בנק הפועלים ישקיע בחברות סטארט-אפ בתחום ה-IT הפיננסי ויטמיע פתרונות שלהן

יושב ראש בנק הפועלים, יאיר סרוסי, והמנכ"ל, ציון קינן, הכריזו על המהלך היום (ב') ● הבנק הקים קרן ייעודית שתשמש את המיזם החדש ● לדברי אמיר אביב, שעומד בראש פועלים שוקי הון, "החברות שייבחרו להשקעה הן חברות מגובות קרנות הון-סיכון שנמצאות בשלב ה-Early Stage ושיש להן מוצר קיים או אבטיפוס שניתן לבחינה בסביבת עבודה אמיתית"

בנק הפועלים פותח במיזם אותו הוא מכנה FinTech, שבמסגרתו ישקיע במיזמי סטארט-אפ בתחום ה-IT הפיננסי. הבנק אף יטמיע מוצרים של אותם סטארט-אפים בפרויקטי בטה נרחבים בו. יושב ראש בנק הפועלים, יאיר סרוסי, והמנכ"ל, ציון קינן, הכריזו על המהלך בכנס שהתקיים היום (ב') במטה הבנק בתל אביב.

במסגרת המיזם חברו במשותף שלוש חטיבות בבנק: חטיבת הטכנולוגיה והמיחשוב, בראשותו של צביקה נגן, שמשמש גם כמשנה למנכ"ל הבנק; המרכז לניהול אסטרטגי, בניהולו של ניר דבי; ופועלים שוקי הון, שהיא זרוע ההשקעות של הבנק, בראשותו של אמיר אביב. זו הקימה לצורך המיזם קרן ייעודית.

לדברי אמיר אביב, "החברות שייבחרו להשקעה הן חברות מגובות קרנות הון-סיכון שנמצאות בשלב ה-Early Stage ושיש להן מוצר קיים או אבטיפוס שניתן לבחינה בסביבת עבודה אמיתית. נבצע תהליך סינון ובדיקת התאמה לצרכי הבנק, איכות הצוות, חסמי כניסה, מודל עסקי, מודל פיננסי ותשואה צפויה על ההשקעה".

"מבחינה אסטרטגית, הבנק משקיע כספים מהונו העצמי, כ-Co-Investor, לצד קרנות הון-סיכון, תוך תמיכה וליווי של החברה לאורך זמן ובמקביל למסלול התפתחותה. הצפי של המיזם הוא להשקיע ב-3-4 חברות סטארט-אפ בשנה".

צביקה נגן אמר, כי "כיום, הקשר בין הטכנולוגיה לבין עולם הבנקאות הוא הדוק וניתן לומר שהטכנולוגיה הפכה, במקום גורם שמסייע, לגורם שמבדל, שמייצר תחרות ועוזר לזכות בלקוחות. הבנק מנסה לשלב נושאים של חדשנות טכנולוגית ולראות איך הקהילה הטכנולוגית העשירה בישראל יכולה לקדם את מטרות הגורמים העסקיים ואת מטרות הבנק בכלל".

מנכ"ל הבנק, ציון קינן, אמר ש-"ההקצאה למניות של חברות טכנולוגיה מעניינת אותנו במיוחד, על רקע אי הוודאות הגבוהה בכלכלה עולמית, שלא ברור עדיין אם נחלצה מהמשבר הגלובלי, ועל רקע השמרנות והזהירות המאפיינת בימים אלה את מנהלי ההשקעות בעולם".

לדבריו, תחום ה-FinTech מתפתח במהירות, בין היתר כתוצאה משינויים בולטים בתשתית התשלומים העולמית, ירידה בשימוש במזומנים וצ'קים ועלייה בשימוש בכרטיסי אשראי ובהעברות באינטנרט, וכן התרחבות השימוש בטלפונים חכמים. "בעידן האינטרנט והטלפונים החכמים יש פוטנציאל בלתי נדלה למי שמצליח לנחש מה יהיה ה-Killer Application הבא", אמר. הוא הוסיף, כי "העומדים בראשי הארגונים הגדולים חייבים להיות פתוחים לרעיונות חדשים, לפתח וליישם יכולת טכנולוגיה חזקה אצלם בבית, ובמקביל – לבנות יכולת של שיתוף פעולה וסינרגיה עם חברות צעירות וסטארט-אפים. כך נוצר היזון חוזר שמעודד חדשנות בתוך הארגון. הבנקאות הישראלית צריכה ויכולה לשחק תפקיד חשוב בפיתוח מגזר ה-FinTech, ומהלך כזה יסייע להבטחת היתרון התחרותי שלנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חיים

    מסכים שכמו שה-fintech מתפתח במהירות, כך גם כל התחומים הטכנולוגיים. כל דבר שהיה חדשני אתמול יכול להיות מיושן היום, וכן הלאה. בתנאים כאלה של חוסר ודאות קשה מאוד לדעת מה יהיה הדבר הגדול הבא, מה יצליח ומה יפול וישכח. חשוב לציין גם שחוסר הודאות הזה הוא משהו שמשותף לכל הסטארטאפים, שלא יודעים אם הם משקיעים ימים ולילות ברעיון גאוני או במוצר חסר תועלת. חבר טוב פרסם פוסט בדה מרקר שמדבר על חוסר היציבות בתחום, משהו שגורם להרבה הייטקיסטים להתלבט... מצרף לינק למי שרוצה לקרוא http://cafe.themarker.com/post/2578077/?last_method=create

אירועים קרובים