עסקת השותפות בין חיון ואלקטרה להפצת מוצרי סמסונג עדיין לא אושרה

למרות שעברו כבר יותר משלושה חודשים מאז שהודיעו החברות על המיזוג, דחו השתיים את המועד להשלמת העסקה בפעם החמישית, ל-16 במאי ● זאת, משום שהממונה על ההגבלים העסקיים עדיין לא סיפק את האישור הנדרש להשלמת העסקה ● אחד החששות של הממונה הוא, שמרגע שתהפוך אלקטרה לבעלת השליטה על מותג מסכי סמסונג, היא תוכל לנצל זאת כדי לקדם את מכירות המסכים על חשבון מותגים אחרים בסניפיה הרבים

הממונה על ההגבלים העסקיים עדיין לא סיפק אישור להשלמת עסקת המיזוג בין חיון הפצה – המפיצה הראשית של מוצרי המיחשוב של סמסונג (Samsung) בישראל, לבין חברת הפצה חדשה שתשלט בידי אלקטרה מחשבים. למרות שעברו כבר יותר משלושה חודשים מאז שהודיעו החברות על המיזוג, דחו השתיים את המועד להשלמת העסקה בפעם החמישית, ל-16 במאי.

גורמים המעורבים בהתנהלות העסקה מעריכים, כי הממונה על ההגבלים העסקיים עדיין בודק את השפעת האיחוד בין שתי החברות על שוק מסכי המחשב. זאת, מאחר וחיון הפצה אחראית בין השאר גם להפצת מסכי סמסונג בישראל, וחלקה בשוק מוערך בכ-35%. החיבור אל אלקטרה מחשבים, תחת המטריה של אלקטרה מוצרי צריכה על שלוש חנויותיה ורשתותיה, עלול להוביל למצב בו כוחה של אלקטרה בתחום מסכי המחשב לשוק הצרכני יהיה משמעותי במיוחד. לפי אותם גורמים, הממונה כבר הסכים לאשר את עסקת המיזוג של החברות, בתנאי שלא תכלול את תחום המסכים ותסתכם רק בשוק המחשבים הניידים ומוצרי המיחשוב הנוספים שמייבאת חיון לארץ. עם זאת, שני הצדדים לא הסכימו לביצוע העסקה החלקית.

רשת אלקטרה מחשבים מוכרת כיום מסכים מתוצרת סמסונג, אייסר (Acer), מאג (MAG) ו-LG. אחד החששות של הממונה על ההגבלים העסקיים הוא, שמרגע שתהפוך אלקטרה לבעלת השליטה על מותג מסכי סמסונג, היא תוכל לנצל זאת כדי לקדם את מכירות המסכים על חשבון מותגים אחרים בסניפיה הרבים.

ההסכם המקורי בין שתי החברות נבע מהפסדים כספיים כבדים יחסית שצברה חיון הפצה ב-2011, בהיקף כ-4 מליון שקלים, למרות הצלחתה בהחדרת וחיזוק מעמד המחשבים הניידים של סמסונג בישראל. ההפסדים הללו הובילו את יו"ר הקבוצה, רפי חיון, לחתום את העסקה, במסגרתה תחזיק אלקטרה מחשבים 51% ממניות חברת ההפצה החדשה.

חיון מחשבים, שהתמקדה בהפצה לתחום המוסדי והארגוני, תמשיך להתקיים גם לאחר השגת אישור הממונה על ההגבלים, ותפעל באותו התחום. עובדי חיון הפצה שעדיין לא פוטרו ואחראים כרגע לפעילות החברה, יפוטרו גם הם לאחר השלמת העסקה, למרות שייתכן שחלק מהם יימצא את עצמו בחברה החדשה שתוקם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים