דני בלדרמן, HP: "ה-Gen-8 הוא דור שכולל עמודי תווך שילוו אותנו גם בעתיד"

"מדובר ביותר מגרסה חדשה של שרתים - אלא בארכיטקטורה", אמר בלדרמן, יועץ טכני בכיר לתחום השרתים ב-HP ישראל, בכנס ההשקה של שרתי ה-Gen 8 ● הוא הציג בפני הנוכחים את ששת השרתים החדשים אותם השיקה HP והסביר אילו טכנולוגיות שולבו בהם

"ה-Gen-8 הוא יותר מסדרה חדשה של שרתים. זו ארכיטקטורה חדשה. שילבנו בה טכנולוגיות חדשות. בנינו עמודי תווך שילוו אותנו לכל אורך הדרך, לא רק כיום, אלא גם בדורות הבאים של השרתים", כך אמר אתמול (ב') דני בלדרמן, יועץ טכני בכיר לתחום השרתים ב-HP ישראל, בכנס ההשקה של שרתי ה-Gen 8. הכנס, בו הושק הדור החדש של השרתים הסטנדרטיים שמציעה HP, נערך בטראסק בנמל תל אביב והופק על ידי אנשים ומחשבים. השתתפו בו כ-1,000 מלקוחות החברה.

בלדרמן הציג בפני הנוכחים את ששת השרתים החדשים אותם הציגה HP והסביר אילו טכנולוגיות שולבו בשרתי ה-Gen-8. במסגרת האירוע השיקה HP שישה שרתי ProLiant. ארבעה מהם מבוססים על מעבדי אינטל (Intel): השרתים  DL360e – שרת ארונית בתצורת 1U עם נפח אחסון גבוה; DL380e – שרת ארונית בתצורת 2U לעומסי עבודה גבוהים; ML350e – שרת Tower בתצורת 2U למשרדים וסניפים מרוחקים; ו-BL420c – שרת להב המשלב בין ביצועים גבוהים לעלות משתלמת. שניים נוספים שמבוססים על מעבדי AMD – שרת ארונית בתצורת 2U לעומסי עבודה גבוהים (DL385p) ו- BL465c – שרת להב שתומך בעד 2,000 ליבות עיבוד בארונית שרתים אחת, לסביבות בעלות עומסים גבוהים במיוחד.

הוא אף הציג את החידושים שלדבריו, הופכים את הסדרה הזו לסדרת שרתים חכמים. כך, לדוגמה, הוא הציג את ה-SmartMemory, טכנולוגיה שמאפשרת להוציא יותר מרכיבי הזיכרון בהם משתמשים בשרתי ה-x86 החדשים. "אחת הטכנולוגיות החדשות ששילבנו היא זיכרון חכם", אמר. "אנחנו רוצים את הסטנדרט הגבוה ביורת של זיכרונות DDR-3, כדי להרוויח ביצועים. אנחנו מבצעים אימות זיכרון באמצעות ה-BIOS, כדי לוודא שמדובר בזיכרונות שמאושרים על ידי HP לביצועים גבוהים, ואם המערכת מזהה שזה אכן כך, אפשר להשיג מהירות עבודה שמשופרת עד 25%. מעבר לכך, אנחנו משתמשים במערכת הבריאות האוטומטית של השרת כדי לאתר בעיות זיכרון מראש לפני שייווצרו תקלות שיכולות להוביל להדממת המערכת".

מערכת הבריאות ששולבה בשרתים, אמר בלדרמן, "כוללת כלי אבחון שיכולים להעריך בדיוק מה שקרה לפני התרחשות תקלה וכך לעזור באבחון ובפתרון. אולם, לא מדובר רק בתקלות. המערכת מספקת תמונת מצב בכל שינוי, גם בשינוי תצורה יזום. כל דבר נרשם, מה שמקצר בהרבה את הזמן שייקח לנו לאתר ולתקן את הדברים".

בהמשך הוא הציג את ארכיטקטורת ה-Active Insight. לדבריו, מדובר באחד השיפורים המשמעותיים ביותר ב-Gen-8, והוא בא לידי ביטוי בכך שהשרת יכול ללמוד את סביבת העבודה שלו ולהתאים את עצמו אליה – למה שהיישום דורש מצד אחד, ומצד שני לשמש כבסיס הטוב ביותר להקצאת משאבים לשירותי ענן. "זו טכנולוגיה שמסוגלת להבין בדיוק מה היישום רוצה ואז להגדיר בצורה מיטבית את המשאבים שמספק השרת", אמר.

"שיפור אחר הוא בתחום העדכונים, כלומר – התחזוקה מבחינת קושחות ומנהלי התקנים", הוסיף בלדרמן. "מדובר בעדכון מהיר פי שלושה לעומת הדור הקודם, עם 93% זמן השבתה קצר יותר וכן שיפור של 69% בזמן הנדרש להגדרת העדכונים. יותר מכך, אנחנו בונים מאגר אחד להורדה ועדכון, עם תמיכה בשמירה של מספר גרסאות ועם יכולת להגדיר, בין השאר, קו בסיס לדגם שרת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים