63% ממחזיקי כרטיסי האשראי בישראל משתמשים בהם לביצוע רכישות באינטרנט

הנתון עולה מסקר שבוצע עבור מסטרקארד, ומדובר בעלייה של כ-20% מהסקר שבוצע ב-2011 ● 35% ממבצעי הרכישות באינטרנט השיבו שהגבירו את רכישותיהם בשנה האחרונה ו-39% מהם השיבו שהם נוהגים לעשות זאת לפחות פעם בחודש ● המוצרים הפופולאריים הנרכשים על ידי הישראלים הם מכשירי אלקטרוניקה, כרטיסים למופעים ומוצרי מזון

מרבית בעלי כרטיסי האשראי בישראל (63%) משתמשים בהם כדי לבצע רכישות באינטרנט – כך עולה מסקר אינדקס מסטרקארד השנתי, הסוקר את הרגלי השימוש של מחזיקי כרטיס אשראי. מדובר בעלייה מ-2011, אז נמצא ש-54% מהם נוהגים לעשות זאת. עוד עולה מהסקר הנוכחי, כי 35% ממבצעי הרכישות באינטרנט השיבו שהגבירו את רכישותיהם בשנה האחרונה ו-39% מהם השיבו שהם נוהגים לעשות זאת לפחות פעם בחודש, לעומת 29% ב-2011.

הסקר נערך בישראל עבור מסטרקארד (MasterCard) העולמית על ידי TNS טלסקר. כאשר נשאלו בו בעלי כרטיסי האשראי מדוע הם מבצעים רכישות אונליין, השיבו 67% שהסיבה העיקרית מבחינתם היא המחיר ו-45% ציינו את האפשרות להשוואה טובה יותר בין מוצרים ומחיריהם.

עוד עולה מהסקר, כי הישראלים מעריכים מאוד את הנוחות הכרוכה בביצוע רכישות באינטרנט – 47% ציינו, כי הם עושים זאת מכיוון שהרשת מאפשרת להם לקנות בלי לצאת מהבית. בנוסף, 44% מהנשאלים אמרו שהסיבה היא החיסכון בזמן ואילו 37% השיבו שהם מבצעים רכישות אונליין בשל האפשרות לקבל את הסחורה עד הבית.

נתונים נוספים שנתגלו בסקר מראים ש-59% מהרוכשים באינטרנט יעדיפו לעשות זאת בעיקר דרך אתרים ישראליים. 77% יעדיפו לשלם עליהן באמצעות כרטיסי האשראי שלהם, בעוד 23% בלבד נוטים להשתמש באמצעי תשלום אחרים למטרה זו, למשל חשבונות PayPal.

הנתונים אף מראים, כי 45% מהמשיבים רוכשים באמצעות הרשת מכשירי אלקטרוניקה ו-36% השיבו שהם מזמינים ברשת טיסות, מלונות וכרטיסים לאירועי תרבות וספורט. 27% מבצעים רכישות אונליין על מנת לקנות אוכל, אם להזמנת מזון מהסופרמרקט או להזמנת משלוח ממסעדה. מדובר בעלייה לעומת 14% שעשו זאת ב-2011.

הסקר אף מגלה הבדלים בהעדפות רכישות של מוצרי אלקטרוניקה ברשת בין גברים לנשים. על פי הנתונים, 58% מהגברים הישראלים המבצעים רכישות אונליין עושים זאת על מנת לרכוש מוצרי אלקטרוניקה, לעומת 31% מהנשים, ו-38% רוכשים ברשת מחשבים אישיים וציוד היקפי (למשל עכברים, מדפסות ומסכים) לעומת 12% בלבד מקרב הנשים.

הצעירים מעדיפים לרכוש ברשת מוצרי אלקטרוניקה (44%) ונוהגים להזמין באמצעותה כרטיסים לאירועים (42%).

מתעניינים בעולם הרכישות ברשת? הירשמו לוועידת ePay Israel 2012 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים