חדש: רושעות ש-"מקפיאות" את המחשב ודורשות כופר

משתמשים במחשבים חדשים במדינות שונות באירופה קיבלו הודעה שלפיה הם מפרים זכויות יוצרים וכדי לאפשר למחשב להמשיך לפעול כרגיל, הם נדרשים לשלם קנס של כ-80 דולרים ● החוקרים שגילו את ההתקפה טוענים שרוב תוכנות האנטי-וירוס לא מגלות אותה

גל של רושעות (Maleware) מאיים על משתמשי המחשבים החדשים. רושעות אלה גורמות לכך שאותם משתמשים מקבלים הודעה על מסך המחשב שלהם שעל פיה הם אשמים בהפרת זכויות יוצרים, ולאחר מכן הן "מקפיאות" אותו. הדרך היחידה לשחרר את המחשב היא לשלם סכום ששווה לכ-80 דולרים (או 50 ליש"ט) לחשבון שפרטיו כלולים ההודעה. על פי ההודעה, מאחר שנמצא במחשב חומר שמפר זכויות יוצרים, הוא הועבר לתיקייה מוצפנת, כדי למנוע המשך שימוש במחשב עד לתשלום הקנס.

התוכנות שגורמות ל-"הקפאת" המחשב מתיימרות להיות קשורות ל-Performance Right Society, ארגון אירופי המתמחה באיסוף כספים בגין הפרת זכויות. כמו כן, הן כוללות תמונה של המשטרה, בהתאם למדינה בה נמצאים המשתמשים.

בהודעה נכתב, כי "בכדי לשחרר את המחשב וכדי להימנע מתהליכים משפטיים הנובעים מהפרת הזכויות, אתם נדרשים לשלם סכום של 50 פאונד". המשתמשים נדרשים לבצע את התשלום באמצעות Paysafecard – כרטיס שנטען מראש בסכום כסף מסוים ושנמצא בשימוש בעיקר באירופה, אולם גם בצפון אמריקה. התוקפים אף כללו בהודעה פרטים כיצד ניתן להשיג את הכרטיס המסוים הזה במדינות שונות.

לפי הנתונים שנצברו, תקפו הרושעות החדשות משתמשים במספר מדינות באירופה, בהן בריטניה, גרמניה, שוויץ, אוסטריה, צרפת והולנד. החוקרים שגילו את ההתקפה טוענים שרוב תוכנות האנטי-וירוס לא מגלות אותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים