לקראת אירוע | סרגיי קוזניצוב, מנהל מרכז הפיתוח של אינפורמטיקה ברוסיה בביקור בישראל לקראת כנס אינפורמטיקה בנושא MDM: "חשיבות מרכזיות הנתונים היא קריטית לארגונים. אנו שמים את ה-'מוח' בתוך ה-Big Data"
לקראת הכנס של אינפורמטיקה (6.06.12), המתמקד השנה באתגרים בתחום ניהול הישות אחודה בארגון (MDM) ובפתרונות החדשניים של אינפורמטיקה בתחום זה, פגשנו לשיחה את סרגיי קוזניצוב – מנהל מרכז הפיתוח של אינפורמטיקה ברוסיה, האחראי גם על תחום
ה-MDM בישראל ובמדינות נוספות באזור. סרגיי הגיע מחברת סיפריאן (Siperian), אותה רכשה אינפורמטיקה בפברואר 2010 תמורת 130 מיליון דולרים. סיפריאן מספקת פתרונות ניהול ישות אחודה (MDM) ועם רכישתה היוותה מכפיל כוח משמעותי לאינפורמטיקה בתחום זה. בשיטת ה-MDM נשמרים נתוני הליבה של הארגון במאגר מרכזי. המאגר מעודכן בזמן אמת או בעיבוד אצווה ומכיל מידע מלא או מיפוי למפתח גלובאלי, הצבעות וחוקי המרה.
מה מאפיין את פתרונות ה-MDM של אינפורמטיקה?
קוזניצוב: "היכולות של אינפורמטיקה בתחום ה-MDM, לאחר רכישת סיפריאן וחברת Identity Systems בעלת טכנולוגית ה-matching גבוהות כיום בהרבה מהמתחרים. כאשר מוסיפים את הניסיון העשיר של החברה בתחום הטיפול בנתונים בכלל, מתקבל פתרון המשתלב בצורה חלקה ויעילה בכל ארגון, ללא תלות בגודלו ובכמות הנתונים שלו.
מערכת ה-MDM של אינפורמטיקה הינה הגמישה ביותר בשוק והינה בעלת יכולת מצד אחד של 'הקמה מאפס' עם הלקוח ומצד שני – שימוש בתבניות ופתרונות מוכחים, בהתאמה מלאה לכל המגזרים ובעיקר לפיננסי. יש לנו גם יכולת גבוהה לעבודה עם מוצרים אחרים והתחברות כל המערכות הקיימות בשוק וזה יתרון משמעותי.
דבר חשוב נוסף הינו היכולת לעבוד עם המערכת בנדבך אחד או מערכת אחת של הארגון ולהתרחב משם – לא חייבים להתחיל מיד לעבוד עם כל מאגרי המידע הארגוניים. הממשק הינו פשוט וקל לתפעול ואינו מצריך הכשרה מיוחדת".
כיצד אתה רואה את השוק הישראלי מבחינת מוכנות ל-MDM וצרכים ייחודיים?
קוזניצוב: "אין ספק שהלקוחות בישראל מאוד ממוקדי-עסקים ורוכשים פתרונות אשר מסייעים לעסקים ולא רק לשם הטכנולוגיה. זו גם האסטרטגיה של אינפורמטיקה ולכן קל לנו להבין אחד את השני. בעולם כולו וגם בישראל מבינים כיום את חשיבות הטיפול ב-Big Data ואתגר זה קשור במישרין ל-MDM, מאחר וישנו מידע רב שצריך לייחס אותו ולהחליט מה ממנו חשוב ובמה צריך לטפל קודם (סדרי עדיפויות) וכאן ה-MDM נכנס לתמונה. אנו שמים את ה-'מוח' בתוך ה-Big Data כך שהפתרון מאפשר להחזיק רק את המידע הרלוונטי ולא את כולו, היתרון להחזיק רק את המידע הרלוונטי מובהק, אנו מספקים מנגנון אשר מטייב את הנתונים, פותר קונפליקטים תוך כדי ניהול אמינות הנתונים בעקומה אשר מושפעת ממספר פרמטרים כגון זמן. פתרונות אלו משמשים בעיקר את המערכות התפעוליות. יש לנו גם גרסת ענן המקושרת לכל ספקי הענן ולרשתות חברתיות כגון פייסבוק, לינקדאין וטוויטר ואנו עובדים כעת גם על הנגשה של ה-MDM לארגוני SMB דרך הענן".