חבר המושבעים עדיין לא הכריע בסוגיית זכויות היוצרים בתביעה של אורקל נגד גוגל

המושבעים דיווחו לבית המשפט שהם הצליחו להגיע להסכמה בשלוש שאלות, אך התקשו להכריע בשאלה הרביעית שקשורה לסוגיה של זכויות היוצרים ● המושבעים התבקשו לקבוע אם הם מקבלים את עמדתה של אורקל, כי יש במערכות אנדרואיד משום הפרת זכויותיה בקניין רוחני בשפת ג'אווה, או את עמדתה של גוגל שטוענת, כי זכויותיה של אורקל לא הופרו וכי לא ניתן להגן בפטנטים על חלקים מסוימים משפת ג'אווה

12 המושבעים עדיין לא הכריעו בסוגיית זכויות היוצרים, במסגרת השלב הראשון מבין שלושת השלבים של הדיון בתביעה שהגישה אורקל (Oracle) נגד גוגל (Google) באוגוסט 2010. במסגרת תביעה זו כבר העידו, בין השאר, המנכ"לים של שתי החברות – לארי אליסון מאורקל ולארי פייג' מגוגל.

המושבעים התבקשו לקבוע אם הם מקבלים את עמדתה של אורקל, כי יש במערכות אנדרואיד (Android) משום הפרת זכויותיה בקניין רוחני בטכנולוגיית ג'אווה (Java), או את עמדתה של גוגל שטוענת, כי זכויותיה של אורקל לא הופרו וכי לא ניתן להגן בפטנטים על חלקים מסוימים משפת ג'אווה. הזכויות על ג'אווה עברו לרשותה של אורקל לפני כשנתיים, כאשר רכשה את סאן (Sun) תמורת 7.4 מיליארד דולרים.

ביום ו' דיווחו המושבעים, שיושבים על המדוכה מאז יום ב', 30 באפריל, לבית המשפט שהם הצליחו להגיע להסכמה בשלוש שאלות, אך התקשו עדיין להכריע בשאלה הרביעית.

השאלות שעליהן התבקשו המושבעים להשיב הן: האם השימוש שעשתה גוגל בממשקי API של שפת ג'אווה הוא בבחינת הפרה של זכויותיה של אורקל, או בבחינת שימוש הוגן? האם גוגל הפרה זכויות יוצרים בתיעוד של ממשקי API של שפת ג'אווה? האם הייתה הפרה של זכויות יוצרים בקוד ספציפי בשפת ג'אווה? והאם סאן או אורקל גרמו למנהלי גוגל להאמין שאין צורך ברישיון כדי להשתמש בשפה זו?

המושבעים לא ציינו איזו מבין ארבע השאלות היא זו שבה לא הצליחו להגיע להכרעה. השופט ויליאם אלסופ, שמצפה מהמושבעים להגיע להחלטה פה אחד בכל ארבע השאלות, הציע ל-12 המושבעים לנצל את סוף השבוע כדי להוסיף ולחשוב בעניין, עד שישובו לבית המשפט מחר (ב'). השופט אלסופ קנה לו מוניטין כמי שיודע לקדם הליכים משפטיים סבוכים בקצב מהיר ככל האפשר.

בתום השלב הראשון, שבו התבקש חבר המושבעים להחליט בסוגיה של הפרת זכויות יוצרים, יהיה עליו לדון בסוגיות של הפרת זכויות בפטנטים, ולבסוף יהיה גם על השופט אלסופ לפסוק בחלק מהסוגיות. ההערכות הן שהמשפט, שהחל בחודש שעבר, יימשך כשמונה שבועות בסך הכול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים