חלונות 8 תאפשר להורים לעקוב אחרי הגלישה של הילדים באינטרנט

כלי חדש שישולב במערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט יאפשר להורים להפיק דו"חות שיקבלו בדואר האלקטרוני על הפעילות של ילדיהם ברשת ● ההורים יוכלו לחסום באמצעותו אתרי אינטרנט או יישומים מסוימים, לקבוע מגבלות זמן ולבחון רכישות ב-Windows Store

הורים, רצוי להשגיח על ההתנהגות של ילדיכם ברשת. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

במערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט (Microsoft), חלונות 8 (Windows 8), ישולב כלי חדש שיקל על ההורים לעקוב אחר השימוש שעושים ילדיהם במחשב ובאינטרנט, מבלי להציץ פיזית מעבר לכתפי הילדים.

הכלי החדש, שמכונה Familiy Safety, יפיק דו"חות שימוש שבועיים שיישלחו בדואר האלקטרוני להורים או למבוגרים אחראים אחרים, ואלה יוכלו לחסום אתרי אינטרנט או יישומים מסוימים, לקבוע מגבלות זמן ולבחון רכישות ב-Windows Store.

"המחשבים מקנים לילדים גישה לחוויות חיוביות רבות, אך ההורים מתמודדים מול אתגרים בכל הקשור למעקב אחר הפעילות של הילדים באינטרנט", כתב פיל זוהן, מנהל בכיר לתוכנית Familiy Safety במיקרוסופט, בהודעה שפרסם בבלוג.

מיקרוסופט ממליצה להציב את המחשב המשפחתי בחדר משותף, על מנת שההורים יוכלו לפקוח עין אחר הגלישה של ילדיהם באינטרנט. "שיטות כאלה יכולות לתרום, אך קשה ליישם אותן כאשר בבית יש מספר מחשבים, או אם הילדים גולשים במחשבים ניידים או במחשבי לוח. ניסיונות להציץ מעבר לכתף של הילדים אינם נעימים לילדים וגם להורים", כתב זוהן.

כדי להעמיד לרשות ההורים דרכים פחות פולשניות לעקוב אחר ההתנהגות של ילדיהם באינטרנט הוסיפה מיקרוסופט שורה של אמצעים חדשים למערכת ההפעלה חלונות 8. למשל, ההורים יכולים להגדיר במערכת ההפעלה "חשבון מנהל מערכת" וממנו להגדיר לכל ילד חשבון משלו. אם יסמנו ההורים את האפשרות Familiy Safety, הם יקבלו מדי שבוע דו"ח בדואר האלקטרוני על השימוש שעושים ילדיהם במחשב.
בדו"ח יצוין, בין השאר, באילו אתרים גלשו הילדים, מספר הדפים שבהם צפו הילדים בכל אתר, משך הזמן הכולל של השימוש במחשב והיישומים והמשחקים שבהם נעשה השימוש הרב ביותר. ההורים יוכלו להפעיל תוכנות לסינון של אתרי אינטרנט ולנקוט באמצעים נוספים, באמצעות קישורים מתאימים שישולבו בהודעה שתתקבל.

"חלונות 8 תאפשר להפיק דוחות פעילות נפרדים לגבי כל ילד", ציין זוהן. לדבריו, "דו"חות הפעילות הפשוטים יעודדו הורים רבים יותר לעשות שימוש ב-Familiy Safety, שמעניק לילדים סביבת גלישה בטוחה יותר".

מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט אמורה להופיע בהמשך השנה, בשתי גרסאות – האחת למחשבים שולחניים או ניידים עם מעבדי x86 והשנייה למחשבי לוח עם מעבדי ARM. מחירי הגרסאות והמהדורות השונות טרם פורסמו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים