יבמ מאיצה את פיתוח היישומים הניידים: הכריזה על שורה של מוצרים חדשים ממשפחת PureSystem

בין הפתרונות נמצאת מערכת שתאפשר ללקוחות לפתח בפעם אחת יישומים ניידים ותשתיות הנדרשות על מנת לתמוך בהם במגוון רחב של פלטפורמות קצה, ולהריץ את היישומים האלה ללא פיתוח נוסף ● שירות נוסף מאפשר הקמה מהירה של יישומים ניידים לבחינה והתנסות באסטרטגיית עבודה ניידת ובפריסת יישומים ניידים ● יוסי ורדי, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של רדוור, סיפר בכנס שהחברה "משתמשת בפלטפורמה של יבמ על מנת ליצור מצב של Win-Win"

02/05/2012 12:35

יבמ (IBM) הכריזה על שורה של מוצרים ופתרונות חדשים ממשפחת PureSystem. את ההכרזה ערכה החברה במסגרת כנס התוכנה העולמי Impact 2012, שנערך בימים אלה בלאס ווגאס. על ההכרזות ניצחה מנחת ומארחת הכנס, מארי וויק, שמשמשת מנכ"לית פעילות המערכות, האינטגרציה והמובייל של יבמ. הן התמקדו בשלושה ענפים מרכזיים: מערכות מומחים מותאמות לארכיטקטורת מיחשוב ענן, כולל 150 פתרונות מוכנים מהקופסה עבור מגזרים בעולם התעשייה, כאשר בכל רגע נתון מצטרפים עוד ועוד שותפים עם פתרונות שלהם; אינטגרציה וממשקים – שיפור וחיזוק ארגז כלי העבודה שיבמ מספקת כגון כלי ניהול תהליכים עסקיים ושיפור וחיזוק סביבת Was; וענף המובייל, שנמצא בתקופה האחרונה במוקד ההתעניינות של יבמ.

בין היתר, הכריז הענק הכחול בכנס על תוכנת התשתית WebSphere Cast Iron, שמהווה רכיב מרכזי בחבילת התשתיות החדשה. מעתה יכולים לקוחות של יבמ לקשר בין יישומים ניידים למגוון רחב של מערכות ענן ומערכות מיחשוב מרכזיות.

מערכת חדשה של כלי פיתוח ושילוב מערכות ממשפחת Worklight של יבמ תאפשר בראשונה ללקוחות לפתח בפעם אחת יישומים ניידים ותשתיות הנדרשות על מנת לתמוך בהם במגוון רחב של פלטפורמות קצה, ולהריץ את היישומים האלה ללא פיתוח נוסף. ניתן יהיה לעשות זאת על גבי כל פלטפורמה ניידת, לרבות iOS, אנדרואיד (Android) ובלקברי (Blackberry). משאבים חדשים אותם מציעה יבמ ללא תשלום באתר המפתחים שלה, developerWork, מאפשרים בנוסף לבנות את כישורי התכנות הנדרשים על מנת לצאת לדרך ולפתח פתרונות ניידים מאובטחים – החל ביישומים פשוטים ועד לארכיטקטורה משולבת מבוססת רשת.

ניהול מאובטח של סביבה ניידת, אותו מאפשרים הכלים החדשים של יבמ, נועד לסייע לארגונים בהתמודדות עם מגמת "הבא את מכשיר הקצה שלך למקום העבודה" (BYOD – ר"ת Bring Your Own Device). לצורך זה, משלבת סביבת התשתית אותה מציגה יבמ תוכנה חדשה לניהול נקודות קצה שמסייעת ללקוחות להציג פתרון אחיד וכולל, לניהול יעיל של נקודות קצה מאובטחות. כך, למשל, מאפשרת המערכת החדשה לארגונים למחוק מרחוק בעת הצורך מידע ויישומים ארגוניים המותקנים על גבי מכשיר הקצה. היכולות המשולבות האלה מכסות עתה שרתים, מחשבי Notebook, טלפונים חכמים וטאבלטים – הנשלטים ומנוהלים כולם ממוקד אחד.

הרחבת יכולות קיימות ומיצוי הזדמנויות עסקיות חדשות מתאפשרים בזכות סל שירותים חדש של יבמ שכולל, בין היתר, את Quick Win Pilot. שירות זה מאפשר הקמה מהירה של יישומים ניידים לבחינה והתנסות באסטרטגיית עבודה ניידת ובפריסת יישומים ניידים. בתום פרויקט בן 10 שבועות בלבד יכולים הלקוחות ליישם כלים ופתרונות מוכחים הנשענים על טכנולוגיית העבודה הניידת של יבמ ולהציג תוצאות ניתנות למדידה. יכולות חדשות של המכשירים המשולבים של יבמ מסדרת DataPower, האורזים בחבילה מוכנה להפעלה חומרה, תוכנת תשתית ותוכנה יישומית לתחומים מוגדרים, מסייעות לזירוז תהליך ההקמה של יישומים חדשים והחשיפה המאובטחת של מידע ארגוני הנגיש באמצעות מכשירי קצה ניידים.

וויק אמרה בדבריה, כי "זה לא סוד שלאורך העשור האחרון, הארגונים המצליחים ביותר היו אלה שהצליחו למנף במהירות מירבית את הטכנולוגיות החדשות לטובת עסקיהם. עם הזמן, התאמנו והרחבנו את סל המוצרים שלנו על מנת לתת מענה מקיף לצרכי הלקוחות האלה, שמבקשים להרחיב את טווח הכיסוי של המערכות העסקיות שלהם באמצעות ערוצי קצה למשתמשים ניידים, תוך שהם נשענים על טכנולוגיות ענן. הצגת התשתיות החדשות מהווה צעד נוסף בכיוון הזה והיא מאפשרת לנו להציע ללקוחות את מכלול הכלים הנדרשים על מנת לתמוך במכשירים ניידים במסגרת עסקיהם, תוך שימוש במכשירים האלה על מנת לשנות מן היסוד את אופן התקשורת עם לקוחות, שותפים עסקיים ועובדים כאחד".

המסר הזה נאמר במהלך הכנס על ידי נציגים נוספים של יבמ, ונראה שיבמ וחברי ההנהלה שלה שמים את בטחונם בחבילת הפתרונות החדשה. וויק ציינה בהקשר זה את סטיב ג'ובס, המנכ"ל המנוח של אפל (Apple). היא סיפרה, כי כשהיה נתקל בבעיה, הוא היה אומר לאנשיו: "אל תפחדו! תאמינו בעצמכם – אתם יכולים לעשות את זה". היא ציינה, כי דברים אלה של ג'ובס גרמו למוטיבציית שיא בקרב אנשי אפל והביאו לתוצאות מרשימות. כך, אמרה וויק ללקוחות יבמ, "אל תפחדו! אנחנו מאמינים בכם ויכולים לעשות את זה בשבילכם!"

סטיב מילס, נשיא חטיבת התוכנה של יבמ, אמר במהלך מסיבת העיתונאים שהתקיימה בכנס שלחברה מאוד חשוב להמשיך ולהוביל את הקו של טכנולוגיה פתוחה. "אנחנו מאמינים בקוד פתוח ויודעים שהעולם כולו הולך לכיוון הזה", אמר. לדבריו, "למתחרים שלנו יש אולי רצון להיות שם, אבל בחירה בפתרון שלהם מחייבת את הלקוח להיצמד אך ורק למוצרי אותן חברות, ואילו אצלנו הוא יכול לעבוד עם בסיס נתונים של אורקל (Oracle), אחסון של EMC ושרתים של HP, ועדיין – הכול יעבוד תחת הפלטפורמה שלנו. זו הגדולה האמיתית של הקוד הפתוח".

עוד הוא אמר, כי ארכיטקטורת שירותי רשת איננה דבר חדשני. "מדובר באותו סרט שכולנו רואים כל כמה שנים, כאשר מה שמשתנה הוא המונחים המקצועיים", אמר מילס. עם זאת, לדבריו, הפעם לא רק המונחים משתנים, אלא גם העלילה והשחקנים. "אנחנו משנים את חוקי המשחק, והלקוחות שלנו יכולים רק להרוויח מזה", אמר.

סיפור לקוח של מר יוסי ורדי – ורדוור
מאחר שמדובר בכנס מרכזי וחשוב של יבמ, החברה עושה מאמצים רבים על מנת להציג למשתתפים מוצרים ופתרונות עובדים, ולא רעיונות שעדיין נמצאים על המדף. אחת הדרכים להוכיח יכולת בשטח היא להביא עדויות של לקוחות ושותפים עסקיים שכבר השתמשו במוצרים ויכולים להעיד מגוף ראשון על היתרונות שלנם.

אחד הדוברים בכנס היה מר יוסי ורדי (להבדיל מד"ר יוסי ורדי), סמנכ"ל הפיתוח העסקי של רדוור, מקבוצת רד. ורדי השתתף בפאנל של מומחים שנבחרו על ידי יבמ להציג את המוצרים החדשים. הוא הציג בפני המשתתפים את שיתוף הפעולה של רדוור עם הענק הכחול, שבמסגרתו "רדוור משתמשת בפלטפורמה של יבמ על מנת ליצור מצב של Win-Win. יבמ מסייעת לרדוור לחדור לשווקים חדשים במודל עסקי שטוב לשתי החברות". יצוין, כי רדוור הייתה אחת החברות הראשונות בעולם שאימצו את הפלטפורמה החדשה של יבמ.

במהלך הפאנל השווה ורדי בין חבילת המוצרים והתפיסה העסקית החדשה של יבמ להצעות שקיבל מחברות אחרות. לדבריו, "בחלק מהנושאים שיבמ מציעה מצאנו זהות גם אצל המתחרים, אבל רק יבמ השכילה להציג פתרון שמאפשר לנו, ה-Isv, לקחת את הפלטפורמה שלהם ולהוסיף עליה את הערך המוסף שלנו. מה שקורה הוא שיבמ הופכת להיות משווקת שלנו ואנחנו – משווק שלהם".

ורדי ציין, כי המוצרים החדשים של יבמ מספקים לרדוור "כלי תחרות מצוינים מול המתחרים שלנו בשוק. אם עד היום היינו מספקים ללקוח שלנו מענה תוך כמה שבועות ולעתים חודש, הרי שבעזרת הטכנולוגיה החדשה של יבמ מדובר בכמה שעות, וזה יתרון אדיר לכל לקוח שלנו".

"בניגוד למתחרים", הוסיף ורדי, "נוכחנו לדעת שיבמ עומדת מאחורי המילה שלה. הפלטפורמה שלה עזרה לנו להתקין אצל הלקוחות שלנו מערכות מוגמרות בתוך יום עבודה אחד".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים