מחקר: הסמארטפונים ייהפכו "ירוקים" יותר

דו"ח חדש של ג'וניפר ריסרץ' מגלה, כי מכשירים ידידותיים לסביבה, המוגדרים ככאלה הכוללים 50% או יותר של חומרים הניתנים למחזור ונעדרים כמה כימיקלים גורמי סיכון – צפויים לצמוח פי 10 בחמש השנים הקרובות ● דניאל אשדאון, מחבר הדו"ח: "ההבנה של אילו מן התהליכים הרבים הם בעלי השפעה סביבתית גדולה יותר היא קריטית"

מספרם של מכשירי קצה ניידים "ירוקים" יגיע עד 2017 לסך של 392 מיליון יחידות – כך על פי דו"ח חדש של חברת המחקרים ג'וניפר ריסרץ'. מספר זה משקף עלייה של פי 10 מהערכות החברה למכשירים ירוקים בשנת 2012, העומדת על 31 מיליון יחידות.

מתוך המכשירים הירוקים, המוגדרים על ידי ג'וניפר ככאלה הכוללים 50% או יותר של חומרים הניתנים למחזור ונעדרים כמה כימיקלים גורמי סיכון – כמחצית יהיו סמארטפונים "ירוקים" תוך חמש השנים הקרובות.

הדו"ח שפרסמה ג'וניפר צופה, כי ספקי המכשירים ינהגו יותר ויותר לפי גישת סמסונג (Samsung), הזמינה כרגע אצל מפעילת הסלולר האמריקנית ספרינט-נקסטל. זו מציעה מכשירים אנדרואידים ידידותיים לסביבה, שכמה מהם כוללים יותר מ-82% של חומרים ניתנים למחזור.

לפי דו"ח "Green Handses & Tabket" של ג'וניפר, יהפכו הצהרות הסביבה של יצרניות המכשירים חשובות יותר ויותר, ויהוו הזדמנות לבדל את מוצריהן בשוק הצפוף והמתבגר של הסמארטפונים.

כותב הדו"ח, דניאל אשדאון, מציין, כי "למרבית החברות יש היום אסטרטגיות סביבתיות, אבל השטן שוכן בפרטים הקטנים, וכאן אנו רואים את ההבדלים. המחקר שלנו קובע, כי 'אם אינך יכול למדוד – גם אינך יכול לשפר', וההבנה של אילו מן התהליכים הרבים הם בעלי השפעה סביבתית גדולה יותר היא קריטית".

ממצאים נוספים של הדו"ח מצביעים על כך שמכשירים חכמים הם כאלו בזכות טכנולוגיית הענן, ועל כן יצרניות צריכות לקחת בחשבון את ההשפעה של מרכזי הנתונים כחלק מההשפעה הסביבתית של הסמארטפונים והטאבלטים.

זאת ועוד, ההתכנסות במכשירים החכמים – שילוב של תכונות דוגמת מצלמה, נגן מוזיקה וכן הלאה,  היא בעלת השפעה חיובית על הסביבה בכך שהיא מפחיתה את מספר המכשירים שאנשים רוכשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים