יורם שולטהייס, HRus: "אגפי ה-HR חווים מהפכה – מעמד מנהל משאבי האנוש בארגון מתעצם"

"המודעות לתחום ה-HR עלתה והמיחשוב מקצה יותר משאבים למשאבי אנוש", אמר שולטהייס, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "פתרונות IT למשאבי אנוש מספקים החזר השקעה והמנמ"רים מתחילים להפנים זאת"

"אגפי ה-HR בארגונים חווים מהפכה במסגרתה מעמדו של מנהל משאבי האנוש הולך ומתעצם. הוא מהווה חלק מההנהלה המצומצמת בארגון, והוא שותף קרוב למנכ"ל", כך אמר יורם שולטהייס, מנכ"ל HRus.

שולטהייס דיבר בכנס "HR&CIO ומה שביניהם", הכנס לחדשנות טכנולוגית בעולם משאבי האנוש, שנערך אתמול (ד') בהפקת אנשים ומחשבים ובהנחיית פלי הנמר, נשיא הקבוצה.

לדברי שולטהייס, "מנהלי משאבי האנוש שותפים לא רק לפיטורים בארגון, אלא לכל תהליך עסקי בו. יש להם השפעה על החלטות, חשיבה ותכנון".

"בעולם ה-IT", אמר, "קיימת שורה ארוכה של פתרונות מיכוניים. אין תהליך שלא מתחיל ונגמר באנשים. הפתרונות הם לשלל תתי-עולמות ב-HR – גיוס עובדים, ניהול כוח אדם, ניהול כישרונות, ניהול שכר ובקרה על עובדים".

הוא ציין, כי "מנהלי ה-IT לא מקצים כסף למשאבי האנוש, כי צרכי השיווק, המכירות, הכספים והצורך בהטמעת מערכות ERP ו-CRM קודמים".

ארנון ברזילי, מנהל מכירות פתרונות עסקיים באורקל ישראל. צילום: גדעון מרקוביץ'שולטהייס סיכם באמרו, כי "המודעות לתחום ה-HR עלתה והמיחשוב מקצה יותר משאבים למשאבי אנוש. פתרונות IT למשאבי אנוש מספקים החזר השקעה והמנמ"רים מתחילים להפנים זאת".

חברת טליאו בדרך לארץ
ארנון ברזילי
, מנהל מכירות פתרונות עסקיים באורקל (Oracle) ישראל, אמר שאימוץ מערכת כלשהי על ידי משתמשי הקצה בארגון הוא גורם המפתח העיקרי להשקעה בה.

הוא הציג כלי של החברה – מערכת ההדרכה המקוונת UPK (ר"ת Oracle's User Productivity Kit) – שבעזרתו ניתן, לדבריו, להדריך את העובדים על מערכות ה-IT השונות בארגונים. ברזילי אמר שהכלי מקצר את תהליכי הלמידה של העובדים ויוצר שפה אחידה בארגון ללימוד המערכות השונות. הוא הוסיף, כי  "הכלי מביא להעלאת התפוקה של העובדים כבר מהיום הראשון והוא מצמצם משמעותית את הפניות שלהם למוקד התמיכה הטלפוני".

יתרון נוסף בכלי החדש הוא, על פי ברזילי, "הפחתת העלויות של תהליך ההדרכה, אספקת ניהול ושליטה, צמצום סיכונים בתהליך ההטמעה ויצירת תשתית לימוד אחידה". הוא ציין שהכלי הוטמע בחברת הוט (HOT) והביא לקיצור משך ההכשרה של העובדים בה.

לסיום ציין ברזילי, כי חברת טליאו (Taleo), אותה רכשה אורקל בפברואר השנה תמורת 1.9 מיליארד דולרים, תיכנס בקרוב לשוק הישראלי. טליאו פועלת בתחום ה-HCM (ר"ת Human capital management – ניהול ההון האנושי). לדבריו, היא מציעה תוכנה ויישום בתחום, בתצורת מיחשוב ענן, שמסייעת לארגונים לפתות ולגייס כוח אדם, לשכור אותו ולהניעו לפעולה, באופן טוב יותר מאשר שיטות HCM מסורתיות.

"העובדים – נכס ארגוני ולא משאב"
ג'ניפר אורלב
, מנהלת תחום HCM בסאפ (SAP) ישראל, ציינה שהחברה מציעה חבילה מלאה לניהול ההון האנושי. "יש לנו פתרונות גם לניהול שכר, שמותאמים לארץ וגם לחברות גלובליות", אמרה.

ג'ניפר אורלב, מנהלת תחום HCM בסאפ ישראל. צילום: גדען מרקוביץ'היא ציטטה מחקר של גרטנר (Gartner) שלפיו עד 2015, לפחות 40% מפעילויות העובדים יהיו על רכיבים ניידים. "לכן, נדרשים תהליכי עבודה אינטואיטיביים, ויש לנו יישומים לתחום ה-HR על רכיבים ניידים", אמרה. אורלב הציגה כמה מהחבילות המוצעות וציינה את משך זמן ההטמעה הקצר העומד על שבועות בודדים.

"העובדים המוכשרים בארגון הם הנכס שלו ולא המשאב שלו", המשיכה. "בגלל שינוי גישה זו ביחס לעובדים, מנהלי משאבי האנוש יידרשו לפתרונות שיאפשרו להם להיות גורם מפתח בארגון. על מנת לשפר את הביצועים ולקבל החזר השקעה טוב יותר מהעובדים יש לענות על הדרישות הללו באמצעות הפתרונות הרבים שיש לסאפ בתחום. הפתרונות האלה מבוססים על נתוני העובד, נתוני הארגון ונתוני הכישורים, והם מטפלים בהון האנושי – החל מהגיוס, עבור במהלך העבודה ועד לעזיבה של העובד".

אורלב ציינה, כי הפתרונות ניתנים בשני אופנים: המסורתי, עם התחייבות לתחזוקה עד 2020, ופתרון מבוסס ענן. פתרון זה מבוסס על הרכישה שביצעה סאפ בדצמבר האחרון של החברה האמריקנית SuccessFactors, שמספקת שירותי תוכנה באינטרנט, תמורת 3.4 מיליארד דולרים במזומן. החברה מציעה תוכנה לניהול של משאבי אנוש שמסייעת לחברות להעריך את ביצועי העובדים.

לסיום אמרה אורלב ש-"נושא משאבי האנוש ישחק תפקיד חשוב בארגון. על מנת לעשות זאת תהיה דרישה ליותר טכנולוגיה ויותר מידע, ליעילות התהליכים ולניהול הכישורים בתוך הארגון, ויהיו יותר תהליכים רוחביים, עם אינטגרציה".

"העובדים מצפים לסביבה מקושרת תמידית"
ריבי אספלר
, מנהלת פורטפוליו המוצרים בסינריון (Synerion) – לשעבר לביא טיימטק – אמרה ש-"הדור החדש של העובדים מצפה לסביבת עבודה מקושרת כל העת. הם כמעט לא שולחים מיילים, רק מסמסים או שולחים מסרים מהירים. הם מתקשרים בלא הרף, רוצים מידע עכשיו, ושיהיה מותאם אישית ורלוונטי. העובדים החדשים חסרי סבלנות ואין להם כוח לקרוא מנואלים".

ריבי אספלר, מנהלת מוצר בסינריוןלדבריה, "בעוד שלוש שנים, הדור הזה יהיה רוב בארגונים. כיום הם בני 20 ובעוד שלוש שנים הם יסיימו תואר. העובדים הללו ידרשו IT בעבודה כמו בפייסבוק (Facebook). עלינו לתת את כל היישומים והשירותים חשופים במכשירים הניידים, עם סנכרון ביניהם, כדי שהם יוכלו לעבוד בבית, לתקשר עם הסביבה הארגונית כל הזמן".

"סינריון מתמחה במתן פתרונות תוכנה מתקדמים לניהול ההון האנושי, התומכים בניהול כל שלבי מחזור חיי העובד בארגון", אמרה אספלר. "הפתרונות שלנו מגשרים בין פעילות כוח האדם השוטפת לניהול יזום ומעצים של ההון האנושי ובכך מאפשרים לארגונים למקסם את המשאב היקר ביותר, המשאב האנושי, וליצור סינרגיה בין ביצועי העובדים לאסטרטגיה העסקית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים