איראן מאיימת לתבוע את גוגל על שהסירה ממפותיה את הכיתוב "המפרץ הפרסי"

"מדובר בעוד פעילות שננקטת במסגרת המלחמה הרכה המתנהלת נגד האומה האיראנית", מסר משרד החוץ בטהרן ● איראן היא היחידה מבין המדינות הגובלות במפרץ הפרסי שמכנה אותו בשם זה, והיא רואה בכך חשיבות עליונה ● לא נמסרה תגובתה של גוגל

אובדן משמעותי של חיים, או של רכוש, גרימת נזק, או גניבה ברמות של עשרות מיליארדים דולרים. BigStock

משרד החוץ האיראני מאיים לתבוע את גוגל (Google) על שהסירה משירות המפות שלה את הכיתוב "המפרץ הפרסי" והותירה אותו חסר שם.

"מדובר בעוד פעילות שננקטת במסגרת המלחמה הרכה המתנהלת נגד האומה האיראנית", אמר ראמין מהמנפרסט, דובר משרד החוץ האיראני. "זוהי פעולה חסרת בושה של גוגל שנוגדת את האמת ההיסטורית המתועדת בכתובים, ואנחנו מצויים בתהליכים משפטיים ראשוניים נגדה".

המפרץ הפרסי גובל באיראן מצד אחד, ובכוויית, ערב הסעודית, בחריין, קטאר ואיחוד האמירויות מצד שני. גם עיראק שוכנת לחופיו, אם כי בשטח קטן בלבד. למעט איראן, שאר המדינות הגובלות עימו מעדיפות לקרוא לו "המפרץ הערבי", בעוד איראן רוצה להישאר עם השם "המפרץ הפרסי", כפי שהוא כונה במהלך ההיסטוריה.

באיראן, הנושא נלקח ברצינות רבה. המדינה כבר הודיעה בעבר לחברות התעופה שאם הן לא משתמשות במינוח "המפרץ הפרסי" על מפות המוצגות לנוסעים בצגי הטלוויזיה בטיסות – ייאסר עליהן לטוס במרחב האווירי האיראני. המדינה האסלאמית גם אינה מקבלת את השימוש בשם הנחשב לפשרה – "מפרץ" בלבד – ומתעקשת, כאמור, על המינוח "המפרץ הפרסי".

גוגל לא מסרה את תגובתה לנושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים