רגע לפני היציאה לבורסה: פייסבוק רכשה את השירות מבוסס המיקום גלנסי

השירות הנרכש יאפשר למשתמשים בפייסבוק באמצעות מערכות iOS ואנדרואיד לצפות בפרופילים של אנשים שנמצאים בקרבת מקום ולהתכתב עם אנשים בעלי חברים או תחומי עניין משותפים ● החברה מסתייעת ברכישות - הן זו של גלנסי והן זו של אינסטגרם, שבוצעה באחרונה תמורת מיליארד דולרים - כדי להזין את הצמיחה בתחום המכשירים הניידים

מוחקים - ומתגלים. פייסבוק

רגע לפני ההנפקה שלה לבורסה, שאמורה להתחיל מחר (ב'), ולאחר שרכשה את יישום התמונות למכשירים ניידים אינסטגרם (Instagram) תמורת מיליארד דולרים, מבצעת פייסבוק (Facebook) עוד רכישה – הפעם של השירות מבוסס המיקום גלנסי (Glancee). שני הצדדים נמנעו מלחשוף פרטים כספיים על העסקה.

השירות הנרכש הוקם ב-2010 על ידי שלושה מייסדים משותפים: אנדריאה וקרי, אלברטו טרטי וגבריאל גרייס. הוא יאפשר למשתמשים בפייסבוק באמצעות מערכות iOS ואנדרואיד (Android) לצפות בפרופילים של אנשים שנמצאים בקרבת מקום ולהתכתב עם אנשים בעלי חברים או תחומי עניין משותפים.

על פי גלנסי, היישומים שלה מחברים באופן ישיר בין העולם הווירטואלי לזה הפיזי. באתר של החברה נכתב על כך שפייסבוק רכשה אותה וצוין שעובדי החברה ישתלבו כעובדי פייסבוק. זאת, במטרה לעזור בפיתוח תכונות ומאפיינים חדשים לטובת הרשת החברתית אליה מנויים יותר מ-900 מליון משתמשים.

במקביל, ביקשה גלנסי מהמנויים שלה להוריד את הנתונים שלהם ולשמור עליהם אצלם. היישומים אותם יצרה אינם זמינים עוד להורדה יותר משווקי היישומים הרלבנטיים, והחברה אמורה להפסיק תוך זמן קצר את התמיכה בהם.

פייסבוק נערכת בימים אלה להנפקתה המדוברת, בה היא מקווה לגייס סכום של עד 11.8 מיליארד דולרים, לפי שוו של כ-96 מיליארד דולרים. החברה מסתייעת ברכישות – הן זו של גלנסי והן זו של אינסטגרם – כדי להזין את הצמיחה בתחום המכשירים הניידים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים