רון קוהבלום, VMware ישראל: "בחמש השנים האחרונות צמח היקף הפעילות שלנו פי 30"

"מגמת הצמיחה תימשך, להערכתי, כי יש עוד הרבה מה לעשות בתחום - במיוחד לאור הצמיחה הצפויה בתחום הענן, שאנו מספקים לו את אבני הבניין", אמר קוהבלום בכנס הלקוחות של החברה ● לדבריו, "קצב ההקמה של מיחשוב הענן לסוגיו לא יוכל להישאר כפי שהוא כיום. אי אפשר להמשיך וליצור וירטואליזציה בשכבה על גבי שכבה" ● הראל קודש, סגן נשיא ב-VMware: "ה-IT לא מספיק לענות על הצרכים העסקיים ההולכים ומתרבים בארגונים"

"הווירטואליזציה ממשיכה להתפשט בכל רובדי הארגון. בחמש שנות הפעילות שלנו בארץ, צמח היקף המכירות שלנו פי 30. מגמת הצמיחה תימשך, להערכתי, כי יש עוד הרבה מה לעשות בתחום – במיוחד לאור הצמיחה הצפויה בתחום הענן, שאנו מספקים לו את אבני הבניין", כך אמר רון קוהבלום, מנהל פעילות VMware ישראל.

קוהבלום היה אחד הדוברים בכנס הלקוחות השנתי שערך היום (ג') הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה במרכז הכנסים אווניו שבקריית שדה התעופה. לדבריו, "עד היום השיטה הייתה כזו, שהלקוח הארגוני רוכש חומרה ובונה עליה שכבת וירטואליזציה, ואז על גביה שכבה נוספת – בצורה של יישום בטור. קצב ההקמה של מיחשוב הענן לסוגיו לא יוכל להישאר כפי שהוא כיום. אי אפשר להמשיך וליצור וירטואליזציה בשכבה על גבי שכבה. הענן יהפוך לענן ורטיקלי בפרוסות. לקוחות ירכשו פרוסות ענן, כשכל פרוסה שכזו מייצגת את כל שכבות הענן".

בעתיד, אמר קוהבלום, יישום הווירטואליזציה כבר לא יהיה טורי, אלא אנכי. "המנמ"ר ירכוש שרת חדש בארגון, ומראש הוא יגדיר איזה CPU יוקצה לטובת מיחשוב הענן ואיזה לא. כל CPU שכזה יהיה בבחינת מיקרו-ענן. בארגון גדול יש 700-800 יחידות CPU, והלקוח, לדוגמה, מקצה 150 מהן לענן".

מגמה נוספת עתידית אותה ציין קוהבלום, היא התפשטות הווירטואליזציה למקומות נוספים במערכי המיחשוב הארגוניים – מתגי התקשורת והאחסון. הדבר ייעל, לדבריו, את עבודת ה-IT ויוזיל את עלויות התפעול שלה. כך, אמר, "מתגי התקשורת יהפכו בחלקם לווירטואליים, וירוצו על חומרה אחידה וחזקה".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

לדבריו, "ארגונים בישראל מתקדמים יותר מאשר ארגונים בעולם בכמות המערכים הווירטואליים המוטמעים במחלקות המיחשוב שלהם. "בקרב ארגונים בעולם, היחס בין השרתים הווירטואליים לאלה הפיזיים עומד על כ-65%, ואילו בישראל הוא 70%-80%". כיום, ציין, ארגונים כבר נמצאים בשלב הווירטואליזציה לתשתיות המריצות את היישומים הקריטיים עסקית שלהם, ובשל כך הופיע הצורך בניהול תשתיות אלה.

הראל קודש, סגן נשיא בכיר לענן ב-VMware העולמית. צילום: אמיר גנות-צעידי"הווירטואליזציה הולכת להיות טכנולוגיה רוחבית", אמר קוהבלום, "אשר מכסה כל שכבות ה-IT בארגון". לדבריו, היקף החדירה של החברה בארץ היה מהיר מאוד, וכיום הם נמצאים בכל מגזר ובכל יישום קריטי בארגונים, כולל אלה הביטחוניים. הוא סיכם בציינו, כי "אנו צופים המשך צמיחה משמעותית בשוק הישראלי. יש לנו עוד הרבה שדות לפעול בהם. אנו רק בתחילתו של המסע לענן. נמשיך לספק את אבני הבניין לבניית ענני המיחשוב לסוגיהם".

שינויים טכנולוגיים מהירים
הראל קודש, סגן נשיא בכיר לענן ב-VMware העולמית, אמר כי "עולם ה-IT מצוי כיום תחת איום, כיוון שהוא לא מספיק לענות על הצרכים העסקיים ההולכים ומתרבים בארגונים. חמש השנים האחרונות היו בתהליך מתמיד של שיבושים והפרעות".

כך, ציין קודש את "המגמה של צורות חדשות של עבודה בארגון, אשר נעשות לא בהכרח בעידוד המנמ"ר. לפתע המנמ"ר רואה בעבודה רכיבי מיחשוב ניידים שבאים מהבית והוא נדרש לספק עליהם יישומים ארגוניים. עובדים רוצים לעבוד כמו שהם רגילים בבית, ולא תמיד המנמ"ר מצליח לענות לרצונותיהם. מערך ה-IT לא עובד בצורה חלקה כמו שהמנמ"ר רוצה, בין השאר עליו לטפל ב-Big Data".

קודש אמר, כי "ישנן חברות רבות שלא השכילו להטמיע את הטכנולוגיות החדשות, או להשתנות, ולכן הן כבר לא עימנו, כמו בלוקבסטר (Blockbuster)".

לדבריו, חמש מגמות-על ישפיעו על העולם הטכנולוגי: תמיכה ברכיבי מיחשוב רב-ערוציים, "הרכיב לא משנה, מה שמשנה זה התוכן שעליו"; היכולת לקבל משאבי IT באופן דינמי, תוך הסתייעות בעננים; שיפור והגדלת היעילות של המיחשוב; מחזורים קצרים יותר של תוכנה, על בסיס יומי או שבועי ולא שחרור גרסה כל שנתיים כבעבר; ידידותיות למשתמש.

"העולם משתנה במהירות ועל המנמ"רים להבין זאת", אמר קודש, "רק לפני 15 שנים אנציקלופדיה בריטניקה הייתה מקור הידע העיקרי בעולם וכיום המידע מופץ באופן בלתי מוגבל". הוא סיכם בציינו את המגמות שעל המנמ"ר להיערך לקראתן: צמצום עלויות ה-IT, פלטפורמה אג'ילית ומשאבי מיחשוב מוכווני ארכיטקטורה. "אנחנו רק באמצעו של התהליך המהפכני", קבע.

אירועים קרובים