המדינה ערערה על ההחלטה לבטל את חסימת אתרי ההימורים

בערעור שהוגש השבוע לבית המשפט העליון טוענת המדינה, כי בית המשפט המחוזי שגה כשקבע שאין למשטרה סמכות לחסום את האתרים הללו ● כמו כן, המדינה טוענת שלא מדובר בפגיעה בחופש הביטוי ושהימורים לא חוקיים באינטרנט גוררים אחריהם מעשי פשע נוספים ● היועץ המשפטי לממשלה הורה באחרונה לרשויות להגביר את האכיפה על הימורים לא חוקיים ברשת ולמשרד המשפטים לקבוע לוח זמנים לחקיקת חוק שיסדיר את הנושא

פרקליטות המדינה הגישה השבוע ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לבטל צווים שהוציאה המשטרה לחסימת הגישה של גולשים ישראליים לאתרי הימורים לא חוקיים. הפרקליטות טוענת, כי האתרים הללו גוררים אחריהם פשיעה נוספת וכי האינטרנט הוא לא "עיר מקלט" לביצוע עבירות.

על פי הערעור, בית המשפט שגה כשקבע שאין למשטרה סמכות לחסום את האתרים הללו. המדינה כינתה את הפרשנות שבה נקט בית המשפט בהחלטה "נוקשה, דווקנית ואנכרוניסטית" וטענה שהיא לא נותנת ביטוי הולם לחוק.

לטענת המדינה, בניגוד להחלטת בית המשפט, חסימת האתרים אינה מהווה פגיעה בחופש הביטוי, שכן "אין מדובר באתרים שנועדו למסור מידע לציבור הגולשים או לשמש אפיק לביטוי. תכליתם אחת ויחידה: ביצוע הימורים אסורים, ועקב כך גריפת ממון רב על ידי בעלי האתרים".

יצוין, כי היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, קיים עוד לפני מתן פסק הדין דיון בנושא והורה לרשויות לטפל בהימורים באינטרנט בסדר עדיפות גבוה. הוא אף הורה למשרד המשפטים לקבוע לוח זמנים לחקיקת חוק שנועד להסדיר את הסמכות להורות על חסימת אתרי הימורים לא חוקיים ברשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים