עקב הביקוש הגדול: פייסבוק העלתה את יעד הגיוס בהנפקה ליותר מ-12 מיליארד דולרים

החברה העלתה את טווח שער המנייה שלה ל-34 דולרים עד 38 דולרים ● בכך עולה הערכת השווי של הרשת החברתית הגדולה בעולם ליותר מ-100 מיליארד דולרים ● השער הסופי יפורסם ביום ה' וההנפקה צפויה להתחיל ביום ו'

מסתכל אל העתיד שמעבר לפייסבוק? מארק צוקרברג

פייסבוק (Facebook) העלתה את טווח השערים בהנפקת המניות שלה, שצפויה החל מיום ו', ל-34 דולרים עד 38 דולרים למנייה – על פי מקור יודע דבר. בכך עולה הערכת השווי של הרשת החברתית הגדולה בעולם ליותר מ-100 מיליארד דולרים.

אם יעמוד השער על 36 דולרים – ערך שמצוי באמצע הטווח – יסתכם הסכום שתגייס פייסבוק בהנפקה ב-12.1 מיליארד דולרים, ממכירה של 337.4 מיליון מניות.

בתחילה התכוונה החברה שהקים מארק צוקרברג מחדרו במעונות באוניברסיטת הרווארד למכור את המניות לפי שער של 28 דולרים עד 35 דולרים למניה. שינוי של יותר מ-20% בגבול התחתון של טווח השערים מחייב את החברה להגיש תיקון לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC).

בוול-סטריט העריכו מלכתחילה שהחברה תעלה את טווח השערים, נוכח הביקוש הרב מצד המשקיעים, שמבקשים לקחת חלק בהנפקה הגדולה בתולדות עמק הסיליקון, שמאפילה על זו של גוגל (Google) בשנת 2004. המצגות של החברה למשקיעים שהחלו בשבוע שעבר במסגרת ה-Road Show משכו קהל רב.

על פי מקור יודע דבר נוסף, בפייסבוק מתכוונים לסגור את פנקסי ההזמנות להנפקה היום (ג'), שלושה ימים לפני המועד שנקבע בלוח הזמנים להנפקה – מה שמעיד על הביקוש הרב למניות של הרשת החברתית. השער הסופי לפיו יימכרו המניות בהנפקה ייקבע ביום ה' והמסחר במניות יחל, כאמור, ביום ו'. המקור העריך שההנפקה הגיעה כבר למצב של "הזמנת יתר", ומשום כך מקדימים בחברה לסגור את פנקסי ההזמנות.

מקור אחר טען שבפייסבוק ימשיכו במצגות למשקיעים עד סוף השבוע ושמשקיעים שעדיין יבקשו להגיש הזמנות למניות יוכלו לעשות זאת.
דובר פייסבוק, ג'וני תאו, סירב להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים