תוכן שיווקי

לקראת אירוע | מיקי סלע, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת אקטיביו: "Data Governance מהווה תשתית הכרחית להצלחת פרוייקטי BI"

לקראת כנס BI 2012, ה-9 במאי, מרכז הכנסים אווניו

03/05/2012 15:47

חברת אקטיביו (Actiview) מתמחה בשירותי ייעוץ והטמעה של פתרונות Information Management ו-BI. לקראת השתתפותה באירוע השנתי BI 2012, מציג מיקי סלע, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברה, את דיסציפלינת ה-Data Governance שבמרכזה ניהול של המידע בארגון.

מהם האתגרים המרכזיים שניצבים בפני עולמות ה-Information Management וה-BI?
האתגר המרכזי שאנו מזהים בארגונים הוא בעייתיות באחד התחומים המרכזיים ש-BI אמון עליהם – ייצור תמונת עולם אחת של מצב הארגון. הדבר נובע בעיקר מחוסר אחידות באופן שהמידע מנוהל לרוחבו ולאורכו של הארגון. במהלך השנים ארגונים אספו וניהלו את הנתונים במערכות נפרדות, מחלקה-מחלקה על פי צרכיה. כך נוצרו איי מידע, שיוצרים היום בעיה של מידע כפול, לא אמין ואלו מובילים לתמונה לא אחידה על מצב הארגון. גרוע מכך, הוא העדר ההסכמה בתוך הארגון על שפה ארגונית אחת, שהרי ברור שאם מחלקות שונות בתוך הארגון מודדות "הצלחה" במונחים שונים וכלים שונים – אזי לא תהיה הסכמה פנים ארגונית על מה שנחשב כ-"הצלחה".

אבל אם לא די בכך, אז המגזר הארגוני עומד בפני אתגרים ולחצים נוספים שכוללים רגולציה וחוסר וודאות כלכלית. הרגולציה הלכה והתגברה בעשור האחרון, ודי אם נזכיר כמה מאותן רגולציות: סרבנס-אוקסלי (SOX), בזל II, בזל III, סולבנסי II ועוד. הרגולציה הגוברת משנה את האופן בו נדרש הארגון לאגור את המידע שהוא מייצר, את האופן בו על הארגון לנהל את המידע ולאבטח אותו, והיא מכניסה מורכבויות חדשות למציאות המורכבת גם ככה של עולם המידע הארגוני. גם חוסר וודאות כלכלית תורמת למורכבות סביב ניהול המידע והידע בארגון, כאשר ארגון וההנהלה שבראשו נדרשים לבצע שינויים מהירים בהתנהלות העסקית של הארגון, שינויים שניתן לבצע על בסיס מידע איכותי, אמין ומדוייק של מצב הארגון.

מהי דיסציפלינת ה-Data Governance וכיצד היא באה לענות על האתגרים בפניהם ניצבים הארגונים?
Data Governance היא דיסציפלינה המתווה שיטה ודרך לארגן אנשים, תהליכים וטכנולוגיה במטרה לאפשר ניהול פורמאלי של נכסי מידע ארגוניים. במרכזה ניהול של המידע בארגון, והיא כוללת פרקטיקות מעולם איכות המידע, ניהול מידע, חוקים הנוגעים למידע (data policies), ניהול תהליכים עסקיים (business process management) וניהול סיכונים. אפשר בהחלט לבוא ולומר ש-Data Governance מהווה תשתית הכרחית להצלחה של פרוייקטי BI ארגוניים, ובנוסף עונה על מספר יעדים: (1) הגברת הביטחון בתהליכים של קבלת החלטות, (2)  הקטנת החשיפה לאי עמידה ברגולציה, (3) הגדלת אבטחת המידע של הארגון, (4) שיפור איכות המידע וניצולו לאורך ורוחב הארגון, (5)  מקסום  פוטנציאל ההכנסות של הארגון מהשימוש במידע הנוצר בו, ו-(6) ומינוי אחראים למידע ואיכותו בתוך הארגון.

איזה מקום תופסת דיסציפלינת ה-Data Governance בשוק ה-IT?
חברת המחקר גרטנר מעריכה את ההיקף הכספי של שוק פתרונות התוכנה סביב Data Governance ב-1.9 מיליארד דולר בשנת 2012, גידול של 21 אחוז לעומת שנת 2011. במחקר שלה נקבע שהצורך לשלב דיסציפלינת Data Governance בארגון היא לא רק צורך שנובע מגוף ה-IT בארגון, אלא הכרח שנדחף ישירות על ידי המנהלים העסקיים בארגון, במטרה לתת מענה לתהליכי הרגולציה שנכפים על הארגון מצד ממשלות וגופים ממשלתיים. גרטנר גם מעריכים כי עד שנת 2016 יגדלו הוצאות הארגון על תהליכי Data Governance וכלים תומכים פי חמישה מאשר היום.

אירועים קרובים