רויטל וייצמן, נציבות שירות המדינה: "מבחני המיון שלנו יעברו מהעיפרון והנייר – למחשב"

"המבחנים שלנו אינם ממוחשבים ונדרש להקליד את הנתונים למחשב - דבר המביא לתלונות רבות על הליכי המיון והמבחנים", אמרה וייצמן, מנמ"רית הנציבות ● ובכן, לא עוד: היא ציינה שנציבות שירות המדינה תחל בקרוב בהטמעת מודול HR של סאפ, שיביא להעברת המבחנים מהשיטה הידנית - למחשב ● "מדובר בשינוי שיביא למיון אחר וטוב; השקיפות והנגישות שתהיה למועמד תביא לרכישת האמון כלפי שירות המדינה", אמרה

נציבות שירות המדינה עומדת להטמיע בקרוב מודול HR של סאפ (SAP), שיאפשר לה לנהל את מבחני הקבלה לשירות באמצעות המחשב, ולא בעיפרון ובנייר, כפי שנעשה כיום – כך אמרה רויטל וייצמן, מנמ"רית הנציבות. לדבריה, "כל מבחן מיון אצלנו נעשה בנייר ובעיפרון. המבחנים אינם ממוחשבים ונדרש להקליד את הנתונים למחשב – דבר המביא לתלונות רבות על הליכי המיון והמבחנים".

וייצמן דיברה בכנס "HR&CIO ומה שביניהם", הכנס לחדשנות טכנולוגית בעולם משאבי האנוש, שנערך לפני ימים אחדים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים ובהנחיית פלי הנמר, נשיא הקבוצה.

היא ציינה, כי חל גידול במספר המכרזים ולכן גם במספר המועמדים, "דבר המביא לקבלה של אלפי פניות בחודש ומשך זמן ארוך לאיוש משרה".

וייצמן וגבי אשכנזי, מנהלת אגף בכיר בחינות ומכרזים בנציבות שירות המדינה, הציגו בכנס את מודול הגיוס של סאפ שיוטמע בנציבות. הן אמרו, כי "על בסיס המודול הזה תתקבל יכולת עבודה מלאה ברשת".

גבי אשכנזי, מנהלת אגף בכיר בחינות ומכרזים בנציבות שירות המדינה. צילום: גדעון מרקוביץ'השתיים ציינו, כי נציבות שירות המדינה אחראית לכ-65 אלף עובדים במשרדי הממשלה וביחידות הסמך שלה. על פי אשכנזי, בשנת 2011, כ-50 אלף איש הגישו מועמדות לעבודה בשירות המדינה, מתוכם 43 אלף מועמדים למשרות שאינן זוטרות. כמו כן, במהלך אותה שנה פורסמו כ-4,500 מכרזים, רובם פנימיים. "כיוון שחלה עלייה רצינית בכמות המכרזים, פחות עובדים נוידו למשרות אחרות, דבר שהביא לגידול דרסטי בכמות המועמדים", אמרה. אשכנזי תיארה את תהליך השיפור שהנציבות החלה לעבור, על מנת לקצר את משך זמן האיוש, "מתשעה חודשים לארבעה חודשים. ועדיין, המצב רע"".

וייצמן ציינה, כי עם סיום פרויקט ההטמעה של מודול ה-HR מבית סאפ, "כל מועמד שירצה להגיש מועמדות למכרז יוכל למלא שאלון דרך אתר האינטרנט של הנציבות, שיכלול גם קובץ הנחיות למילוי השאלון. במרכז תמיכה אחד הוא יוכל להתעדכן מהו הסטטוס שלו בתהליך המיון. המשך התהליך יבוצע במכוני מיון חיצוניים. ניתן יהיה לבצע חיפוש משרה לפי מדדים וסיווגים שונים. כל מועמד יוכל להציע עצמו למכרז מסוים רק פעם אחת, ואם הוא ישלח בשנית – המערכת תזהה אותו".

בנוסף, אמרה, "כל מועמד יוכל לקבל סיסמה כדי להיכנס למערכת, וכך הוא יוכל להתעדכן לאילו מכרזים הגיש מועמדות, לאילו משרות הוא זומן למבחנים. כל התכתובות יימצאו ברשותו. לעובדי האגף בנציבות יהיה תיק מרוכז של כל מועמד ועובד, וכל הטיפול יעשה באותה המערכת".

"מדובר בשינוי תפיסתי כולל בנוגע לעולם הגיוס והמיון", סיכמו וייצמן ואשכנזי. "השינוי יביא למיון אחר וטוב. השקיפות והנגישות שתהיה למועמד תביא לרכישת האמון כלפי שירות המדינה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים