אשר רשף, לאומי קארד: "היעד הוא לקבל מאגר מידע אמין ומעודכן"

"בעבר היו בלאומי קארד חוסר תאימות בין הנתונים והגדלה של נפחי האחסון, אולם לאחר שהקמנו מערכת תפעולית, עשינו סדר וקיבלנו אחידות", אמר רשף, סמנכ"ל מערכות מידע של החברה ● הוא תיאר את הקמת מערכת ה-ODS, שלדבריו משמשת "מאגר נתונים תפעולי, שמשלב נתונים ממקורות רבים"

"חווינו בעבר חוסר תאימות בין הנתונים והגדלה של נפחי האחסון. לאחר שהקמנו מערכת תפעולית, עשינו סדר וקיבלנו אחידות", כך אמר אשר רשף, סמנכ"ל מערכות מידע בלאומי קארד.

רשף דיבר במפגש הקיץ של פורום IBI- BI2012. המפגש, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך לפני ימים אחדים במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה והנחו אותו פלורה לוין, מנכ"לית משותפת של B-Pro, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי רשף, בעבר היה במערך ה-IT של לאומי קארד מקור מידע מרכזי אחד – המיינפריים, ששימש כמערכת ליבה. שם, אמר, הנתונים היו מעובדים ומשם הם התפזרו. "היו למצב הזה כמה חסרונות: אין מקור מידע מרכזי אחד; המידע של נתוני הלקוחות משוכפל במערכות השונות, מה שיוצר בעיית חוסר תאימות של נתונים והגדלת נפחי האחסון; ונוצר עומס על מערכות הליבה", ציין.

הוא תיאר את הקמת מערכת ה-ODS (ר"ת Operational Data Store), שלדבריו משמשת "מאגר נתונים תפעולי, שמשלב נתונים ממקורות רבים. הנתונים חוזרים למערכות התפעוליות לטובת ביצוע פעולות נוספות. ה-ODS שומר נתונים ברמה נמוכה, אטומית, עם היסטוריה מוגבלת". הפרויקט, שארך שנה וחצי, בוצע על ידי מערך ה-IT של לאומי קארד, בראשותו של רשף, ונס-גילון.

רשף אמר, כי "מטרת ה-ODS היא ליצור ולקבל מאגר מרכזי שכל המערכות התפעוליות יהיו זמינות בו סביב השעון. כך יופנו משאבי המיינפריים לטובת ייצור אמת ארגונית אחת". הוא ציין ש-"המערכת הפחיתה באופן משמעותי את איי המידע ושכפול הנתונים במערכות השונות. קיבלנו יכולת פשוטה לקבל מידע כולל על הלקוח".

רונן חן, סמנכ"ל טכנולוגיות בפירמיד אנליטיקס. צילום: קובי קנטור"עדיין לא הגענו ליעד הסופי", סיכם רשף. "לקחנו ואספנו נתוני לקוחות שהיו מצויים באי-סדר ויצרנו אחידות. הקמנו מאגר נתונים שמשמש מערכת תפעולית אמינה, שרידה ומעודכנת".

"העולם הופך לנייד – בגלל ירידת מחירי הטאבלטים"
רונן חן
, סמנכ"ל טכנולוגיות בפירמיד אנליטיקס, אמר שהעולם הופך להיות נייד בין השאר בגלל ירידת מחירי הטאבלטים והרצון של אנשי המכירות לקבל ולבצע ניתוחים בשטח.

חן ציין שפירמיד אנליטיקס מספקת פלטפורמת BI שמעניקה למשתמשים העסקיים את הכלים הדרושים כדי לקבל תובנות על העסק שלהם באופן טבעי. זאת, מבלי להידרש למיומנות טכנולוגית ותוך ניתוח מעמיק של הנתונים והעצמת המשתמשים השונים.

הוא הוסיף שהמשתמשים מצפים ליישומים מתקדמים ואינטואיטיביים, אך, למרות זאת, נאלצים לנווט בעזרת כלים ארכאיים ומורכבים בבואם לבצע שאילתות מול בסיסי הנתונים הארגוניים. "המענה של פירמיד אנליטיקס הוא ביצירת כלי BI חדשניים, הן בעיצוב והן בתפקוד שלהם, תוך סינרגיה בין שיטות הדיווח", אמר. לדברי חן, הפלטפורמה שבנתה החברה מבוססת על כלי ה-BI של מיקרוסופט (Microsoft) ומאפשרת למשתמשים העסקיים לנצל יותר מ-90% מהשירותים של הכלי.

לדברי חן, ב-2011 עבר המוצר שהחברה מספקת "גיור" לעברית, והוא מותאם לשוק הישראלי ומאפשר תחקור ודיווח מתקדמים לסביבת ה-BI של מיקרוסופט. זאת, יחד עם תמיכה ב-KPI וחיבור ל-PowerPivot (אקסל 2010 בסביבת SharePoint).

"כל יכולות התחקור שהארגון מצפה להן מיושמות עכשיו בצורה פשוטה בסביבת דפדפן", אמר חן. "הארגונים בישראל צמאים לפתרון BI שתומך בעברית באופן מושלם, כזה שיאפשר לצרכנים בארגון לנתח את הנתונים ולקבל החלטות באופן מיידי – הן מבחינת יכולת בניית הדו"חות והן מבחינת זמן האחזור".

"אנחנו מובילים את מהפכת ה-BI הבאה, עם הבאת מידע עסקי למשתמשים בכל רמות הארגון", סיים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רוי

    מסכים עם אביב רונן חן פשוט מקצוען...

  2. אביב שדה

    רונן הוא תותח בתחום ה- BI. אחד לדור. מקצוען אמיתי!!! רק לשמוע אותו מדבר על התחום ואתה מגלה עולם חדש.

אירועים קרובים