טוויטר הוסיפה אפשרות למניעת מעקב אחרי גולשים

"לגבי מי שיפעילו בדפדפן שלהם את האפשרות של DNT, אנחנו נפסיק את איסוף המידע שמאפשר לנו להתאים אישית את טוויטר על סמך הביקורים האחרונים באתרי אינטרנט שכוללים את הלחצן או את יישומוני ה-Widgets שלנו", נכתב בהודעה שפורסמה באתר ● ברשות הסחר של ארצות הברית ובמוזילה שיבחו את טוויטר על האפשרות שהיא מעניקה לצרכנים להורות שלא יעקבו אחריהם במהלך השימוש בשירות

טוויטר (Twitter) הודיעה בסוף השבוע, כי המשתמשים ברשת החברתית יוכלו מעתה להורות שלא יעקבו אחריהם (DNT – ר"ת Do Not Track) במהלך השימוש ברשת החברתית.

"לגבי מי שיפעילו בדפדפן שלהם את האפשרות של DNT, אנחנו נפסיק את איסוף המידע שמאפשר לנו להתאים אישית את טוויטר על סמך הביקורים האחרונים באתרי אינטרנט שכוללים את הלחצן או את יישומוני ה-Widgets שלנו", נכתב בהודעה שפורסמה באתר. "נסיר מהדפדפן את קבצי ה-Cookie שיוצרים את הקשר בין הדפדפן לאתרי אינטרנט במערכת האקולוגית של טוויטר, ולא נוכל עוד לספק הצעות מותאמות אישית למי שיבחרו באפשרות של DNT".

עוד הבהירה החברה, כי לגבי מי שיירשמו לשירות כאשר בדפדפן שלהם נבחרה האפשרות Do Not Track תופעל זו באופן אוטומטי בחשבון הטוויטר החדש שלהם. כך גם לגבי גולשים שישתמשו בדפדפן שבו נבחרה האפשרות Do Not Track לפני יום ה' האחרון.

במוזילה (Mozilla), שמקדמת מזה זמן רב את האפשרות של Do Not Track, שיבחו את המהלך של טוויטר. "אנחנו שמחים על שטוויטר תומכת כעת באפשרות של Do Not Track, וזהו צעד חשוב קדימה בנושא", כתב אלכס פואולר, מנהל עולמי לפרטיות ומדיניות במוזילה, בהודעה שפרסם בבלוג. "שיעור האימוץ הנוכחי של האפשרות Do Not Track עומד על 8.6% בקרב המשתמשים במחשבים שולחניים ועל 19% בקרב המשתמשים במכשירים ניידים, ושיעורי האימוץ הגבוהים ביותר של אפשרות זו נרשמים בהולנד, צרפת וארצות הברית".

ההודעה של מוזילה מעניקה גיבוי חשוב ליוזמה של ממשל אובמה מפברואר האחרון שבמסגרתה פורסמה "מגילת זכויות הפרטיות של הצרכנים". על אף שבבית הלבן קראו לקונגרס לעגן את המגילה בחוק, על מנת שרשות הסחר הפדראלית (FTC) תוכל לאכוף אותה, הרי שלפי שעה, האימוץ שלה נותר מהלך וולונטרי בלבד.

בענף הפרסום מתנגדים בצורה נחרצת ל-Do Not Track, משום שהמעקב מסייע מאוד בהתאמה של פרסומות לתחומי ההתעניינות המשתקפים מהרגלי הגלישה של הצרכנים. על פי נתונים של eMarketer, ההכנסות של טוויטר מפרסום הסתכמו ב-2011 ב-134 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים