יאהו! צפויה למכור עד רבע ממניות עלי באבא בחזרה לקבוצה הסינית

החברה נמצאת בימים אלה במשא ומתן עם עלי באבא למכירת בין 15% ל-25% מהמניות ● על פי גורם המקורב למגעים, יאהו! אמורה להרוויח מהעסק בין 4.8 לשמונה מיליארד דולרים ● יאהו! אישרה את הידיעה

הנהלת יאהו (!Yahoo) שוקלת למכור בין 15% ל-25% ממניות קבוצת עלי באבא (Alibaba) הסינית בחזרה לבעלי הקבוצה – כך דיווח בסוף השבוע הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal). השיחות בין שני הצדדים מתנהלות כבר יותר מחודש, מסר גורם המקורב לדיונים. לדבריו, העברת נכסים בשווי של 17 מיליארד דולרים, שהייתה צריכה לחתום את העסקה, לא יצאה לפועל, מכיוון שלא ניתן היה לבצע אותה כהעברה נקייה ממיסוי, כפי ששתי החברות רצו.

יאהו! אוחזת בכ-40% ממניות עלי באבא – קבוצה סינית של אתרי אינטרנט שעוסקת במכירות B2B, שירותי ענן, מיכון נתונים ועוד, ומהווה אחד מהאתרים המובילים המספקים מידע וקשרים ליצרניות מיחשוב רבות במחוז האנגז'ו בסין.

העסקה החדשה, שכאמור, יאהו! אמורה למכור במסגרתה חלק מהמניות של עלי באבא בחזרה, לא תהיה נקייה ממס. אולם, מאידך, לפי הגורם שצוטט בוול-סטריט ג'ורנל, היא אמורה להיות קלה יותר למימוש, וייתכן שזה ייעשה בעוד שבועות ספורים. לדברי אותו גורם, "המורכבות הכללית של העסקה הזו פשוטה יותר. אין סכנה שרשות המיסים האמריקנית תפריע ולא תהיה כל בעיה בנוגע לקביעת זהות הנכסים".

החברה אישרה שהיא מנהלת משא ומתן מחודש עם עלי באבא. הקבוצה הסינית מבצעת בימים אלה מהלך לגיוס הכספים לביצוע העסקה. גובה המימון שהיא תשיג יקבע את החבילה הסופית של המניות שיירכשו, וההערכה היא שיאהו!, שמצויה מזה זמן בקשיים כספיים גדולים, תקבל ממנה בין 4.8 לשמונה מיליארד דולרים, שיעזרו מאוד לקופתה המדוללת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים