מחקר: צמיחה באימוץ טאבלטים בעסקים קטנים ובינוניים

על פי הנתונים, 52% מהעובדים משתמשים במחשבי טאבלט כמו ה-iPad או מכשירי האנדרואיד כדי לתמוך בעסקים ● כמו כן, מחלקות ה-IT בעסקי ה-SMB משתמשות בטאבלטים כתחליף למחשבים ניידים ולציוד של כוח אדם מתרחב

יותר ממחצית מהעסקים הקטנים והבינוניים בארצות הברית מעסיקים עובדים שמשתמשים בטאבלטים – כך לפי מחקר שערכה חברת מחקרי השוק iGR בהשתתפות יותר מ-400 עסקים. החוקרים מצאו, כי 52% מהעובדים משתמשים במחשבי טאבלט כמו ה-iPad או מכשירי האנדרואיד כדי לתמוך בעסקים.

כמעט 47% מהמשתתפים במחקר ציינו שהם משתמשים בטאבלטים הן לשימוש אישי והן לצרכי עבודה. בעוד שעובדים מן השורה מדווחים שהם משתמשים בטאבלט יותר לצרכים אישיים, עובדים ברמה גבוהה יותר משתמשים בהם יותר לצרכי עבודה.

על פי המחקר, הסיבה העיקרית לרכישת טאבלטים נוספים ב-2012 היא "תחליף למחשב נייד" (31.9%) ואחריה "כוח העבודה מתרחב" (31%). רוב החברות שמתכננות לרכוש טאבלטים הצביעו על כך שתוכניותיהן לרכוש מחשבים ניידים נשארו ללא שינוי. המשיכה של הטאבלטים אף משנה את הדרך שבה עסקים מתכננים השקעות עתידיות ב-IT, לפי המחקר. כמעט 26% מהמשיבים השיבו, כי החברה שלהם תרכוש פחות ופחות מחשבים ניידים בעקבות רכישת הטאבלטים ב-2012, בעוד ש-24% מאנשי ה-SMB ציינו שהחברה תספק טאבלטים ארגוניים לעובדיה כחלק ממדיניות החברה.

ניהול הטכנולוגיה משתנה גם הוא בעקבות ההשפעה הגוברת של הטאבלטים בעבודה. מחלקות ה-IT שהשתתפו במחקר נוטות לפקח על הרכישה, הניהול, האחזקה והתמיכה של מחשבים שולחניים (90%), של מחשבים ניידים ונטבוקים (89%), אבל רק 55% מחברות ה-SMB מנהלות ומתחזקות התקני טאבלטים.

איאן גילוט, נשיא ומייסד iGR, אמר שתחום חברות האנטרפרייז הוא אחד התחומים שבהם צפויה עלייה גבוהה של הטאבלטים. הוא ציין שימוש בהם בקרב חברות תעופה וחברות לשירותים פיננסיים, שמשתמשים בהתקנים הללו כדי להגביר או להחליף תהליכים עסקיים ופרקטיקות. "ואולם, המחקר שלנו מראה בבירור שהשימוש בטאבלטים בעסקים קטנים-בינוניים הוא רחב מאוד. בהתחשב בעובדה שהטאבלטים משפיעים לרעה על רכישות של מחשבים ניידים, נראה שהמגמה הזאת תימשך", העריך גילוט.

אימוץ הטאבלטים על ידי עסקים קטנים ובינוניים הוא חלק ממגמה רחבה יותר, של גידול רב מאוד בשוק הטאבלטים בעתיד הקרוב. דו"ח שפורסם באחרונה על ידי Futuresource Consulting צופה שמכירות הטאבלטים יצמחו ב-200% במהלך השנתיים הקרובות ושהיישומיים לטאבלטים יהוו 20% מכלל היישומים הניידים עד 2016. לפי הדו"ח, ב-2011 נמכרו יותר מ-64 מיליון טאבלטים וב-2016 יגיע מספר הטאבלטים שיימכרו ל-232 מיליון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים