מחקר: תעבורת ההודעות ממכשירים ניידים בפייסבוק עולה אפילו על זו של חברת הסלולר הגדולה בעולם

מדו"ח של חברת מחקר דנית עולה, כי השימוש המתרחב בפייסבוק משנה את הרגלי התקשורת ואף מחבל בפרה החולבת של חברות סלולר רבות - הודעות ה-SMS ● בדו"ח צוין ש-425 מיליון מ-800 מיליון המשתמשים של הרשת החברתית בעולם עושים זאת באמצעות הסלולר ● על פי החברה, "מבחינת דקות שימוש, סביר להניח שהיקף התעבורה, מספר ההודעות וזמן השימוש בפייסבוק עולים על הערכים המקבילים אפילו בחברת הסלולר הגדולה בעולם"

כשבוע לפני ההנפקה המדוברת של הרשת החברתית הגדולה בעולם, מפרסמת חברת המחקר הדנית Strand Consult דו"ח שקובע, כי חברות הסלולר הוותיקות מאבדות נתח חשוב מהתעבורה של הודעות ה-SMS – שאחראיות במקרים רבים לכ-20% מההכנסות שלהן – לטובת פייסבוק (Facebook).

בדו"ח נכתב, כי "יותר מ-800 מיליון בני אדם ברחבי העולם משתמשים כיום בפייסבוק באינטרנט, וכ-425 מיליון מביניהם משתמשים בפייסבוק בטלפון הסלולרי. מבחינת דקות שימוש, סביר להניח שהיקף התעבורה, מספר ההודעות וזמן השימוש בפייסבוק עולים על הערכים המקבילים אפילו בחברת הסלולר הגדולה בעולם".

מי שרואים דווקא בגוגל (Google) את האיום הגדול ביותר מעריכים, ככל הנראה, בחסר את משך הזמן שמבלים המשתמשים בפייסבוק, או את המידה שבה שינתה הרשת את הרגלי התקשורת.

לחברות הסלולר מציעים אנשי Strand Consult לשנות את התמחור של חבילות ה-SMS. במדינות דוגמת דנמרק ונורבגיה, המגמה שעל פיה "גוזלת" פייסבוק תעבורת SMS בולטת מאוד לעין, על פי הדו"ח. בתגובה החלו בחברות הסלולר הדניות למכור הודעות SMS במחיר נמוך וקבוע, כחלק מדמי המנוי החודשיים שמשולמים תמורת החבילה.

"כתוצאה מכך, רוכשים כמעט כל הלקוחות בדנמרק את השירות של הודעות SMS, מבלי לבדוק אם הם זקוקים לו או לא ומבלי לחשוש שישלחו יותר מדי הודעות", על פי הדו"ח. "למעשה, נתפסות הודעות SMS כשירות שמוצע בחינם". עוד כתבו החוקרים, כי "חברות הסלולר בדנמרק נהנות למעשה מ-'ביטוח הכנסות', בכך שהן משווקות ומוכרות הודעות SMS במחיר נמוך וקבוע כמעט לכל הלקוחות שלהן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים