מרקו רג'יני, אינטל: "משפחת מעבדי ה-Xeon E5 מספקת תשובות לצרכים הנוכחיים – יותר מעוצמת עיבוד בלבד"

"אנחנו נמצאים בעולם בו יש יותר ויותר התקנים חזקים ומהירים שמגיעים לשוק ויכולים להתחבר לאינטרנט ולרשתות הארגוניות בפס רחב", אמר רג'יני, ארכיטקט פתרונות באינטל העולמית ● לדבריו, "בראש הרשימה נמצאים הטלפונים החכמים והטאבלטים, אבל גם מחשבים ניידים חזקים יותר מתמיד" ● "אנחנו צופים שעד 2015 יהיו 15 מיליארד מכשירים שמחוברים לרשת, מה שאומר שצריך כבר כיום לספק יותר אפשרויות, יותר מענה", הוסיף

"השאלה שאתם בטח שואלים היא מה נמצא בלב שרתי ה-Gen-8 שמאפשר להם להיות כל כך גמישים וכל כך חזקים. התשובה לכך היא משפחת מעבדי ה-Xeon E5 החדשה של אינטל (Intel). אלה נמצאים בליבם של חלק משרתי ה-ProLiant ומספקים תשובות לצרכים הנוכחיים, שהם הרבה יותר מרק עוצמת עיבוד", כך אמר אתמול (ב') מרקו רג'יני, ארכיטקט פתרונות באינטל העולמית, בכנס ההשקה הרשמי של שרתי ה-Gen-8 – שרתי הדור החדש של HP. האירוע הופק על ידי אנשים ומחשבים ונערך בטראסק בתל אביב.

לדברי רג'יני, "אנחנו נמצאים בעולם בו יש יותר ויותר התקנים חזקים ומהירים שמגיעים לשוק, ומכל הסוגים, שיכולים להתחבר לרשת האינטרנט ולרשתות הארגוניות בפס רחב. ההתקנים הללו יוצרים נתונים וגם דורשים אותם. בראש הרשימה נמצאים הטלפונים החכמים והטאבלטים, אבל גם מחשבים ניידים חזקים יותר מתמיד".

"אנחנו צופים שעד 2015 יהיו 15 מיליארד מכשירים שמחוברים לרשת", הוסיף. "זה אומר שצריך כבר כיום לספק יותר אפשרויות, יותר מענה. זאת, לצד שינוי שנגרם מכך שה-IT נמצא בתהליך בו הוא נמצא בליבת העסק, וכך יש יותר ויותר חשיפה לכל ההתקנים. כמו כן, יש דרישות חדשות שנובעות מהתהליך הזה" רג'יני אמר, כי "כמות כזו גדולה של מכשירים מביאה עמה באופן טבעי תהליך שבו כמות גדולה מאוד של מידע מגיעה לענן. מדובר במידע לא מובנה – בלוגים, תמונות, סרטונים וכדומה. קיימת כיום ההבנה שצריך לעשות משהו עם הכמות הענקית של המידע הזה, להפוך אותו למשהו שאפשר להשתמש בו כמנוע עסקי. עבור זה צריך שרתים מודרניים".

רג'יני הוסיף ותיאר כמה נקודות נוספות שיש, לדבריו, צורך להתייחס אליהן ושיש להן תשובות בדור החדש של שרתי HP. בין היתר, אמר, מדובר בשאלות "האם אנחנו מספיק מאובטחים? האם אנחנו מספיק מודעים לצרכי הצרכן? האם ה-IT יכול לבצע מספיק פעולות אוטומטיות בכדי להתמקד בעזרה לעסקים? יחד עם הכול, אנחנו יודעים שעלינו להיות מסוגלים להתאים את הגודל ואת השימוש במשאבים לפי הצרכים שמתפתחים".

השאלות הללו הובילו את אינטל, לדברי רג'יני, למסקנה ברורה: "בעבר דיברנו תמיד על ביצועים, הביצועים של המעבד בלבד, על כוח העיבוד שהוא מסוגל לספק לשרת – עד כמה הוא מהיר יותר וחזק יותר. כיום אנחנו מבינים שכוח עיבוד זה לא מספיק. מה שנחשב זה הכול ביחד. אי אפשר להתייחס רק למעבד עצמו, שנמצא בליבת המערכת. חייבים להתייחס גם לכל מה שנמצא מסביב -למהירות הגישה לאחסון וממנה לצווארי בקבוק שיכולים להתפתח ברשת, בכל מה שיכול לפגוע בביצועים הכלליים של המערכת".

הדור החדש של מעבדי ה-Xeon – משפחת ה-E5, שכוללת מעבדים שנמצאים בחלק משרתי ה-Gen-8 החדשים של HP – עושה זאת, על פי רג'יני. "מעבדי ה-E5 מספקים אמנם ביצועים מובילים, אבל לא רק", אמר. "הם מציעים חדשנות רבה שבאה, לדוגמה, באבטחה מובנית שניתן להסתמך עליה. כך, למשל, המעבדים החדשים יכולים להציע פי שניים ביצועי נקודה צפה לעומת הדור הקודם. אני חושב שהדבר הכי חדשני שעשינו הוא הטיפול ביכולות הקלט/פלט של המעבד וכך בעצם בכלל המערכת. שילבנו את ליבת הטיפול בקלט/פלט במעבד עצמו וכך זמן האחזור, שהיה תלוי קודם בשבב נוסף, קוצר בהרבה. כך גם שוחרר צוואר בקבוק פוטנציאלי. כמו כן, עברנו משימוש בערוצי PCIe 2.0 לערוצי PCIe 3.0, מה שאומר שאנחנו מספקים כעת פס גישה רחב פי שניים, שעוזר עוד יותר לביצועים. כפי שכבר אמרתי, מדובר בשיפורים שהם מעבר לעוצמת עיבוד בלבד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים