ריקארדו מיגז דל אולמו, יבמ: "העברת הארגון מאי-מיילים למדיה החברתית שיפרה את הפרודוקטיביות"

"המעבר גרם לכך שקיצרנו ב-50% את זמן ההכשרה של עובדים חדשים עד שהם נהיים פרודוקטיביים", אמר דל אולמו, מנהל חטיבת IBM Social Business בספרד, פורטוגל, יוון וישראל ● לדבריו, "באמצעות המעבר אף הבאנו לשימור הידע של העובדים שלנו, ש-40% מהם עומדים לצאת לגמלאות בעשור הקרוב"

"המעבר שלנו מהאי-מיילים למדיה החברתית שיפר את הפרודוקטיביות", כך אמר ריקארדו מיגז דל אולמו, מנהל חטיבת IBM Social Business בספרד, פורטוגל, יוון וישראל. הוא אמר את הדברים לאחר תהליך שנמשך חמש שנים, במסגרתו עברה החברה מהדואר האלקטרוני לרשת חברתית פנים ארגונית. דל אולמו השתתף במפגש של פורום CTO & Architects של אנשים ומחשבים, שהתכנס אתמול (ג') בתל אביב.

לדבריו, "יש דורות חדשים של צעירים בגילאי העשרה שאפילו כבר לא משתמשים באי-מיילים ובמקום זה נמצאים ברשתות חברתיות". הוא הוסיף, כי "אחת המוטיבציות של יבמ (IBM) להשתמש ברשתות חברתיות בתוך הארגון היא שימור הידע. 40% מהעובדים שלנו עומדים לצאת לגמלאות בעשור הקרוב, ואנחנו צריכים למצוא דרך לשמר את הידע שלהם, כדי שלא יאבד. הרשתות החברתיות הן אמצעי מצוין לכך".

"חשוב לנו מאוד לשמר ולהפיץ את הידע, שכן 10%-15% מהעובדים הם כאלה ששאר העובדים תלויים בהם לצרכי העבודה, למשל אנליסטים", ציין דל אולמו. "אנחנו מעודדים את העובדים להעלות כמה שיותר קבצים, עם הניתוחים הכי טובים שלהם.

דל אולמו אמר, כי שימוש אחר אותו עושה החברה ברשתות חברתיות הוא "להבין את צרכי הלקוח. כמו כן, בין היתר, אנחנו יודעים הרבה על שותפים לסחר שלנו, באמצעות הפרופילים שלהם ברשתות החברתיות".

"אנשים השתמשו באי-מייל כדי 'לשוחח' זה עם זה בזמן אמת, אולם האי-מייל לא תוכנן ככלי לשיתופיות בזמן אמת, בעוד הרשתות החברתיות כן. לאחר שהחלטנו להקים רשת חברתית נדרשו תשעה חודשים להקמת הבטה, וכיום אנחנו כבר בגרסה 4", הוסיף דל אולמו.

"הרשתות החברתיות שינו את יבמ"
בהמשך דיבר דל אולמו על השינוי שחל בענק הכחול בעקבות המעבר לשימוש ברשתות החברתיות. "הן שינו את העבודה בתוך יבמ ואת שיתוף הפעולה עם הלקוחות", אמר. "אפשר להקפיץ את כרטיס הביקור של עובד ולקבל גישה לכל הבלוגים שכתב או שהגיב עליהם, לפורומים, לאתרי ה-ויקי שבהם הוא משמר את הידע שצבר, הקבצים, הקהילות, הסימניות, הפרופיל שלו ועוד. כל הדברים הללו נמצאים במרחק קליק אחד. אם זה לא יהיה קל לשימוש לא תצליחו להטמיע את זה אצל העובדים".

"כל עובד ביבמ יכול להעלות קבצים לשרת במקום לשלוח בדואר ואז כולם עובדים על קבצים מעודכנים ועובדים נוספים יכולים לראות את הקבצים. כך גם נבנה מאגר דיגיטלי של הידע של העובד. גם איתור מקומו של קובץ קל בזכות הקישור מכרטיס העובד", אמר.

תחום אחר בו יש לענק הכחול פעילות רבה הוא הקהילות: "יש לנו 80 אלף קהילות – 50% ציבוריות ו-50% פרטיות, כאלה שרק חברי קבוצה מסוימת יכולים להיכנס אליהן", לדברי דל אולמו. "80% מהקהילות עוסקות בתחומי הליבה של יבמ ו-20% – בנושאים פרטיים. לא מפריע לנו שחובבי טניס בתוך יבמ, למשל, ישתמשו בזה לצרכיהם ויקימו קהילה. זה עוזר להם לתרגל את המערכת". הוא ציין ש-"בזכות הקהילות קיצרנו ב-50% את זמן ההכשרה של עובדים חדשים עד שהם נהיים פרודוקטיביים".

ניצול טכנולוגיות חדשות לממשק עם הקהל
דורון יצחקי
, CTO בשירותי בריאות כללית, נתן דוגמאות לשימוש בטכנולוגיות חדשות כדי ליצור את אפקט ה-WOW: "הפרויקטים בהם זכינו בשנים האחרונות מנצלים טכנולוגיה חדשה לממשק עם הקהל. דוגמאות לכך הן שיחת אונליין עם רופא באינטרנט , חתימה ביומטרית על מרשמים ופרויקט ה-PACS. דוגמאות למימושים חדשים בתחום שיפור חווית המשתמש בכללית הם : עמדת מולטימדיה בבית החולים לילדים בקפלן, שימוש במחשבי iPad להבאת צילומי הדמיה רפואית למיטת החולה, פענוח קול לטקסט אשר בניסוי ביחידת האולטרא-סאונד בבית החולים מאיר ועוד". לדבריו, "העתיד צופן בתחום הרפואה יישומים שנראים כלקוחים מסרטי ג'יימס בונד, כגון הפעלת מחשב במחוות ידיים, למנוע מגע של המנתחים עם מקלדות מזוהמות, הדפסת שתלים במדפסת תלת ממדית ועוד. לא מדובר בעתיד הרחוק".

אדווה לוטן, ארכיטקטית יישומים במטריקס, דיברה במפגש על המיחשוב הארגוני. "בעוד חמש שנים, העובדים יביאו טלפונים חכמים וטאבלטים שיירכשו על חשבונם לשימוש בעבודה. הארגונים יצטרכו להתחשב בכך, כמו גם בהשפעה של שירותי ענן ומסגרות חכמות, שבסיוען ניתן יהיה להפיק הרבה מהטאבלטים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים