משה חורב, מנכ"ל אורקל ישראל: "יש להדק את הקשר בין ה-IT לאקדמיה"

"הידוק הקשר יביא תועלות לשני הצדדים - לספקיות ה-IT, שיוכלו לשרת טוב יותר את לקוחותיהן, ולגופי המחקר באקדמיה, שיספקו יותר תובנות שיהיו יותר מובחנות ומדויקות על מה שקורה בתעשיית ה-IT", אמר חורב, סגן נשיא באורקל העולמית ומנכ"ל הסניף הישראלי של החברה, בכנס שנערך באוניברסיטת בן גוריון ● הוא ציין שאנשי המו"פ של אורקל שיושבים בעומר יעברו בקרוב לאוניברסיטה ועובדים נוספים של החברה יעברו אף הם בקרוב לנגב

"יש להדק את הקשר בין ה-IT לאקדמיה. הקשר אמנם קיים, אבל הוא לא הדוק דיו. הידוק הקשר יביא תועלות לשני הצדדים – לספקיות ה-IT, שיוכלו לשרת טוב יותר את לקוחותיהן, ולגופי המחקר באקדמיה, שיספקו יותר תובנות שיהיו יותר מובחנות ומדויקות על מה שקורה בתעשיית ה-IT", כך אמר משה חורב, סגן נשיא באורקל (Oracle) העולמית ומנכ"ל הסניף הישראלי של החברה.

חורב דיבר בפתח הסימפוזיון השנתי החמישי, ESRL 2012. הכנס נערך היום (ג') באוניברסיטת בן גוריון בנגב, בחסות אורקל ישראל ובשיתוף אנשים ומחשבים. מנחה הכנס היה ד"ר ליאור פינק מ-ESRL – המעבדה לחקר מערכות מידע ארגוניות, שהוקמה ביוזמת אורקל במחלקה להנדסת תעשייה וניהול של אוניברסיטת בן גוריון. הכנס דן בתחומי מיחשוב נייד, מדיה חברתית, מיחשוב ענן וניתוח מידע צופן פני עתיד (אנליטיקס). משתתפי הכנס היו אורחי רכבת ישראל ונסעו לבאר שבע בקרון מיוחד שהוקצה להם. במהלך הנסיעה קיבלו נוסעי הרכבת את גיליון ה-30 של אנשים ומחשבים וכן חומר הסברה על גלישה נכונה ברשת, באדיבות עמותת אשנ"ב.

לדברי חורב, יש לאורקל קשר עמוק עם האקדמיה, ואנשי המו"פ של החברה היושבים בעומר צפויים לעבור בקרוב לקמפוס בבן גוריון. עובדים נוספים בסניף הישראלי של אורקל יעברו אף הם במהלך השנים לדרום, עם המעבר הצפוי של אגף התיקשוב לנגב, אמר.

הוא ציין, כי "עולם ה-IT עובר בשנים האחרונות מהפכה בשלושה תחומים. האחד הוא מיחשוב ענן וקבלת פתרונות דרך הרשת, ולא כאלה שיושבים בתוך ה-IT הארגוני. המגמה השנייה היא תחום ה-Big Data, הטיפול בנתונים רחבי היקף. כמות הנתונים הללו גדלה באופן אקספוננציאלי פלוס פלוס פלוס. מדובר בנתונים במספרים מטורפים". המגמה השלישית אותה ציין חורב היא "התחברות של פתרונות לחומרה ותוכנה באופן משולב. אנחנו מובילים את השוק עם אקסהדטה (Exadata), אקסהלוג'יק (Exalogic) ואקסהליטיקס (Exalytics)".

חורב סיים את דבריו בציינו, כי "קצב האימוץ של המוצרים משולבי חומרה ותוכנה הוא מאוד מהיר והם מספקים ביצועים מהירים פי 10-20 מאלה הקיימים בשוק".

פרופסור גדי רבינוביץ', ראש המחלקה להנדסה תעשייה וניהול באוניברסיטת בן גוריון, ציין שמדובר במחלקה רב-תחומית, המשלבת בין מתמטיקה, פסיכולוגיה, סטטיסטיקה, חקר ביצועים ומדעי המחשב. היא הוקמה ב-1969, ציין, ומונה כיום 1,300 סטודנטים ו-23 מעבדות – 15 מהן מעבדות מחקר ושמונה מעבדות הוראה. אחת המעבדות, אמר, היא מעבדת IT, בה מטופלים כל התחומים בענף, החל מכתיבת שורות במהלך פיתוח מוצר, עבור באינטגרציה של מערכות ובתהליכי הייצור וכלה בבניית האסטרטגיה העסקית ושיווק המוצר.

הוא ציין, כי קיימים שיתופי פעולה בין האקדמיה לתעשייה וכי יהיו פעילויות נוספות בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים