השבוע שהיה

השבוע התחיל בדיון עתידני על תפקידו של ה-IT במאה ה-21, ויסתיים מחר (ו') - במפגש נוסטלגי של ותיקי ענף ה-ICT לדורותיהם

שני אירועים מרכזיים בעולם ה-IT התקיימו השבוע. ביום ג' נערך באוניברסיטת בן גוריון הכנס השנתי של ESRL בחסות אורקל (Oracle) ישראל ובהשתתפות מנמ"רים, אנשי טכנולוגיה, מרצים ואקדמאים. האירוע עסק בנושאים הקשורים בתפקידו של ה-IT במאה ה-21. בין המשתתפים היה גם פרופ' ישע סיון ממכללת תל אביב-יפו, שהסביר כי האתגרים החדשים של המנמ"ר הם ללמוד כיצד להתמודד עם תלת-מימד, מדיה חברתית, יצירתיות ועוד שלל אתגרים. על פי פרופ' סיון, על המנמ"ר לדעת לחבר בין כולם – ואת כולם ל-IT. פרופ' סיון הרחיק לכת ואמר, כי מי שלא יעשה זאת – ימצא את עצמו מהר מאוד בלשכת התעסוקה.

באותו הכנס הופיעה גם כרמלה אבנר, המנמ"רית הממשלתית החדשה. היא פרשה את תחומי אחריותה, ונראה שלא היה איש בקהל שהיה רוצה להחליפה. המדובר במשימות כבדות וארוכות טווח, שצריכות לקבל אור ירוק ממקבלי החלטות שאופק הראייה שלהם מסתכם במקרה הטוב בשלוש שנים קדימה, או במקרה שלנו: שנה ושלושה חודשים קדימה, עד לבחירות הבאות, שנדחו השבוע באופן פתאומי. יש לקוות שגם ההרכב החדש של הממשלה לא יחריב את אחד ההישגים הגדולים ביותר של ה-IT הממשלתי בשנים האחרונות: מינוי מנמ"ר ממשלתי.

הכנס בבאר שבע המחיש שוב, למי שעוד היה לו ספק, עד כמה חשוב הקשר בין התעשיה לאקדמיה. אורקל תורמת את חלקה בנושא ומן הראוי הוא שחברות רבות נוספות ילכו בעקבותיה. אגב, לכנס הגיעו חלק מהמשתתפים בעזרת רכבת ישראל, שאירחה את מנהלי המיחשוב מכל המשק. שוב ושוב נוכחו לדעת הנוסעים על היתרונות של נסיעה ברכבת מתל אביב לבאר שבע. רבים מהם בוודאי הרהרו כמה טוב יותר היה במדינה הזו, אילו תשתית הרכבות היתה רחבה וזמינה יותר. חזון לעתיד.

האירוע החשוב השני שנערך היה כנס ה-BI השנתי, שבו למדנו כי קצב גידול של אוכלוסיית העולם לא מתקרב אפילו לקצב הגידול של המידע אותו אנו מייצרים בכל רגע. כדי להתמודד עם ים המידע הזה, אנו זקוקים לכלי BI חכמים ולכלים דומים שעוסקים ב-Big Data. בכנס למדנו עוד, שארגון שחי ממכירות ושירות, צריך ליישם BI חכם לכל הרוחב, כי אחרת יישאר בלי לקוחות.

השבוע גם למדנו, כי הגלישה בפייסבוק (Facebook) יכולה להוביל לתופעות של התמכרות בעלות סממנים הדומים להתמכרות לשתייה או לסמים. אוכלוסיית הסיכון הבולטת היא צעירים ונשים. עם זאת, המחקר לא מציע דרכים רפואיות או חברתיות להיגמל ממציאות מסוכנת זו.

מחקר שהוזמן על ידי חברת VMware מגלה, כי עסקי ה-SMB יוכפלו בתוך זמן קצר, ואיתם יגדלו גם עסקי הווירטואליזציה. על פי הדו"ח, הווירטואליזציה היא זו שתאפשר לארגונים אלו להשקיע יותר במערכות מידע, והיא זו שתוודא כי יקבלו החזר על ההשקעה בתחומים שונים. VMware, שהביאה את בשורת הווירטואליזציה, הפכה את התחום הזה לאחד השלבים הראשונים בדרך למיחשוב ענן, ולא במקרה ארגוני ה-SMB הם החלוצים במעבר לענן.

בתחילת השבוע שמענו את אזהרתו של ד"ר אראל מרגלית, יזם היי-טק ומי שעומד בראש קרן הון סיכון גדולה, על המציאות העגומה של היעדר גיוסים בהיי-טק – עובדה שעלולה לנתץ את חלום הסטארט-אפ הישראלי. הוא קרא לעבור ממחאה חברתית, לעשייה חברתית-כלכלית. יומיים אחרי שאמר את דבריו, נפל דבר בפוליטיקה הישראלית: הוקמה ממשלה בת 94 חברי כנסת, מוסד הפרלמנט סיים את תפקידו, ואם מישהו חשב שהמחאה החברתית תוביל לשינויים אמיתיים, הוא כנראה יצטרך להמתין עוד קצת. בקרוב נצטרך לרשום המחאות יקרות יותר כמעט על כל דבר שנקנה. בעקבות זאת, יש לקוות שאנשים כמו אראל מרגלית ואנשי היי-טק אחרים, ינסו שוב את כוחם בפוליטיקה – כדי שאפשר יהיה עוד לחיות פה בשנים הקרובות.

השבוע יסתיים מחר (ו') באירוע המרכזי של חגיגות ה-30 לקבוצת אנשים ומחשבים. כך, מחר בבוקר יזרמו אל הספארי ברמת גן אלפי בוגרי וותיקי ענף ה-ICT , כדי להגיד "אהלן, מה נשמע?", לספר לצעירים איך היה פעם ואולי לחלום יחד איתם על איך יהיה בעתיד.

באורלנדו שבפלורידה יפתח ביום ב' הבא כנס המשתמשים הגדול של סאפ (SAP), שבו תציג החברה את החזון שלה בנושאים המרכזיים בתעשיה: מובייל, מיחשוב ענן, אפליקציות ובסיסי נתונים. אלפי לקוחות מכל העולם יזרמו למרכז הקונגרסים באורלנדו כדי לצפות בחידושים שילוו את כולנו בשנים הבאות. מערכת אנשים ומחשבים תדווח מהכנס באופן בלעדי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים