נוקיה הגישה תביעות על הפרת זכויות בפטנטים כנגד HTC ו-RIM

נוקיה טוענת, כי שתי יצרניות מכשירי הסלולר, כמו גם יצרנית מחשבי הלוח Viewsonic, הפרו את זכויותיה ב-45 פטנטים ● מומחה לפטנטים: "סביר להניח ש-HTC ו-Viewsonic לא יוכלו לנצח את נוקיה"

נוקיה

נוקיה (Nokia), ענקית הטלפונים הסלולריים שנקלעה לקשיים, הגישה בגרמניה ובארצות הברית תביעות בגין הפרה של זכויותיה ב-45 פטנטים, כנגד שורה של חברות – ובהן המתחרה כיום ובעלת הברית לשעבר – HTC, היצרנית הקנדית של הטלפונים החכמים – RIM ויצרנית מחשבי הלוח Viewsonic. בארצות הברית הגישה נוקיה גם תלונה לרשות לסחר בינלאומי (ITC) כנגד Viewsonic.

מ-HTC, שבעבר שיתפה פעולה עם נוקיה בקרבות הפטנטים כנגד פירמת הפטנטים הגרמנית IPCom, נמסר כי החברה לא תגיב עד שפרקליטיה יעברו על מסמכי התביעה. "HTC רכשה רישיונות לשימוש בפטנטים של נוקיה מאז שנת 2003, ואנו ממתינים לקבל את מסמכי התביעה" נמסר מ-HTC.

בשבוע שעבר הורידו הסוכנויות לדירוג אשראי Fitch ו-Standard & Poor את דירוג האשראי של נוקיה למעמד של "זבל", נוכח הצניחה במכירות של החברה והספקות ביחס לסיכויי ההצלחה של המוצרים החדשים. עם זאת, לנוקיה אחד ממערכי הפטנטים הנרחבים ביותר בענף, לצד אריקסון (Ericsson) וקוואלקום (Qualcomm). ביוני 2011 הגיעה נוקיה להסכם פשרה עם אפל (Apple) ביחס לפטנטים, ובענף מעריכים כי שווי ההסכם עמד על מאות מיליוני דולרים. "העובדה שאפל בחרה לשלם מוכיחה את החוסן של מערך הפטנטים של נוקיה", על פי פלוריאן מילר, מומחה לפטנטים. "מעמדן של HTC ו-Viewsonic בכל הקשור לפטנטים חלש בהרבה מזה של אפל, וסביר להניח שלא יוכלו לנצח את נוקיה".

דובר Viewsonic מסר, כי בחברה מודעים לתביעה ונוקטים באמצעים המתאימים כדי להתגונן מפניה. לא ניתן היה לקבל תגובה מ-RIM.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים