ארה"ב: גוגל קיבלה רישיון ראשון לרכב עצמאי

המכונית העצמאית של גוגל מצוידת במצלמות וידאו, חיישני רדאר, לייזרים ומסד נתונים שמכיל מידע שנאסף ממכוניות עם נהג אנושי, על מנת לסייע בניווט של המכוניות העצמאיות ● הרישיון הוענק למכונית מסוג טויוטה פריוס, שעברה הסבה על ידי גוגל למכונית נטולת נהג

בקרוב יחלו לנסוע בכבישי ארצות הברית כלי רכב נטולי נהג של גוגל (Google). זאת, לאחר שמשרד התחבורה האמריקני העניק לחברה רישיון ראשון לכלי רכב עצמאיים.

המכונית העצמאית של גוגל מצוידת במצלמות וידאו, חיישני רדאר, לייזרים ומסד נתונים שמכיל מידע שנאסף ממכוניות עם נהג אנושי, על מנת לסייע בניווט של המכוניות העצמאיות, כך נמסר מגוגל.

מנהלי המשרד העניקו את הרישיון לאחר שנסעו במכונית נטולת הנהג בדרכים מהירות ועירוניות, ביניהן בגשר הזהב בסן פרנסיסקו ובאזור לאס וגאס. בשנה שעברה אישרו בארה"ב חוק שעל פיו יותר למכוניות עצמאיות לנסוע בכבישי המדינה, שנכנס לתוקף ב-1 במרץ 2012.

הרישיון הוענק למכונית מסוג טויוטה פריוס, שעברה הסבה על ידי גוגל למכונית נטולת נהג. הפיתוח בוצע על ידי סבסטיאן תרון, פרופסור מאוניברסיטת סטנפורד וסגן נשיא בגוגל.

"מכוניות עצמאיות מייצגות את העתיד", מסר ברוס ברסלואו, מנהל משרד התחבורה של מדינת נבאדה, הראשונה מבין מדינות ארה"ב לספק רישיונות לרכבים נטולי נהג. כעת, מבקשים במדינה להעניק רישיונות גם למכוניות עצמאיות שיהיו בבעלות האזרחים, כך נמסר בהודעה שפרסם המשרד.

במדינות נוספות דנים בהצעות חוק שיתירו להעניק רישיונות למכוניות עצמאיות, ובכלל זה במדינת הבית של גוגל, קליפורניה. "הרוב המכריע של תאונות הדרכים נובעות מטעויות אנוש. הודות לשימוש במחשבים, חיישנים ומערכות נוספות, יכולה מכונית עצמאית לנתח את הסביבה בה היא נוסעת במהירות רבה יותר ולפעול בצורה בטוחה יותר", אמר באחרונה אלכס פדילה, סנטור ממדינת קליפורניה, כאשר הגיש הצעת חוק להענקת רישוי לכלי רכב עצמאיים.

אירועים קרובים