תוכן שיווקי

בוגרי המחזורים השונים של קורס המנמ"רים כותבים

08/05/2012 15:14

קורס המנמ"רים הניתן על ידי ג'ון ברייס – מכללת היי-טק, בשיתוף קבוצת אנשים ומחשבים, הכשיר במרוצת השנים מאות מנמ"רים בארגונים, מכל סדרי הגודל, במגזרים שונים. החלטנו לתת במה לבוגרים, כדי שיתארו בקצרה מה תרם להם הקורס.

סיגלית שביט, מנמ"רית FedEx
"בפרספקטיבה אחורה, כבוגרת אחד הקורסים הראשונים, הקורס תרם לי בסקירה הרחבה של התחומים הנדרשים לתפקוד מיטבי של המנמ"ר: עסקי, ניהולי, טכנולוגי. אך התרומה העיקרית הייתה בשילוב ניסיונם האישי של המרצים והצגת זווית הראיה שלהם על הנושאים השונים – מעבר לתיאוריה שלמדתי באוניברסיטה ובמסגרות לימודיות שונות, הלמידה מניסיונם של אחרים, האופן בו קבלו החלטות ויישמו אותן – היא המשמעותית".

אורי קורסיה, מנמ"ר אחד מיצרני האלקטרוניקה הגדולים
"חשיבות מערכות המידע בארגונים עלתה בשנים האחרונות לאין ערוך וממשיכה לעלות כל הזמן. פעולות רבות שבעבר בוצעו פיזית מול הקופאית בסופר, פקיד הבנק או הרופא בקופת חולים, עברו לידיהם של המשתמשים, שמנהלים את ענייניהם באמצעות האינטרנט. הדבר מחייב ארגונים לתחזק מערכות מידע מתוחכמות, אמינות וחזקות. בנוסף ארגונים מבינים כי הם יכולים להפיק ממערכות המידע שלהם, יתרונות עסקיים ברורים אשר משפרים את התהליכים העסקיים.

אורי קורסיה, מנמ"ר אחד מיצרני האלקטרוניקה הגדוליםמנהל מערכות המידע חייב להיות הגשר שמחבר בין העולם העסקי-האסטרטגי של הארגון, לבין עולם ה-IT שהוא צריך לספק את התמיכה בו. בתפיסתו המנמ"ר צריך להיות בעל הבנה עסקית עמוקה, בעל יכולת להוביל פרוייקטים טכניים ולתמוך במערכות שישפרו את רווחיות הארגון וייצרו יתרון תחרותי מנצח. בנוסף חל שינוי דרמטי בדרך הבקרה של הנהלת הארגונים למול מנהל מערכות המידע, על מנת לקרב אותו לצרכי הארגון. כמו כן, צצות דרישות מגופים חיצוניים וקבלנים שעליו לעמוד ולתמוך בהן.

כדי לעמוד בציפיות ההנהלה ולפתח אינטגרציה מתאימה בין הטכנולוגיה לגישה העסקית הנדרשת, יצאתי לקורס ניהול מערכות המידע של ג'ון ברייס ואנשים ומחשבים – המחזור השלישי, ב-2008. בשונה מקורסים אחרים שמתמקדים בפן הטכני, המרצים בקורס, שהגיעו מהעולם העסקי, שמו דגש על אימוץ הגישה החדשה וחידדו את הצורך של מנהל מערכות המידע להבין את הצד הטכני ו"לתרגמו" להנהלת הארגון בפן של שיפור רווחיותו ומינוף יכולותיו הטכנולוגיות. הקורס נתן לי כלים מתאימים כיצד עלי כמנמ"ר המודרני, לשווק עצמי בארגון מול ההנהלה, להבין אותה טוב יותר ולדבר בשפתה.

מיטל סאיסקי, מנהלת אגף מערכות מידע, יוניליוור ישראלהמרצים בקורס, שבאו כולם מהעולם העסקי, הדגישו שכאשר מנהל מערכות מידע לא נמצא במקום בו עולים הרעיונות, אין לו אפשרות להבין ולהשפיע ואז מערכות המידע הופכות להיות גוף תומך בלבד. זיו מנדל, המנכ"ל, נתן לנו שיעור חשוב בנטוורקינג והעלה את חשיבות נושא תקשורתיות המנמ"ר מול כלל הגורמים בארגון.

לסיכום, הקורס נתן לי כלים חשובים וחדשניים לניהול מערכות המידע, להתמודד נכון יותר עם המציאות החדשה של הארגונים, למנף את הטכנולוגיה לרווחיות של הארגון והכי חשוב, להיות תקשורתי! היחס האישי מצד מנהל הקורס, מר בנצי שפירא ומצד המנהלת האדמיניסטרטיבית, הגב' סמדר קאופמן השלימו את חווית הקורס. כשהצטרפתי לקורס עבדתי כמנהל מערכות מידע בחברת היי-טק בינונית ביקנעם. כיום אני מנהל מערכות מידע וחבר בהנהלת חטיבה, של אחד מיצרני האלקטרוניקה הגדולים בעולם".

מיטל סאיסקי, מנהלת אגף מערכות מידע, יוניליוור ישראל
"תפקיד המנמ"ר מאתגר ומורכב ממגוון נושאים, כאשר הקורס סיפק למשתתף סקירה כללית משולחן עבודתו היומיומית של המנמ"ר. התכנים הרבים התמקדו בשלושת הצירים המרכזיים בתפקידו של המנמ"ר – הציר העסקי הציר הניהולי והציר הטכנולוגי, תוך שילוב של תכנים אפליקטיביים, תשתיתיים, אינטרנטיים, פרויקטאליים, ניהוליים ועוד אשר תומכים ומהווים תשתית ידע ראשונית למנמ"ר בעבודתו השוטפת. כמו כן, הסיורים והרצאות האורח עם מנמ"רים ותיקים שדיברו על נקודת הראות של המנמ"ר וכללו דיון בסוגיות המטרידות בחיים המקצועיים בארגון, נתנו ערך מוסף ונקודות מבט חדשות".

אירועים קרובים