מהרצון להגיע במהירות לשורשי ולסיבות התקלה, ובעיקר מהרצון לחזות מראש צווארי בקבוק ועומסים. באופן זה, הסביר, ניתן למנוע מראש את הופעתן של תקלות אלה.

לדבריו, "יש לנהל את התשתית הווירטואלית על בסיס מדיניות, להגדיר את רמת השירות ליישום ואז, על היישום, 'לבקש' מהתשתית. צריך לספק פתרון ניהול לשתי השכבות – התשתית והיישומים, בלי שיהיה קשר ביניהן, אך כאילו יש ביניהן 'הסכם' שנועד לספק את משאבי המיחשוב הנדרשים לטובת היישום".

פול סטרונג, CTO ללקוחות גלובליים ב-VMware. צילום: אמיר גנות-צעידיהוא סיכם בציינו, כי "השוק הישראלי בשל מאוד מבחינה טכנולוגית. בשל העובדה שארגונים בישראל נמצאים במצב מתקדם ברמת הווירטואליזציה שלהם, הם נדרשים לספק מענה לצורך הניהולי של סביבה זו. אנו רואים בישראל יעד חשוב לקידום כלל סוגי העננים מבוססי תשתית VMware. כך, הטמענו ענן פרטי בכלל-ביט – זרוע ה-IT של כלל ביטוח, אנו מספקים שירותי ענן אישי ללקוחות דואר ישראל ויש לנו תשתיות ענן ציבורי בבזק בינלאומי ובטריפל סי. השוק הישראלי משמעותי מאוד עבורנו, ולכן השקענו פה במו"פ ואף רכשנו חברות ישראליות".

שכבות בניהול ה-IT
פול סטרונג, CTO ללקוחות גלובליים ב-VMware, אמר בכנס, כי החברה מספקת כלי ניהול מבוססים אינטגרציה לתשתיות הווירטואליות של ארגונים. הוא הדגיש את האינטגרציה המשובצת בכלים ואת העובדה שהם מאפשרים יותר מיכון ויותר IT כשירות. כמו כן, ציין, הם מאוחדים, משמע שאנשי האחסון, התקשורת והמיחשוב, יכולים 'לדבר' ביניהם באמצעות לוח מחוונים אחד.

הניהול של ה-IT, ציין סטרונג, נעשה במספר שכבות. הראשונה היא תשתית ענן וניהול. "בשכבה זו, VMware השיקה באחרונה את vCenter Operation Suite, שמטפלת בניהול ביצועים, קיבולת ותצורה. המערכת מספקת לוח מחוונים שמרכז את נתוני הביצועים, הקיבולת וניהול השינויים הממוכן של התשתית הווירטואלית. הייחודיות של המערכת הזו היא ביכולת 'למידה' אוטומטית של התנהגות נורמלית של הסביבה הווירטואלית, על ידי ספים דינמיים. ברגע שיש חריגה מאותם ספים, המערכת יודעת להראות בזמן אמת 'נקודות חמות' שמעידות על תקלות ועומסים, ובמקביל לשלוח הודעות ממוקדות למערכות ניהול קיימות בארגון".

הפתרונות של החברה בשכבה השניה, שכבת ניהול היישומים, הסביר סטרונג, מספקים ניהול והקצאת יישומים. הוא סיים בציינו, כי בשכבת המיחשוב למשתמשי קצה, VMware רכשה את דיגיטל פיול, לטובת ניהול פיננסי של ה-IT, לצד פתרונות וירטואליזציה של תחנות הקצה (VDI).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים