ניקולאי גרבניקוב, קספרסקי: "המיתוס לפיו Mac הוא מחשב מאובטח – מת"

"כשליש ממשתמשי Mac יינזקו בביצוע רכישות מקוונות ופעולות בנקאיות", אמר גרבניקוב, ה-CTO של ענקית אבטחת המידע הרוסית ● מחקר שעשתה קספרסקי מעלה, כי 32% ממשתמשי Mac מבצעים רכישות מקוונות ו-31% עושים פעולות בנקאיות ● הוא קרא "ללחוץ על אפל להגדיל את רמת האבטחה שלה ולאפשר לאורקל לספק הטלאות ל-Mac בסביבת ג'אווה, כי היא עושה זאת מהר יותר מאפל עצמה"

"כשליש ממשתמשי Mac צפויים להינזק בתקופה הקרובה מאחר שהם רוכשים מוצרים באופן מקוון ומבצעים העברות בנקאיות באינטרנט", כך אמר ניקולאי גרבניקוב, ה-CTO של קספרסקי (Kaspersky Labs).

גרבניקוב דיבר במסיבת עיתונאים שערכה אתמול (ג') ענקית אבטחת המידע הרוסית במוסקבה, בה הוצג מוצר של החברה למחשבי Mac. המוצר ייצא לשוק בעוד חודש. יצוין, כי קספרסקי מיוצגת בישראל על ידי פאואר תקשורת.

בדבריו הציג גרבניקוב מחקר שביצעה החברה, במסגרתו נחקרו הרגלי הגלישה של משתמשי Mac. מהמחקר עלה, כי 32% מהם מבצעים רכישות מקוונות ו-31% עושים פעולות בנקאיות. 45% מהגולשים ב-Mac מקבלים ושולחים דואר אלקטרוני, 42% גולשים ברשתות חברתיות, 39% צורכים קבצי וידיאו ו-31% מורידים תוכנות. לדברי גרבניקוב, "משתמשי מק מאמינים שהם מאובטחים, אלא שהמציאות מצביעה על כך שהם אינם מאובטחים כלל וכלל".

הוא ציין שהנוזקות למערכת ההפעלה של Mac החלו להתגלות ב-2007 ושבכל אחת מהשנים 2008-2011 התגלו כ-400 משפחות של נוזקות. מתחילת השנה הנוכחית, אמר, הנתון עומד על כ-150. אחת הבעיות בפניהן ניצבים משתמשי Mac אותן ציין גרבניקוב היא משך הזמן הרב שלוקח לאפל (Apple) לבצע עדכונים והטלאות. כך, הוא הציג נוזקה שהתגלתה ב-Mac בסביבת ג'אווה (Java) ביוני 2009. בעוד לאורקל (Oracle) לקח חודש על מנת להטליא אותה, לאפל נדרשו חודשיים. בנוזקה אחרת, שהתגלתה בנובמבר האחרון, הפרש הזמנים בין אורקל לאפל היה 20 ימים, לרעת אפל. השיא, אמר גרבניקוב, היה בפברואר השנה, עת עמד ההפרש על 48 ימים.

גרבניקוב ציין את הופעת הנוזקה Flashfake, שפגעה ב-700 אלף מחשבי Mac. "בהתחשב בכמות מחשבי ה-Mac בעולם, מדובר בנתון מפחיד ומאיים", אמר.

הנוזקות, לדברי גרבניקוב, עלולות לפגוע במחשבי Mac בכמה צורות: בעת הורדת תוכנות או קבצים, על ידי נוזקות הפוגעות ביישומים, על ידי התקנת תוכנות לא חוקיות, על ידי תוכנות המרמות את המשתמשים ומבקשות גישה למחשבים שלהם או על ידי תוכנות אנטי וירוס מזויפות.

הוא אמר, כי המוצר Kaspersky Security for Mac מגן על סביבת מערכת ההפעלה מפני כל האיומים הקיימים, והוא משלב בין אבטחת מידע מסורתית עם כזו המסופקת בענן. לצד ההגנה מפני איומים הספציפיים ל-Mac, הוא מונע גם מנוזקות המיועדות לחלונות (Windows) וללינוקס (Linux) לחדור ממחשבים אחרים למחשב המותקף, ציין. "חלונות היא כיום מערכת מאובטחת ופועלת באופן פרו-אקטיבי", על פי גרבניקוב. רכיב נוסף עליו דיבר הוא כזה המאפשר שליטה של ההורים על הגלישה של ילדיהם

"בקרב מחשבי Mac, מצב האבטחה הוא לא טוב", סיכם גרבניקוב. "אף על פי שאפל פועלת בתחום האבטחה, היא לא עושה מספיק, ובינה לבין הרעים החלה להתמסד מערכת יחסים של חתול ועכבר. יש ללחוץ על אפל להגדיל את רמת האבטחה שלה ולאפשר לאורקל לספק הטלאות ל-Mac בסביבת ג'אווה, כי היא עושה זאת מהר יותר מאפל עצמה. על אפל להגיב הרבה יותר מהר לאיומים הניצבים בפניה. המיתוס לפיו Mac הוא מחשב מאובטח – מת".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לרוסיה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים