ד"ר עופר דרורי, שע"מ: "הענן הוא עטיפה צבעונית לשירותים ופלטפורמות שקיימים כבר מזמן"

"כבר היינו בסרט הזה: דוא"ל, אחסון מקוון, חבילות משרדיות מקוונות כמו Google Docs ושירותי אחסון אתרים כמו זה של אמזון, קיימים בשוק לא מאתמול", אמר ד"ר דרורי - מנהל אגף הרשת ומאגרי המידע של שע"מ במשרד האוצר, בפאנל שנערך בנושא במסגרת כנס מידע 2012 ● בעתיד, אמר "נראה שילוב טוב יותר בין שירותי ענן למיחשוב הארגוני" ● ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל ומייסד STKI: "כל הנוף העסקי משתנה - וחברות שלא ידעו להתאים את עצמן, פשוט יפשטו את הרגל"

"הענן הוא עטיפה צבעונית – מסחרית ושיווקית – עבור שירותים ופלטפורמות שקיימים מזה זמן רב", כך אמר ד"ר עופר דרורי – מנהל אגף הרשת ומאגרי המידע של שע"מ במשרד האוצר. לדבריו, "כבר היינו בסרט הזה: דוא"ל אפשר היה לקבל מיאהו! (!Yahoo) כבר ב-1997, אחסון מקוון כמו זה של Dropbox קיים כבר שנים, חבילות משרדיות מקוונות כמו Google Docs זמינות מ-2005 וגם שירותי אחסון אתרים, כמו זה של אמזון (Amazon), קיימים בשוק לא מאתמול".

ד"ר דרורי דיבר בפאנל שנערך תחת הכותרת "מידע דיגיטלי בעננים", במסגרת כנס מידע 2012 של חברת טלדן. הוא אמר, כי "מיחשוב ענן משמעותו קבלת שירותי מיחשוב ואחסון מגורם חיצוני, עם יכולת הרחבה על גבי התווך של האינטרנט. על פי נתונים של HP, נפחו של מיחשוב ענן עלה מ-4% ב-2008 ל-9% ב-2012".

מיחשוב בענן, ציין ד"ר דרורי, "אמור לסייע ליחידת המחשב להשיג את מטרות הארגון, לאפשר גמישות בהפעלה ולהינתן בעלות נמוכה – הכל על תווך האינטרנט וללא צורך בהשקעות רבות בתשתית, כאשר התשלום ייעשה רק לפי שימוש. ואולם, לענן יש מגבלות: הפצת השירותים בענן תלויה ברוחב הפס, בעיות האבטחה טרם נפתרו, קיים קושי באינטגרציה בין סביבות העבודה הארגונית והחיצונית, הפתרונות סובלים מחוסר בשלות וניכר קושי בניהול ובשליטה".

כיום, ציין, השירותים החיצוניים במרבית המקרים סגורים ופועלים עצמאית. "מדובר לרוב בשירותים שאינם הליבה הארגונית, אלא נמצאים בהיקפה בלבד, כך שאין אינטגרציה בין השירותים החיצוניים לפנימיים. הסיבות לצמיחת השימוש ביישומי ובתשתיות ענן, טמונות בגידול הרב במידע – שגדל הרבה מעבר ליכולת ההתמודדות של כל ארגון או חברה. גם המהפכה הניידת משפיעה על הענן: עולם נייד יותר, צורך יותר שירותים בדרך – והכל נעשה באמצעות האינטרנט. ככל שעלויות האינטרנט יורדות, כך השימוש עולה".

בעתיד, אמר ד"ר דרורי, "נראה שילוב טוב יותר בין שירותי ענן למיחשוב הארגוני. המנמ"רים ינסו לבצע יותר אינטגרציה בין מיחשוב הענן למיחשוב הארגוני, כאשר מידע ארגוני רגיש יישאר בתוך ארגון, ואילו השאר ייצא לענן".

ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל ומייסד חברת המחקר והייעוץ STKI, אמר בפאנל כי הענן הוא רק פן אחד. לדבריו, כל הנוף העסקי משתנה – וחברות שלא ידעו להתאים את עצמן, פשוט יפשטו את הרגל. "אין ענף כלכלי אחד שניצל מהשינויים הטכנולוגיים הללו", קבע שוורצקוף. הוא ציטט את העיתונאי תומס פרידמן, שכתב בספרו האחרון, כי העולם ימשיך להשתנות.

"המחשב הנייד לא השתנה רבות ב-20 השנים האחרונות, אולם כעת אנו עדים להתפרקותה של הברית בין אינטל (Intel) למיקרוסופט (Microsoft)", אמר ד"ר שוורצקוף. "הכניסה של ARM לשוק היא זו ששיבשה את המודל העסקי של אינטל – שהמשיכה לבנות שבבים חזקים יותר, כבדים ויותר ובעלי צריכת חשמל גבוהה יחסית, לעומת ARM – שהתמקדה בשבבים קלים, שמסוגלים להחזיק על סוללה במשך יומיים. מיקרוסופט, כמובן, איבדה את הבכורה למערכות ההפעלה הפופולאריות של אפל (Apple) וגוגל (Google), שמובילות את השוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים