AMD השיקה את הדור השני של המעבדים המשולבים שלה

כמו קודמיהם, וכמו מעבדי הדור הנוכחי של היריבה המרה, אינטל, המעבדים הללו משלבים מספר ליבות עיבוד עם שבב גרפי באותה פיסת סיליקון ● אולם, בשונה ממתחרתה, AMD דווקא נותנת חשיבות רבה יותר לשבב הגרפי ● החברה אף הכריזה אתמול על חמישה מעבדי דור שני - שלושה מהם מיועדים לניידי מיינסטרים ושניים לניידים דקים במיוחד

AMD השיקה אתמול (ג') את הדור השני של המעבדים המשולבים שלה, מעבדי הטריניטי (Trinity), או, בשמם המלא, 2nd-Generation AMD A-Series Accelerated Processing Units.

כמו קודמיהם, וכמו מעבדי הדור הנוכחי של היריבה המרה, אינטל (Intel), המעבדים הללו משלבים מספר ליבות עיבוד עם שבב גרפי באותה פיסת סיליקון. אולם, בשונה ממתחרתה, AMD דווקא נותנת חשיבות רבה יותר לשבב הגרפי.

ואמנם, השבב הגרפי הוא אחד השיפורים המובילים שמציגים המעבדים החדשים, שמבוססים על המיקרו-ארכיטקטורה Piledriver. השבבים מבוססים על הטכנולוגיה שמציעה AMD בכרטיסי התצוגה הנוכחיים שלה, ה-Radeon HD 7000, אם כי ברמת ביצועים מופחתת במקצת. לפי החברה, הם מציעים עד פי 56% שיפורים בביצועים לעומת מעבדי הללאנו (Llano) של הדור הקודם.

בנוסף, AMD טוענת שהמיקרו-ארכיטקטורה החדשה מספקת לעומת הקודמת, Bulldozer, ומדווחת על 29% שיפורים בביצועים הכוללים של המעבד, 100% שיפור בהיבט של ביצועים לוואט ועל יכולת להפעיל מחשבים ניידים למשך עד 12 שעות לאחר טעינה מלאה של הסוללה. טכנולוגיה אחרת שמשובצת במעבדים, Turbo Core 3.0, מאפשרת להם לשנות מהירות עבודה בהתאם לצרכים, ושוב – מתוך המחשבה לחסוך באנרגיה ככל האפשר.

כמו כן, מציעים מעבדי הדור החדש שיפור בתחום המעטפת התרמית. מעבדים שמיועדים למחשבים דקיקים וקלים (Ultrathin) יכולים להגיע גם ל-17 וואט בלבד, בהיבט של מעטפת תרמית, ובכל מקרה – גם המעבדים החמים ביותר לתחום הנייד לא יעברו את קו 35 הוואט, לעומת 45 הוואט המרביים של הללאנו.

AMD אף הכריזה אתמול על חמישה מעבדי דור שני – שלושה מהם מיועדים לניידי מיינסטרים ושניים לניידים דקים במיוחד.

המעבדים החדשים למיינסטרים הם: A10-4660M – ארבע ליבות, 2.3-3.2 ג'יגה-הרץ, TDP של 35 וואט ושבב גרפי HD 7660G; A8-4500M – ארבע ליבות, 1.9-2.8 ג'יגה-הרץ, TDP של 35 וואט ושבב תצוגה HD 7640G; ו-A6-4400M – שתי ליבות, 2.7-3.2 ג'יגה-הרץ, TDP של 35 וואט ושבב גרפי HD 7520G.

המעבדים החדשים לתחום המחשבים הדקים הם: A10-4655M – ארבע ליבות, 2.0-2.8 ג'יגה-הרץ, TDP של 25 וואט ושבב תצוגה HD 7620G; ו-A6-4455M – שתי ליבות, 2.1-2.6 ג'יגה-הרץ, TDP של 17 וואט ושבב גרפי HD7500G.

יותר מאוחר במהלך השנה תשיק החברה מעבדים נוספים לתחום, כולל מעבדים חדשים למחשבים נייחים ומעבדים לשוק המשובץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים