סקר: צרכנים מעוניינים ב-iPad מיני

עדיין לא ברור האם אפל תשיק מכשיר iPad מוקטן, אולם יותר ממחצית מהמשיבים בסקר שנערך היו קונים אחד כזה, אם הוא היה נמכר במחיר של בין 250 ל-300 דולרים ● מחיר נמוך יותר, מידות, מסך רטינה, קישוריות דור-3 וגוף דקיק היו התכונות העיקריות שהמשיבים המעוניינים ב-iPad מיני ציינו כרצויות ● סטיב ג'ובס המנוח אמנם התנגד לפיתוח iPad מיני, אולם ייתכן שאפל תשנה את דעתה ותיענה לדרישות השוק ● לא סביר שזה יקרה בקרוב

תהיה אשר תהיה החלטתה של אפל (Apple) באשר לפיתוח גרסה מוקטנת של ה-iPad שלה, שכבר זוכה להערכות שלפיהן היא תיקרא iPad מיני – מסתבר שהצרכנים מעוניינים בו.

מחקר של Pricegrabber מצא, כי יותר ממחצית (52%) המשיבים היו שוקלים לרכוש iPad מיני במחיר של 250-300 דולרים. 64% מהמשיבים ענו שמחיר נמוך יותר מזה של ה-iPad 2 או ה-iPad החדש יהיה שיקול עיקרי בהחלטתם האם לרכוש את המכשיר הקטן או לא, ו-54% ציינו שהשיקול העיקרי שלהם יהיה מידות ניידות יותר. מחיר נמוך יותר, מידות, מסך רטינה, קישוריות דור-3 וגוף דקיק היו התכונות העיקריות שהמשיבים המעוניינים ב-iPad מיני ציינו כרצויות.

עוד עולה מהנתונים, כי 20% מהמשיבים היו רוכשים iPad מיני לצרכי עבודה ו-20% נוספים "מפני שהם אוהבים את מוצרי אפל ותמיד ירכשו את החדש ביותר והמוביל ביותר מביניהם".

המשתתפים במחקר אף נשאלו מדוע לא ירכשו iPad מיני, אם מכשיר שכזה יהיה אמנם זמין, והתגובות היו: מחיר גבוה מדי (41%), עיצוב קטן מדי, שיקשה על קריאה או על צפייה בווידיאו (35%) ודמיון רב מדי לסמארטפון (17%).

יותר משלושה רבעים מהמשיבים (78%) אינם בעלים של טאבלט, ומתוך 22% המשיבים שהם בעלי טאבלט – ה-iPad הוא המנצח הבולט: 67% מהם הם בעלים של אחת הגרסאות של מחשב הלוח מבית אפל. מכשיר הקינדל (Kindle) של אמזון (Amazon) היה במקום השלישי (10%) ואחריו הגלאקסי (Galaxy) של סמסונג (Samsung). למקום השני הגיעה הקטגוריה "שונה".

בעליו הפוטנציאליים של ה-iPad מיני השיבו שיישאו אותו איתם במרבית שעות היום, כמו סמארטפון (81%). רוב אלה שציינו שלא יעשו כן העריכו שלא יהיה להם בו צורך כל הזמן. יותר ממחצית הנשאלים (51%) אמרו, כי ישקלו רכישה של iPad מיני כמתנה בתקופת החגים, אם יושק עד אז.

הצרכנים אולי מעוניינים, אך לא סביר שאפל תשיק גרסה קטנה יותר של ה-iPad מתישהו בקרוב, מה שעושה אותו נחשק עוד יותר. מייסד אפל, סטיב ג'ובס המנוח, שלל לחלוטין גרסה מוקטנת של ה-iPad, אבל דיווחים שונים מטייוואן ומסין עוררו שמועות על מועד השקתו ועל עיצובו כשיגיע לשווקים. כמה אנליסטים אף העריכו ש-iPad קטן יותר שיעלה סביב ה-300 דולרים ייתן מכת מוות לטאבלטים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) ועל הטאבלטים העתידיים שיגיעו עם חלונות 8 (Windows 8) של מיקרוסופט (Microsoft).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים