סקירה: מחשב נייד Samsung 300V3A-A06

ה-300V3A-A06 פונה לאנשי עסקים המחפשים מחשב עבודה ובמחיר הוגן ● המחשב לא קל במיוחד – 2.1 קילוגרמים, והוא לא תומך בבלוטות' 3.0 או USB 3.0, אבל מספק תמורה נאה עם יכולות עבודה טובות ויותר משבע שעות עבודה ללא הטענה ● ציון סופי: 78

אחת השאלות החשובות ביותר שצריך לשאול טרם קונים מחשב חדש, נייד או נייח, היא מהי מטרת הרכישה. לכן, צריך לקבוע מהם הצרכים המדויקים שעליהם המחשב צריך לענות. הפתרון הקל ביותר הוא לגשת לחנות ולבקש את המוצר הטוב ביותר, אולם במקרים רבים תוכלו להימנע מהוצאות מיותרות אם תגדירו את הדרישות אותן אתם מחפשים במחשב.

מטרת הרכישה הופכת לשאלה חשובה יותר עבור אנשי עסקים, שכן היצע המחשבים הקיים היום בשוק מקשה על הבחירה. כיום, עם האפשרות לרכוש טאבלט אופנתי או טלפון חכם עם מסך גדול שתומך ביישומים ייעודיים לעסק או לארגון, שאלה זו הופכת לקשה יותר. האם צריך כרטיס גרפי מתקדם במחשב או שאולי אפשר להסתפק בשבב הגרפי שמגיע כחלק מהמעבד? האם חייבים עיצוב חדשני במיוחד או שאפשר להסתפק במראה סטנדרטי? האם המשקל מהווה גורם משמעותי עד כדי כך ששווה להוציא עבורו עוד אלף או אלפיים שקלים או שאפשר להסתדר עם קילוגרם נוסף?

סדרה 3 של מחשבי סמסונג (Samsung) מיועדת לאותם אנשים שהמחיר חשוב להם, ומצד שני הם זקוקים למחשב עבודה ותו לא. מחשב שישרת אותם לצרכים הבסיסיים ביותר, אבל עם זאת שיהיה בעל מספיק עוצמה כדי להתאים גם לשימוש יומיומי, וכמובן לא מסורבל מדי. בהתאם לכך, מראה המחשב הוא סטנדרטי למדי.

ה-300V3A הוא מחשב עם מסך 13.3 אינץ' שאינו מציע עיצוב מיוחד, למרות שהמכסה שלו נראה מבטיח עם המתכת המוברשת ופס האלומיניום המקיפים אותו. המקלדת, לעומת זאת, היא מעט שונה מהעיצוב הרגיל, ונראית שקועה במעין עמק שמחבר בין צידי המחשב.

המחשב לא קל במיוחד – 2.1 ק"ג, ואין לו יציאות USB 3.0 או תמיכה בבלוטות' 3.0. המעבד, ששייך לדור השני של משפחת ה-Core i של אינטל (Intel), הוא "בסך הכל" Core i3 במהירות 2.2 ג'יגה-הרץ, אבל הוא מספק את כל מה שצריך בשביל צרכים עסקיים – והוא עושה זאת היטב. כך, למשל, גם אם רוצים לשחק משחק מבוסס פלאש (Flash) ברשת, למשל בפייסבוק (Facebook), השבב הגרפי הפנימי שתומך ב-DirectX 10.1 הוא מספיק בהחלט.

חומרה
המעבד, כאמור, הוא Core i3 מדגם 2330M. זהו מעבד בעל שתי ליבות שתומך בריבוי נימים, ואחת הנקודות החזקות שלו הוא מעטפת תרמית של 35 וואט בלבד. זה חשוב משני טעמים: המחשב כמעט ואינו מתחמם, אלא אם מריצים משחקים שדורשים גרפיקה יחסית גבוהה, וכן זמן העבודה –  במבחן הפרודוקטיביות של MobileMark 2007 הוא הגיע ל-424 דקות עבודה, כלומר יותר משבע שעות עבודה.

את תמונת החומרה משלימים 4 ג'יגה-בייט זיכרון RAM במהירות נאה של 1,333 מגה-הרץ, כונן קשיח בנפח סביר של 500 ג'יגה-בייט וצורב DVD. כולם מתוצרת סמסונג, ומתחברים היטב כדי לספק יכולות עבודה נאות המספקות תמורה טובה למחיר.

מקלדת
עוד היבט מוצלח במחשב הוא המקלדת. המקשים מופרדים היטב אחד מהשני, ועם זאת הם בגודל כמעט מלא. המשתמשים במחשב נהנים גם מבסיס מוצק שמונע את שקיעת גוף המחשב בזמן השימוש, כך שחווית ההקלדה נוחה בהחלט. במקלדת אין מקשים מיוחדים להוציא אחד: מקש בשורה העליונה בשם Fn Lock, שמאפשר כך שלחיצה על מקש פונקציה תפעיל את היישום שעומד מאחוריו במקום את מקש הפונקציה עצמו – גם מבלי ללחוץ גם על מקש ה-Fn המסורתי.

משטח השליטה יחסית גדול והוא מגיב היטב, כמו גם שני כפתורי העכבר ששוברים את השגרה האפורה של המחשב בצבע אלומיניום בוהק.

יישומים
מבין היישומים השונים שמותקנים במחשב, ניתן לציין את מרכז הבקרה בעברית מלאה למי שמעוניין בכך. הוא מאפשר לקבוע את ההגדרות של כל האפשרויות החשובות במחשב באופן ברור, נקי ומסודר.

מחיר
עם תג מחיר של כ-2,900 ש"ח, ואפילו פחות במחירי השוק, ה-300V3A של סמסונג מציע יותר מאשר תמורה נאה לכסף, כל שכן אם אתם מחפשים "סוס עבודה". הוא יענה כמעט על כל הצרכים העסקיים שלכם. למרות שהוא לא מחזיק במאפיינים מיוחדים או אלגנטי במיוחד, בהחלט מומלץ לקחת אותו בחשבון ברשימה שלכם.

ציון סופי: 78

מעבד: Intel Core i3 2330M במהירות 2.2 גה"ץ
ערכת שבבים: Intel HM65
זיכרון: 4 ג'יגה-בייט זיכרון במהירות 1,333 מגה-הרץ
כונן קשיח: Samsung Spinpoint M8, בנפח 500 ג'יגה-בייט
כונן אופטי: Samsung Slimtype DVD A DS8A5SH, צורב DVD דו שכבתי
מסך: גודל 13.3 אינץ', תוצרת Samsung, רזולוציה מרבית 1,366×768 פיקסלים
כרטיס תצוגה: Intel GT2 כחלק מהמעבד
קישוריות: Intel Centrino Wireless-N 130, בלוטות' 2.1
חיבורים ויציאות: 3xUSB 2.0, HDMI, VGA, RJ45
שונות: קורא כרטיסי SDHC, מצלמת VGA
סוללה: 6 תאים, 46,440mWh
מערכת הפעלה: Windows 7 Home Premium 64 bit
מידות: 315x219x32 מ"מ
משקל: 2.1 ק"ג

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים