מנהל הטכנולוגיה הראשי של VMware: העתיד הוא במרכזי נתונים "שמוגדרים על ידי תוכנה"

הבכיר, ד"ר סטיב הרוד, צופה שכל המשאבים של מרכזי הנתונים יהיו וירטואליים ויבוקרו על ידי לוח פיקוד אחוד ● "אנחנו מתייחסים לניהול הרשתות שמוגדר על ידי תוכנה כמודל ומבקשים ליישם רמה דומה של גמישות גם במיחשוב, באחסון וברשתות שבמרכזי הנתונים", אמר

ד"ר סטיב הרוד, מנהל הטכנולוגיה הראשי של VMware, צופה שמרכזי הנתונים של העתיד "יוגדרו על ידי תוכנה" (Software-defined data centers) ושמוצרי הווירטואליזציה שמציעה החברה ימלאו תפקיד חשוב בניהול מרכזי נתונים אלה.

בראיון שהעניק הרוד אתמול (ד') לפני הנאום המרכזי שנשא בוועידת Interop בלאס-ווגאס הוא הסביר, כי בחר להשתמש בפעם הראשונה במונח Software-defined data centers כדי להמחיש את נקודת ההשקפה של VMware ביחס לכיוון שאליו מתקדם הניהול של מרכזי הנתונים. בחברה כבר הציעו, כי מנהל הווירטואליזציה ולוח הפיקוד לניהול הווירטואליזציה יקבעו הגדרות, ינהלו קיבולת ויפרשו יישומים. גישה זו כבר זולגת לניהול כולל של משאבים פיזיים ומערכות. מרכז נתונים שמוגדר על ידי תוכנה מייצג, אם כן, את הגישה של VMware לניהול מערכות.

"אנחנו מתייחסים לניהול הרשתות שמוגדר על ידי תוכנה כמודל ומבקשים ליישם רמה דומה של גמישות גם במיחשוב, באחסון וברשתות שבמרכזי הנתונים", אמר הרוד.

שלשום הכריזה HP בוועידת Interop על תמיכה בפרוטוקול הרשת הגמיש OpenFlow בכל מערך המוצרים שלה. בניגוד לפרוטוקול הרגיל, שמזכיר עץ עם ענפים, בפרוטוקול OpenFlow הנתיבים בין רכיבי החומרה ברשת אינם קבועים והבקר מקצה באופן דינמי נתיבים ומשאבי רשת בהתאם לשינויים שמכתיבים היישומים.

במחלקות המיחשוב נוהגים להקים מרכזי נתונים ארגוניים באמצעות שילוב בין תוכנה מיוחדת לרכיבי החומרה הטובים מסוגם. הווירטואליזציה משחררת את היישומים מתלות ברכיבי חומרה מסוימים – מחשבים, התקני רשת או התקני אחסון – ומאפשרת לתוכנה להתייחס לאוסף ההתקנים כאל מאגר של משאבים, הסביר הרוד. כך נפתחת האפשרות לנהל את מאגר המשאבים על פי כללים ומדיניות שאוכפת התוכנה.
"תוכנה מיוחדת תחליף את החומרה המיוחדת", על פי הרוד. לדבריו, הגישה החלופית, של מערכות שמבוססות על חומרה מיוחדת, "מובילה למאגרים מנותקים של מערכות ואנשים. עכשיו יש לנו הזדמנות להקים מרכזי נתונים שמנתצים את החומות".

הוא צופה, כי במרכזי נתונים שמוגדרים על ידי תוכנה יהיה קל יותר לנהל מגוון רחב של יישומים ניידים או מערכות גדולות לניתוח נתונים שמבוססות על טכנולוגיית Hadoop. עם זאת, הוא מודה שבמרכזי נתונים אלה ייעשה, קרוב לוודאי, שימוש במספר תוכנות Hypervisor, ולא רק ב-ESX Server של VMware.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים