מייסד-משותף של פייסבוק ויתר על אזרחות אמריקנית טרם ההנפקה לטובת חיסכון בתשלום מסים

"אדוארדו מצא באחרונה כי יהיה יותר מעשי להיות תושב סינגפור, שכן בכוונתו לגור שם לתקופה בלתי מוגבלת של זמן", טום גודמן, דוברו של אדוארדו סברין, המחזיק ב-34% מהרשת החברתית הגדולה בעולם ● ראובן אבי יונה, מנהל התוכנית למיסוי בינלאומי בבית הספר למשפטים באוניברסיטת מישיגן: "בסינגפור אין מס על רווחי הון, ולכן הוויתור של סברין על אזרחותו לפני ההנפקה הוא רעיון חכם מאוד"

אדוארדו סברין, מייסד-משותף של פייסבוק (Facebook), ויתר על אזרחותו האמריקנית, בטרם הרשת החברתית תצא אולי להנפקה החודש.

"אדוארדו מצא באחרונה כי יהיה יותר מעשי להיות תושב סינגפור, שכן בכוונתו לגור שם לתקופה בלתי מוגבלת של זמן", אמר טום גודמן, דוברו של סברין.

סברין הברזילאי ביצע השקעה ראשונית של 1,000 דולרים בפייסבוק, כאשר הוא ומארק צוקרברג היו סטודנטים בהרווארד. בתמורה להשקעה זו הוא בעלים של 34% מהרשת החברתית הגדולה בעולם. סברין טען, כי הבעלות שלו הצטמצמה, ואף פעל משפטית בנדון. לטענתו, פעילותו הודרה, והוא הוסט הצידה בספר ובסרט שנעשה על החברה, שזכה בשלושה פרסי אוסקר.

סברין וצוקרברג הגיעו להסדר מסוים, כך שהבריזלאי כבר אינו דן בתקשורת בנושא. אלא שחלק מההסכם כלל סעיף לפיו שמו ישוב להיות מצוין כמייסד-משותף של הרשת החברתית במסמכי החברה. סברין אף דרש חבילת מניות של 5%, אשר תניב לו סכום מוערך של שלושה מיליארד דולרים.

"בסינגפור אין מס על רווחי הון, ולכן הוויתור של סברין על אזרחותו לפני ההנפקה הוא רעיון חכם מאוד", אמר ראובן אבי יונה, מנהל התוכנית למיסוי בינלאומי בבית הספר למשפטים באוניברסיטת מישיגן. "ברגע שהחברה היא ציבורית, לא ניתן להתווכח עם המספרים על ערכה. הוא עדיין יצטרך לשלם מס, אבל מופחת, כזה שהוא יוכל בלא קושי לבלוע".

הוול סטריט ג'ורנל (The Wall Street Journal) מדווח, כי סברין עבר לסינגפור בשנת 2009 והפך לידוען מקומי ובליין במועדון לילה במדינת האי, שם הוא מבלה את זמנו בשתיית משקאות חריפים יקרים ובילוי עם דוגמניות על. דוברו ציין, כי סינגפור מהווה את "בסיס הבית" שלו, לצורך מעקב אחר השקעותיו באסיה ובברזיל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים