השופט: אורקל עלולה לסיים את המשפט נגד גוגל בידיים ריקות

באורקל עושים ניסיון של הרגע האחרון לתבוע פיצויים שמבוססים על רווחיה של גוגל, אך ייתכן שבסופו של דבר, השופט יפסוק פיצויים סטטוטוריים בלבד ● המושבעים מתקשים בינתיים להגיע להכרעה פה אחד במשפט, ועקב כך - אורקל ביקשה לזמן שוב, לדיון שיתקיים היום, את לארי פייג', מנכ"ל גוגל, ואת יושב הראש שלה, אריק שמידט

דומה שהמשפט בתביעה שהגישה אורקל (Oracle) נגד גוגל (Google) באוגוסט 2010 הולך ומסתבך, ונראה שהשופט ייאלץ להכריע בסופו של דבר בשורה ארוכה של סוגיות שבהן מתקשים המושבעים להגיע להחלטה פה אחד.

בין הסוגיות הללו: האם ניתן להחיל זכויות יוצרים על ממשקי API; בקשתה של גוגל לבטל את המשפט משום שהמושבעים לא הצליחו להגיע להכרעה בשאלה האם ניתן להשתמש במהלכו בטיעון של "שימוש הוגן"; והסוגיות הכרוכות בחלק השלישי במשפט, שאמור להתמקד בסכום הפיצויים.

לקראת פתיחת החלק השלישי נועדו הפרקליטים של שני הצדדים עם השופט בלשכתו, ללא נוכחות המושבעים. דניאל פורסל, פרקליט מטעם גוגל, התייחס לבקשת אורקל לזמן פעם נוספת את מנכ"ל גוגל, לארי פייג', ואת יושב ראשה, אריק שמידט, אפילו לדיון היום (ד'). הבקשה הוגשה מאחר שאם חבר המושבעים לא יצליח להגיע היום להחלטה פה אחד בסוגיה של הפרת הזכויות בפטנטים, ייתכן שהשלב השלישי של המשפט ייפתח מיד.

לטענת פורסל, זימון מיידי של שני המנהלים הבכירים בהתראה כה קצרה אינו מעשי וגם אינו נחוץ. עם זאת, מבלי להתייחס להתראה הקצרה, ציין השופט שבמשפט כה חשוב, כאשר סכומים כה גדולים מוטלים על כף המאזניים, אם שני המנהלים הבכירים אכן יזומנו – יהיה עליהם להתייצב מיד בבית המשפט.

לאורך כל הדיון שב השופט והזהיר שאם אורקל תתמיד בדרישתה לקבוע פיצויים שמבוססים על רווחי הנתבע – כלומר, על הרווחים שגרפה גוגל מהקוד שלטענת אורקל יש בו משום הפרה של זכויותיה – היא תצא "להרפתקה" שאין לדעת כיצד תשוב ממנה. זאת, בניגוד למצב שבו תסכים אורקל להסתפק בפיצויים סטטוטוריים בלבד.

אולם, דיוויד בוייס, הפרקליט של אורקל, טען שאין תקדים לכך שמגבילים תובע לפיצויים סטטוטוריים בלבד ושוללים ממנו את האפשרות לתבוע פיצויים שמבוססים על רווחי הנתבע. בוייס הודה אמנם שתשע שורות של קוד, שלגביהן טוענת אורקל שהופרו זכויותיה, מייצגות אחוז קטן מאוד מכלל הקוד ששימש את גוגל להפקת רווחים, אך טען שבקבצים אחרים שבהם השתמשה גוגל היה שיעור הקוד שיש בו משום הפרה גבוה בהרבה, גם אם אלה לא נכללו, בסופו של דבר, בגרסה המוגמרת של אנדרואיד (Android).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים